Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2011-05-04 22:42:20 följande:
    Idag började Molly på dagis, eller var iaf första inskolningsdagen.
    Var bara vi inne en timme med en fröken och de andra var ute med resten av barnen, men imorgon ska hon få träffa gänget
    Hur känns det då?
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-05-04 22:45:43 följande:
    jodå det känns bra, känner ju personalen för båda killarna har med gått där så det är ju inte helt främmande
    Det är ju så skönt när man känner till personalen och stället sen innan.

Ellas avdelning ska byta plats med en annan efter sommaren. På hennes dagis är det 4 avdelningar i ett stort hus där även kök personalrum mm finns. Sen ligger det en avdelning i en liten stuga för sig själv och dit ska de flytta efter sommaren. Småbarnavdelningen är där nu men för att göra det smidigare för de små att kunna vara med på allt så ska de byta plats.
    Känns jättebra, älskar huset där deras avdelning ska vara sen, både Nora och August har gått i det lilla huset och det är så mysigt!
    Och så får vi ännu närmre dit, vi har 5 min gångväg till dagis nu, sen får vi bara 3-4 min
  • Busbellan
    ChokladMoshin skrev 2011-05-04 22:55:55 följande:
    Sitter och letar mig blå efter den långärmade luvklänningen med londonprintet i stl. 146/152, ingen som sett?
    Känns som omöjligt uppdrag
    Nej i den storleken kan det kanske vara värre, inte jättemånga som ens tar in i den storleken ju
  • Busbellan

Ronya Usch är det så illa nu :( Hoppas det hjälper lite om värmen kommer tillbaka

• Busbellan

Inser att det inte är helt lyckat med ny telefon. Nu fortsätter JAG ju surfa även efter att jag lagt mig

• Busbellan

God morgn på er!

Ronya:
    Hur är reaktionerna från skolan nu då när det är så illa, tror de på henne?

• Busbellan
    lillronya skrev 2011-05-05 08:03:33 följande:
    Godmorgon!

Ärligt talat så har jag inte vågat skicka dit henne för jag är rädd att hon inte får ringa hem när hon inte orkar mer.
    Hon har varit delar av skoldagen på aktiviteter som inte riktigt varit skola, men på skoltid.
    Idag åker hon inte alls dit.
    Men fy så hemskt!
    Kan hon inte smuggla med sig mobilen och använda den om hon inte skulle få ringa för skolan?
    Inte ultimat kanske, men vad gör man om de vägrar förstå
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-05-05 08:15:15 följande:
    Jo det gör hon iofs, men jag är rädd att de ska övertala henne att stanna och eftersom hon inte vill vara till besvär så tror jag att de lyckas.
    Låter knäppt när jag läser det här själv, men så är det iaf.
    Tycker inte det låter det minsta knäppt, inte från din sida i alla fall
    Skolans del i det hela är inte ens värt att nämna tycker jag, de verkar ju inte har alla hästar hemma om man säger så
  • Busbellan

Sliter mig lite från min uppgift i sex och samlevnad

Någon som har tips på vad jag kan skriva om hur man ska jobba med detta ämnet i förskolan

• Busbellan
    Everlonn skrev 2011-05-05 10:42:02 följande:
    Den mest naturliga är väl att många barn får syskon i dom åldrarna, får inte ett av barnen så får säkert en kompis en lillasyster/lillebror..och ta en åldersanpassad info utefter det..

Eller köra "Snippa-snopp-ploppeliplopp- vassego en lillasyster"  
    Tack för tipset, det där med att många får syskon kan jag få med på ett hörn
    Men hur ger man den där åldersanpassade informationen utöver genom olika böcker
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17