• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • ängeln83
    Tjollabolla skrev 2010-05-09 20:57:40 följande:
    Usch ja vad det är trist...Ängeln, visst sålde du din MALA soldress? Fick du bra för den?
    Nä jag har inte sålt den Den passar även denna sommaren misstänker jag. Dessutom så har dragkedjan gått sönder så jag tror inte jag får så många kronor för den.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • FL Lisa
    ängeln83 skrev 2010-05-10 08:49:05 följande:
    Godmorgon flickor. Här tog vi oss lite sovmorgon idag, Liam är betydligt mera svår sövd nu när han inte har napp längre, igår var klockan 23 innan han somnade, trots att han varit vaken sen kl 7 Idag måste jag ringa angående Mejas förkylning eller vad det nu är, hon har hostat och andats konstigt i flera veckor nu. Sambon började bli lite rädd för att det ska vara pälsdjurs allergi eftersom hon blir mycket bättre när vi inte är hemma, huuu, det vore verkligen en mardröm. O vart ska man ringa, bvc eller vc?
    godmorgon.

oj..hoppas verkligen inte att det är pälsdjursallergi.
    Jag vet faktiskt inte vart man ska ringa men själv tror jag att jag hade börjat med BVC så att dom får hänvisa vidare om det är någon annan man ska prata med.
    jag HATAR att kräkas
  • ängeln83
    FL Lisa skrev 2010-05-10 08:50:44 följande:
    godmorgon.oj..hoppas verkligen inte att det är pälsdjursallergi.Jag vet faktiskt inte vart man ska ringa men själv tror jag att jag hade börjat med BVC så att dom får hänvisa vidare om det är någon annan man ska prata med.
    Morning

Nä det vore verkligen inte kul, inte med tanke på att vi har hund. Vet inte hur ärftligt det är med både sambons bror och pappa är kraftigt allergiska.
    Jag börjar med bvc så får vi se vad dom säger.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • SmillaMilla
    ängeln83 skrev 2010-05-10 08:49:05 följande:
    Godmorgon flickor. Här tog vi oss lite sovmorgon idag, Liam är betydligt mera svår sövd nu när han inte har napp längre, igår var klockan 23 innan han somnade, trots att han varit vaken sen kl 7 Idag måste jag ringa angående Mejas förkylning eller vad det nu är, hon har hostat och andats konstigt i flera veckor nu. Sambon började bli lite rädd för att det ska vara pälsdjurs allergi eftersom hon blir mycket bättre när vi inte är hemma, huuu, det vore verkligen en mardröm. O vart ska man ringa, bvc eller vc?
    God morgon!

Börja med att ringa till bvc sedan får du antagligen en remiss till barnavdelningen så att de kan göra tester där.
  • Smultronhjärta
    Tjollabolla skrev 2010-05-09 20:57:40 följande:
    Usch ja vad det är trist... Ängeln, visst sålde du din MALA soldress? Fick du bra för den?
    Flikar in att du kan bli avstängd på Tradera i 3-6 månader om du säljer begagnade solskyddskläder eftersom de räknas som underkläder.
    Det vore ju synd nu när du gör mängder med superklipp varje dag
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Theina
    x karin76 skrev 2010-05-10 08:04:53 följande:
    Är väl de traderasäljarna Dan/Marie som sålde en massa stulna Lindex-plagg m m för ett par månader sen. Dom är åtalade för grov stöld, sen har 4 personer som köpt varor av dem på Tradera för ca 30 000 kr/pers blivit åtalade för häleri - man menar på att de borde förstått att varorna var stulna. Tror iofs inte själv på att Traderas nedgång i budnivåer har att göra med just rättegången, tror mer på att utbudet exploderat + ökande antal webshopper... med sjunkande priser som följd.
    Oj, det hade jag ingen aning om.. men hur 17 ska man veta att kläder man köper på t är stulna??.. jag som nyss satt och funderade på hur det kommer sig att det är så lite bud på kläder.. 
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • hzl
    x karin76 skrev 2010-05-10 08:04:53 följande:
    Är väl de traderasäljarna Dan/Marie som sålde en massa stulna Lindex-plagg m m för ett par månader sen. Dom är åtalade för grov stöld, sen har 4 personer som köpt varor av dem på Tradera för ca 30 000 kr/pers blivit åtalade för häleri - man menar på att de borde förstått att varorna var stulna.Tror iofs inte själv på att Traderas nedgång i budnivåer har att göra med just rättegången, tror mer på att utbudet exploderat + ökande antal webshopper... med sjunkande priser som följd.
    ja just dom.
    Nä jag tror ju inte att dom är o skylla för allt. Men till viss del är nog folk lite mer försiktiga med nya kläder iaf..  Jag tror dom kunderna som åtalas hade inte en tanke på att dom kunde åka fast. Men sjukt att dom har kunnat hålla på så länge!
    Va synd att dom tagit in webshopper igentligen..
  • hzl

jag undrar om den är nån som har en katvig suit i 86 eller 92 grön/grön (inte mintgrön/mörkgrön) 80.orna börjar bli för små,,, ÄLSKAR dessa
    Vet ni vilken jag menar?

• Smultronhjärta
    Theina skrev 2010-05-10 08:59:53 följande:
    Oj, det hade jag ingen aning om.. men hur 17 ska man veta att kläder man köper på t är stulna??.. jag som nyss satt och funderade på hur det kommer sig att det är så lite bud på kläder.. 
    Lindexsäljaren höll iofs på i flera år och sålde nyheter som knappt hunnit ut i affärerna även BR och Kappahl.
    Dessa storköpare som jag tror jag minns vilka de är handlade som sagt kopiösa mängder..Dan/Marie skickade ut en mail innan hon la upp auktionerna(med toklåga köp-nu),jag fick också mailet och handlade ibland men hennes stammisar tog säkerligen 10 köp-nu varje gång!
    När TraderaCafè fanns så berättade Marie sin version hur det kom sig att hon kunde sälja som hon gjorde så dessa köpare har fått en förklaring förklarad via chatt(sen om de väljer att tro på det eller ej är ju en annan sak). Det finns alltså mer bakom än ett alias för de som har handlat
    Jag tror att dessa storköpare får en intressant dag i rätten men inte mer än så...
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • hzl
    Theina skrev 2010-05-10 08:59:53 följande:
    Dom lade tydligen ut ca 50 auktioner varje dag med nya lindex, hm osv. Vissa kläder som inte ens kommit ut i alla butiker.. Då anses det väl rimligt att man drar vissa slutsatser. Dom åtalar ju inte nån som köpt en tröja utan dom köparna har köpt för 30 000 som sagt..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17