• h80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

MiniM3 skrev 2010-07-29 21:23:13 följande:
    Är det bara jag eller har LLM tagit in mindre molo än dom brukar?
    brukar de ta in mer? beställde precis därifrån o tyckte de hade jättemycket :)
  • h80

totalt OT, men nån som vet vart man kan hitta en hyffsat billig traktor till barn? sån de kan sitta på alltså

• h80
    Kristyr skrev 2010-07-30 20:22:59 följande:
    ska ha lurvoverall eller fleeceset till min då 7mån.. men har köpt en skalisoverall för vår och ev snö"lek".
    så har jag köpt till min lilla också
  • h80
    Kristyr skrev 2010-07-30 21:05:30 följande:
    Bra där är jag inte ensam om det..

Ska nog köpa skor på vul/vinterrean

I dec om det är snö och det blir pulka får hon har tossor i sin för stora overall...

Fast hon kommer inte bli sån liten tjej tror jag inte..

Vägde henne med kläder och blöja och då vägde hon mer än sin storebror gjorde vid 3 mån.. och än är hon inte 3 mån.. nästa vecka lär hon väga ung samma som hon gjorde idag med kläder  
    Glad  våra är ju nästan lika gamla. hur stor var din tjej när hon föddes o vilken storlek har du köpt i skaloverall? min lilla var större än storasyster när hon föddes, men nu vid 3-månaders var hon mindre (än storasyster vid 3-månader alltså)
  • h80
    movie skrev 2010-07-30 21:47:20 följande:
    Jag har en pop skaloverall i stl 80 som säkert kommer att vara lite stor men då får man plats med tjocka kläder under Funderar på vilken storlek jag ska ha i lurv, 74 kanske? Vet inte hur dom är i storleken.
    oj, jag har köpt pops 74:a o är rädd att den är för stor, min tjej är tom äldre än din. Lurvarna skiljer i storlek beroende på när de är ifrån
  • h80
    CamillaJ skrev 2010-07-30 22:02:23 följande:
    har också funderat på storlek ... hmmm
    min tjej är hm 3 månader eller ja lite mer hon blir 4 månader den 17 augusti ...
    hon vägde sist vid 3 månader 6,6 kg och var 63 cm...
    fy ingen aning om storlek till framtidens vinter :S....
    min tjej blir 4 månader 22 aug o jag har köpt 74 i skaloverall, hon var 60cm o 5.2 vid tremånaders. Storasyster på 86cm kan ha pops skaloverall i 86 o den är stor på henne nu.
  • h80
    Kristyr skrev 2010-07-30 22:07:03 följande:

4 små tjejer som är födda nästan samtidigt

Jag vågade inte riktigt 74 då  den  enligt stl tabell 6-9 för mig är 9 mån i feb. Är vintern som den var iår är feb nästan bara början på vintern Och det är ju i slutet som det är bra att ha overall när de börja röra sig osv.. i början kan de sitta i en stor bösig sak när de inte rör sig så mkt..

ja, vad roligt med 4 jämnårigaGlad

tycker pops är sååå stora, 86 är ju 1-1,5, men 86-overallen är stor till min tjej på 22 månader. Men som du sa, när de bara sitter spelar det inte så stor roll
  • h80

vart bor ni andra egentligen? täntke om vi borde i närheten av varandra Glad

• h80
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-31 17:24:34 följande:
    Hejsan.

Idag var vi och kollade på prideparaden. Båda barnen var klädda i molos regnbågeGlad

Kändes som ett ypperligt val idag faktisktGlad
    helt perfekt Glad
  • h80
    Vikkan76 skrev 2010-07-31 23:17:31 följande:
    Nu har jag också röstat! Så fin bild!

Idag hämtade jag ut mitt paket från Little sunflowers! Jag behövde inte betala tull och frakten var gratis fast det var ju inte kläderna förståss.

Bild kommer sen i BT.
    de kom snabbt eller ?
    har fortfarande inte fått iväg min beställning, får ta det imorgon
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17