Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan
    Tjollabolla skrev 2011-05-12 07:55:18 följande:
    Tack för att nån mer tycker det är farligt!! Mina vänner tyckte nog jag överdrev lite när Lia knallade in under studsmattan häromdagen o jag vrååålade.... Dom kan ju knäcka nacken känns det som!

Angående nät så har jag 4 vänner som jobbar på akuten, 1 på ambulansen, samtliga är överrens om att studsmatta utan nät är livsfarligt... Dom har fått in många som skadat sig rejält, för några veckor sen var det en 4åring som studsat av och landat på huvudet. På en sten. Var precis han klarade sig. Har man nät så visst kan dom bryta ett ben eller 2, men inte slå sig så...

Godmorgon förretsten satt o läste på mobilen igår o ville skriva men det är ju så jobbigt med den . Är allt bra med alla?
    Ja, under studsmattan känns det verkligen som de skulle kunna knäcka nacken

Då har vi olika erfarenheter ang. nät eller inte Har med diskuterat detta med lite människor i sjukhusbranschen och de allra flesta olyckor de säger sig få in har hänt när barn krockat med varandra på studsmattan
    Har en granne här som nyligen bröt nyckelbenet när hon hoppade på studsmatta med nät, de höll på att kasta sig mot nätet
    Personligen tycker jag barnen lär sig att anpassa sin hoppning mer när de hoppar utan nät, men det är ju jag det
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Mawe123 skrev 2011-05-12 08:05:07 följande:

Vi har också blivit med studsmatta igen.

Barnen älskar den.

Vi hade en lågprisvariant tidigare med ett tunnt kantskydd som jag retade mig så mycket på så för två år sedan skrotade jag den. Förra sommaren när vi skulle köpa ny så ramlade sonen samma dag som vi lovat beställa studsmattan och fick en svår fraktur på mjälten - så eftersom han blev ordinerad vila i 3 månader blev det inget köp då.

Men nu har vi alltså fått en matta igen, från studsexperten.se med ett kraftigt skyddsnät, stege och bäst av allt ett tjockt rejält kantskydd. Rekommenderar!!

Vi pratade lite om att låta bli att investera i mattan, men jag blir tokig när barnen börjar vilja gå till kompisar för att de har studsmatta - då är det bättre att köpa en själva!

Ja, det känns ju bättre att ha dem studsande hemma, då har man bättre koll
  • Busbellan

efter att ha sett era diskussioner här om sommarkläder var jag tvungen att gå in och räkna lite
    Ella har "bara" 20-25 sommartunikor/klänningar
    sen att hon har 20 kortärmade och nog 15 linnen och ett antal shorts/knickers också spelar väl ingen roll
    jag vet ju att jag ligger i lä här ändå jämfört med många andra

Men A behöver kortärmade i alla fall

• Busbellan
    stökmamma skrev 2011-05-12 10:56:40 följande:
    se där, redan uppe i ett 50tal ombyten Tungan ute *skrattar*
    Tungan ute
  • Busbellan
    LJ2 skrev 2011-05-12 11:19:20 följande:
    nån här?
    jag e salgsugen.. så de bara skriker om det!!!!

hur ska ni göra för att hålla koll på listan?
    ska ni skriva upp vad de har i vilka stl? eller bara shoppa på måfå, de ni får tag i?
    hur kommer man ihåg de man har hemma, o tittar man verkligen i listan om man skriver upp nån?

klänningar tot har vi 43 tro jag, ev nån mer efter hon fyllde nu ja.. :-P
    mest kortärmade, kanske 1/3 långärmade..
    linnen ska vi nog inte prata om :-P
    runt 30 i bara molo! sen har vi katvig, ida t, plastisock, o massa ot.. :-P tro hon klarar sig där..
    knickers har hon runt 20 molo, o massa ot..

o kortärmade vet jag inte, runt 15 molo kanske bara? så de behöver hon ju?

hmm.. son behöver linnen däremot! har nog 10 molo bara, o några ot.. däremot mer tshirt, men mest ot =(

inget mail än = bra tycker jag..
    Jag skriver inga listor, vem har tid att hålla koll på såna

jag har inte växlat än, blir nog inte förren nån dag innan det är dags, om det nu är den 25:e vill säga. Tänkte ändå ta det när jag är i Växjö och kan växla på forex, ska inte dit förren den 23:e
  • Busbellan
    LJ2 skrev 2011-05-12 11:54:58 följande:
    va lite så jag tänkte med, vet inte om jag kommer kolla listorna lixom?
    tro man har ganska bra koll på vad man har, men har visst hänt att 2 plagg i samma stl har bott här med :-P
    funderade på att växla lite idag? ringa o kolla om de har pengar inne åt mig?
    iofs ska jag på loppis i helgen, ev tänkte jag ta med de pengarna, om de nu blir nåt sålt
    hmm..
    Har du bestämt hur mycket du ska växla?

jag har ju 2000 dkk hemma och fundera på om jag ska växla ca 3000 kr till, det räcker väl? Eller?
  • Busbellan

Nähä, snart dags att åka med Nora till läkaren
    Håll tummarna för att hon redan börjat öka llite i vikt nu trots att vi inte kört glutenfritt jättelänge

• Busbellan
    Catt skrev 2011-05-12 12:36:50 följande:
    OJ vad ni har kläder! Hinner de verkligen använda allt? :)
  • Busbellan

Sådär, alla barnen hämtade och hemma igen
    August tjatar för fullt om att f¨bada ute i trädgården, han vänjer sig fort

men idag tycker jag det är lite för kallt

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17