Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hmm, funderar på vad hon har stoppat i sig idag och det är inget hon inte brukar äta.
    Välling till frukost och en yoghurt
    enbart potatis till lunch
    fil och flingor i em
    och så en kiwi också, men den fick hon efter att jag såg utslagen

Ja, jag vet hon äter ensidigt och lite men det är inte så mycket vi kan styra över

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-08 18:55:03 följande:
    Har ni separat hogkostnad för varje unge!? Ja, jag har ju bara en unge men om jag inte fattat fel så har man ett genemsamt för barn där i Sverige...
    Ja här är det gemensamt

Vi är uppe i högkostnadsskyddet trots alla rabatter som de börjar med att dra och det är bara på Ellas mediciner
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-08 18:57:28 följande:
    Ingen konstig fruktyoggi!? Jordgubbar!?
    Nej, bara vanilj som hon brukar äta dagligen
  • Busbellan
    Lalalong skrev 2011-05-08 19:24:09 följande:
    Busbellan: Fiiiiin regnbågsklänning på Ella i BT!!! Blir dock lite nervös (eller vaddå... det är väl inte jordens undergång, men ändå) för jag har en i 98 här hemma... Om det är en 92:a så lär ju 98:an vara helt stor
    Jag måste nog prova den på K snart!  
    Men hon har växt endel på sistone va? Så 98 kanske funkar till henne nu

och ang. utslagen, de satt där nån timme men nu är de spårlöst försvunna igen. Kanske var värmen ändå Obestämd
  • Busbellan
    Lalalong skrev 2011-05-08 20:07:36 följande:
    Ja, det har hon verkligen gjort! Så jag hoppas det ska bli bra ändå Och fortsätter hon så här över sommaren så blir det kanon! 

Men oj... vad mystiskt!! Hoppas dom håller sig borta nu då...  
    Härligt när hon växer så bra
    Ökar vikten också bra eller är det bara längden som skjuter iväg?
  • Busbellan
    Lalalong skrev 2011-05-08 20:20:08 följande:
    Jag upplever inte att hon magrar, men hon har blivit "Mycket" (allt är väl relativt. Men hon är gissningsvis över metern nu och hon var 98 cm för 2 månader sen. 95 cm för ett år sedan. Så från 3 cm på 10 månader till att växa drygt 2 på 2 månader kallar jag mycket!!) längre, därför tror jag alldeles säkert att vikten ökar på också! Det kan inte bli bättre!
    Aptiten har ökat på med alla tips från dietisten och kolhydratpulvret hon äter har gjort att hon fått en liten extra skjuts nu i början.  
    Härligt!
  • Busbellan

Jaha, så sålde man en frottétunika från me&i i jättefint skick ikväll för 22 kr *hurra för mig och mina lyckade auktioner*

• Busbellan
    Lalalong skrev 2011-05-08 20:43:28 följande:
    Alltså vad är det som händer i alla köp och sälj-trådar egentligen? Folk är ju som gamar... Tycker det är skittrist! Jag trampar kanske på någon öm tå på någon i tråden nu (har ingen koll på vem som är vem ) men hur kan man ens komma på tanken att pruta ner något från 180 kr till 60 kr?? Är man klok då eller...? 
    Inte mitt plagg just i det fallet men jag har också råkat ut för idiotier som att man vill få ett par molo-leggings för 50 kr inklusive frakt och sånna saker. Skulle jag ge bort ett par leggings för 38 kr?? Då slänger jag dom faktiskt hellre, eller ger dom till UFF eller nåt. Eller testar på Tradera med utrop på 1 kr Men blir dom sålda för 38 kr då så är det ju lite spelets regler som jag själv gått med. Men idiotprutningar blir jag bara så jävla less på!! 

Så, avreagerat mig!  
    Jag kan tänka mig att alla faktiskt inte har en aning om vad plaggen faktiskt kostar som nya.
    Är ju massvis med medlemmar på danska köp/sälj sidan nu och om någon är van att handla nya kläder på Lindex till deras pris så tycker de säkert att 100 kr för ett par leggings är alldeles för mycket
    Men jo jag förstår dig, det är irriterande!
  • Busbellan
    Lalalong skrev 2011-05-08 20:50:21 följande:
    Obestämd
    Åh andra sidan sålde jag ett par snickarbyxor från Lindex för 100 kr
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-05-08 21:20:51 följande:
    Hej i tråden!
    Menar ni att det är lite liv här idag?
    Ja, det känns som det är det idag faktiskt