Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

jompa skrev 2010-08-17 20:31:04 följande:
    Åhh då är frågan om man ska 27 eller 28. Vet du om det finns några innermått att få någonstans?
    Jag har googlat rätt duktigt utan att hitta någon vidare info tyvärr
    anette 81 skrev 2010-08-17 20:31:41 följande:
    fick du kuoma skorna från h2u?
    Japp- snabbt och bra
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Mamma till Simon skrev 2010-08-17 20:45:46 följande:
    min son fick ett par i stl.32 de är ca 20,4
     tycker de är normala i storlek för han har 32 på alla andra skor också
    Precis vad jag ville höra
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    stökmamma skrev 2010-08-17 21:22:44 följande:
    Får man svära här??)
    F                                                A                                                          N

men den ska väl tydligen vara jättestor i strl så det kanske va lika bra men vilka färger är det som iinte är en strl större?? för vi kommer behöva en 86 för 80 är perfekt nu....
    Inget att svära över ...den är som en 92a
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    stökmamma skrev 2010-08-17 21:35:49 följande:
    eller vilka 80 är som en 86a?? men det känns ju knepigt
    De flesta på T är normala i storlek..nästan så att jag tycker att man vågar gå upp en storlek på de senare modellerna pga ärmlängden
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Stormis skrev 2010-08-17 21:45:12 följande:
    Jag med, men som sagt, de flesta som ligger ute är ju nyare. Så om det är en udda färg/nyans kan den ju vara gammal kanske?
    Det var det jag menadeDrömmer

Det är sällan man ser en äldre nuförtiden och DET hade iaf fått mig att backa för ev köp...
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    1 och 1 är 3 skrev 2010-08-17 21:47:05 följande:
    Så tänkte ju jag och köpte 98 till T... Från axel å ner 89 cm å ungen e bara 85, hon växte int eriktigt enligt sin kurva
    Fast å andra sidan så är det augusti nu...

Max fina orange overall var stor som ett hus i augusti förra året men satt som en smäck vid årskiftet!
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    1 och 1 är 3 skrev 2010-08-17 22:12:36 följande:
    Men alltså benen e typ 20 cm för långa
    Ha ha I vårt fall handlade det om kanske 12cm men det såg iofs värre ut om man inte tog på den. Sen med skor så var benen ff långa men den funkade
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    movie skrev 2010-08-17 22:16:26 följande:
    Nu har vi äntligen bestämt alla namnen till lilltösen så i morgon ska pappret skickas in. Är ju inte långt kvar till böter kom jag påFörvånad Blir Iris Tyra Estelle.
    Fina

Nähä..om jag ska orka med lite Polarnshopping imorgon så får jag väl leta reda på kudden nu-Max har själv valt nya tröjan med djuren på så mamman känner att hon får shoppa nu

Denna:
    www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.aspx&productidentifier=60058476&colorid=2903755&sectionid=clothes&subsectionid=longsleeves
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    stökmamma skrev 2010-08-18 23:11:21 följande:
    då är det klubbat

Är det nån som har erfarenhet av KappAhls kax protect eller va det heter, deras funktionsplagg?? Årets gröna overall va väldigt fin Drömmer
    Man kan ju hoppas att de har bättrat sig,jag vet flera som har tyckt att overallerna var bra men att de inte pallade mycket innan de blev fula och snabbt slitna..framförallt på insidan av bensluten/ärmsluten
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    stökmamma skrev 2010-08-19 08:46:35 följande:
    lät inte jätteroligt men det va protectoverallen?  *Bläää, när man hittade en fin till bra pris*
    Ja det var det.
    Bra pris har även Lindexoverallen och den har numera en pelare på 10 000- Jag ska köpa en sådan till dagis nu när det är 30%. Men visst, färgerna kunde ha varit roligare...
    Sen har du Friendsoverallen som år efter år står högt i testerna..Name it anser jag vara suverän också!
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17