Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-05-15 15:47:25 följande:
    Aha! Vad mysigt!
    Ja, det är rätt mysigt, vi hoppas de lagt något ägg under dagen så vi får ta med det hem
    var inga idag på morgonen så det borde vara något nu. de har tydigen lagt massvis med ägg.
    Ellas avdelning har haft dem denna veckan och i torsdags hade de lagt så många så alla barnen kunde få stekt ägg till mellis
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-05-15 15:55:42 följande:
    Tufft att de får ha höns sådär.
    De lär sej ju en massa av det.

Tyckte småttarna var tysta lite länge där ute. Har kladdat ner sej med gamalt spackel från topp till tå. Hade satt ut gamla färg och spackelhinkar. Inte så smart...
    hmm, lite att sanera nu då kanske
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-05-15 16:57:37 följande:
    Busbellan: härlig bild på barnen. Ns klänningen är så fin! Köpte den till svea i fredags, så hin hade den, molo colibri leggins, ns wct tröja och skarf från ns. Sååååå fint!
    Låter underbart fint!
    Colibrileggingsen är så fina till den klänningen också, men de passar så fint till allt så de ligger ju alltid i tvätten här
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-05-15 17:30:42 följande:
    Hörreni! Hur går det med draget i den här tråden egentligen?

Nu har jag fixat bil och barnvakt till salgen.
    Nu fattas bara pengarna.
    Jaså ska man ha pengar med sig också Oskyldig

Hur går det med vagnförsäljningen?
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-05-15 18:12:08 följande:
    Ja de kan behövas.

Det går trögt...
    Var har du annonserat nånstans då? blocket?
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-05-15 18:30:55 följande:
    Hej. I kväll lär ju jag sitta här i alla fall :)
    har du inget rolligare för dig

Du smilla, du som jobbar i förskola kan du ge mig lite tips?
    Vi läser kursen om hållbar utveckling just nu och håller på att skriva en rapport om källsortering och återvinning. Nu håller jag på att skriva på delen om implementeringen och det står still
    Visst lite förslag till vad man kan göra i verksamheten har jag fått ner, tror jag skrivit ca en sida, men jag skulle behöva lite förslag till
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-05-15 18:41:59 följande:
    1 och 1| haa ha hockey är jag äll inte jätte intresserad utav :) Busbellan: vilka svåra frågor! Men mulle och skräplisa har du kanske skrivit om?
    ja, det har jag med, smat det vanliga med sortering av prylar, pyssel med gamla saker, kompost och odling i jorden, brasses lattjo lajban låda osv men sen står det still
    Ja, och gräva ner olika material ute för att barnen ska se hur det förändras (eller inte förändras) med tiden
  • Busbellan
    H o p e skrev 2011-05-15 21:33:06 följande:
    Gokväll tråden!

Ni som använder Molos muddbyxor som knickers till sommaren, vilka storlekar tar ni då och vilka stl har barnen normalt på kläder?
    Min dotter som är 102-103 cm lång och har 104 för det mesta i byxor annars har 80 eller 86 som knickers, båda funkar
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2011-05-16 14:11:14 följande:
    Busbellan - kan inte du gå online på fb?
    Har idag fått höra från specialpedagog och dagispersonal att min dotter har en social förmåga som en 2-åring och en mental förmåga som en 7-åring och att detta inte går ihop så nu skulle hon få börja lekterapi till hösten och förhoppningsvis blir det utredning...skulle gärna höra hur dessa utredningar går till...
    jag går dit nu och hoppas att du är kvar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17