Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Everlonn skrev 2011-05-05 10:52:28 följande:

Behöver jag säga mer? Present från svärmor förstås Öronen fladdrade med Hua hua

Tack för att vi fick se den underbara tröjan på bild igen
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Everlonn skrev 2011-05-05 11:00:17 följande:
    Barbie och Ken? 

Barn greppar inte riktigt den fysiska sidan av sex i den åldern men de brukar vara helt på det klara med kärlek Så när en mamma och en pappa är kära och sover tillsammans så blir det IBLAND en bäbis För Mamman och pappan ville så gärna ha en bäbis tillsammans Baby

Viktigt att poängtera att det bara funkar för vuxna Tänk diskussioner efter de haft kamrater som sover över annars  

Sen kan man ta skillnaden på pojkar och flickor i en separat diskussion..och kanske ta upp det här med rätten till sin kropp och att man har rätt att säga nej om nåt är obehagligt/läskigt..viktigt för barn att veta även om man skyggar för om dom skulle behöva den kunskapen :-/

Och nu måste jag hämta Bus! Bollar gärna vidare ideer senare  
    Tack för tipsen, det uppskattas verkligen!
    Det där med att vara tydlig med att snoppen/snippan är barnets egen och att de själva bestämmer över den var det första jag kom att tänka på så det är redan nerskrivet.

Hmm, i en av de böcker för små barn jag har hemma står klart och tydligt att pappan stoppar in sin snopp i mammans snippa, den har jag dock gömt för ella
  • Busbellan

Tack för alla tips Everlonn!
    Genus kan jag nog väva in, det är sånt som brukar uppskattas

• Busbellan
    ängeln83 skrev 2011-05-05 20:45:12 följande:
    Nån som har tips på nån fiiiiiin klänning, typ passande till midsommar? Behöver inte vara danskt.
    Nova stars vita och berry knickersen till, underbart!
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-05 20:53:20 följande:
    Gokväll brudar!

Slappar i soffan efter jobb och sen en liten tur till gekås
    Åh vad kul med gekås. Gjorde du några fynd?
  • Busbellan

Detta är berryknickersen, alldeles underbara till den vita klänningen

• Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-05 21:10:28 följande:
    De blev mest sånt man behöver faktiskt... vi åkte dit för att köpa strumpor... kom hem med typ vars 14 par och ja... 3000 fattigare
    Det var dyra strumpor de hade där
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-05 21:24:43 följande:
    Ja, de blev visst det... en dyr dag... jag började dagen med att köra till däckia och läga på den nya fälgen, 2000 kr fattigare där. Sen gekås på de och i morgon till röris för att betaöa inkoppling av vatten i garaget. DYR vecka, får hålla igen till salgen sen

Har fixat ledig den 25e idag. En tanke som slog mej är att jag KANSKE kommer åka till Ljungby på tisdagen för att lämna T, alltså köra därifrån på onsdagen och sen vidare hemåt Örkell på torsdag. Hur tar du dig till salgen? Om jag ev kör därifrån kanske även du kan åka med oss från Örkell
    Tja jag har nog bokat mig en plats i LJ2:s bil tror jag
    Men hade så gärna åkt med er också!
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-05-05 21:28:52 följande:
    Den var söt!!

Ja det blir en hel del där.
    Beställde jeansshorts, caprijeans, tre t-shirts, fuskskinnjacka och ett linne till Alicia.
    Jeansshorts och skaljacka till MIchaela och två linnen till småttarna.
    Allt för drygt en tusenlapp.
    *nöjd*
    Tror med jag måste göra en h&m beställning. Fick ju en liten katalog häromdagen och såg lite jag ville ha för en gångs skull
  • Busbellan

God morgon på er!
    Idag tar vi en lugn dag här, Ella fick vara ledig rån dagis
    Vi hoppas på riktigt fint väder så ska vi spendera dagen ute

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17