Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-04-24 20:48:31 följande:
    Det blir säkert superbra med dagis nu.
    De gör som de vill de där små.

Usch jag har nojat länge redan för A ska börja skolan till hösten.
    Vi har ju inte barnen på dagis så det här blir ju en jätteomställning för oss alla.
    Men hon är helt redo.
    Vet inte om jag är det.
    Är helt säker på att hon kommer få det jättebra i skolan, hon är ingen man sätter sig på precis
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

God morgon på er!
    Verkar bli en till underbar dag

Igår shoppade jag kläder på stadium till Nora så tack Ronya och stökis för det tipset!
    Gick hem trots att hon inte var med när jag handlade

Idag får det bli en runda till intersport, hon bara måste ha en sån där skatekeps också. Jag är väl inte överförtjust i dem, men men hon får väl ha en sån då

• Busbellan

Nu tar jag mig tid här en liten stund.
    Körde in A så han får titta på fim en stund. Kändes som han behövde vila från solen en stund efter att ha spenderat mååånga timmar nu i enbart badbyxor ute

Jag är shoppingsugen, men måste ju sälja inte handla

• Busbellan
    Lalalong skrev 2011-04-25 16:46:26 följande:
    Är det inte helt galet att det blev sommar på en gång?? Vår och höst finns inte längre känns det som... 
    lillronya skrev 2011-04-25 16:44:49 följande:
    Ja det är mysigt. Men det blir bara av i den familjen om jag ordnar det. Det gör jag gärna för då får jag bestämma. .

Nu är han inte så högt upp längre. Phu!
    Fast än är han inte klar...
    Hahaha, gött!! 

Blir nästan lite rädd för den här värmen, känns som de år det varit såhär fint så tidigt så har sommaren varit skit
    lillronya skrev 2011-04-25 16:46:40 följande:
    Ja barnen bor verkligen ute nu när det är så fint väder. Så himla skönt!
    E ville gå och lägga sej för en stund sen.
    Körde ut honom lite till.

Shoppingsugen är man väl alltid?
    Jag måste shoppa till Alicia. Hon har vuxit ur allt..
    Här var det Nora som var helt slut, hon slocknade i sin säng
    Tur hon har ett helt påsklov framför sig
    Var handlar du till Alicia?
    Köpte jättefina knickers till Nora igår på stadium, synd att de bara fanns i svart för annars hade det blivit fler par
  • Busbellan
    Lalalong skrev 2011-04-25 16:54:43 följande:
    Ja jag vet... Har tänkt exakt samma tanke!!
    Minns superväl sommaren 07 när det var jättefint väder i april och maj och i början på juni tror jag. Då köpte vi en sån där pool modell-större för vi tänkte att detta blir en kanonsommar. Jag tror vi kunde bada i den 2 gånger den sommaren för sen var det bara skitväder!! 

Men, jag hörde idag på radion att meterologerna sagt att detta ska bli den varmaste sommaren i mannaminne! Att från maj-oktober ska det vara temperaturer som är över och mycket över det normala. Så det låter ju onekligen lovande! Om dom nu har rätt. 
    Åh hoppas det stämmer!!!

Ja, sommaren -07 kommer jag ihåg väl, var överlycklig då för det usla vädret
    Låg ju inne med Ella den sommaren i ca 4 veckor och det hade känts värre att sitta inne på sjukhuset och titta ut om det hade varit strålande sol ute
  • Busbellan

Nån som sett något test på olika solskydd?
    Måste köpa nytt, hittade en flaska från förra året som vi använt nu, men den tålde tydligen inte Ella
    trodde hon fått soleksem först eftersom hon var alldeles rödprickig, men när jag tittar närmre är hon bara rödprickig precis där jag smörjt henne

• Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-25 17:15:24 följande:
    Ingen koll alls på sånt.
    Smörjer ju aldrig barnen. Skäms
    Inte mej själv heller för den delen.
    Jag är inte heller så duktig på det
    Brukar komma på det framåt eftermiddagen när de varit i solen ett antal timmar.
    Tur att de inte är så känsliga för solen i alla fall
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-25 17:21:06 följande:
    Jag har inte heller haft riktiga gravidkläder.
    Brukar inte kunna ha de ändå.
    Jag är för kort och får för stor mage.
    Busbellan skrev 2011-04-25 17:19:03 följande:
    Jag är inte heller så duktig på det
    Brukar komma på det framåt eftermiddagen när de varit i solen ett antal timmar.
    Tur att de inte är så känsliga för solen i alla fall
    Ja det är en himla tur att mina inte bränner sej.
    E och jag har redan antagit en färg som antyder att vi inte är svenskar, säger resten av familjen.
    Kan tänka mig det

Här ser barnen brunare och brunare ut ju ljusare håret blir, A blir i alla fall helt vit i huvudet på sommaren
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-25 17:29:29 följande:
    Sommarblekt hår är så fint!
    J, det är ju det
    En annan som har brunt hår i vanliga fall får ju bara en råttbrun tendens av solen

tänker beställa mig en klipptid  nu i veckan tror jag, ska klippa mig ordentligt och göra massvis med slingor, känner för att göra något
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-25 17:35:17 följande:
    Å det låter fint med en massa slingor.
    Jag ska också klippa mej lite tror jag. Sitter nästan på håret nu om jag inte sätter upp det.
    Dags att ta en bit då kanske

Mitt är så slitet nu, brukar vänta lite för änge jämt med att klippa mig

Du förresten, hur sitter de rosa kavaten på A? De sitter inte als bra på Ella, de är för höga i foten för henne, de vita är inte lika höga och sitter bättre
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17