Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

hej flickor! Nyss hemkommen efter babysim. Usch Lia trillade i omklädningsrummet och slog i huvudet i golvet, hon satt upp och trillade bakåt. Golvet är ju stenhårt. Hon gallskrek ett bra tag... Tror ni det är ngt man måste kolla upp?? Hon sover lugnt nu..

Avskyr det badhuset! Dom har ingenstans att göra av bebisarna när man byter om! Inga stolar, ingen mjuk matta, ingenting! Hade med mig handdukar, men så sitter hon ju o drar i dom såklart så dom är ju aldrig där man lägger dom... *förbannad*

Sorry, vad tvungen att kräka av mig lite!

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Mamma till Simon skrev 2010-09-07 10:48:42 följande:
    men om hon slagit i huvudet så ska du inte låta henne sova länge utan du ska väcka henne med jämna mellanrum så du ser att hon vaknar och inte har fått hjärnskaknig
    Ja, jag vet ju det. Fast nu har hon ju badat i 40 minuter och då är hon alltid dödstrött så därför är det ju sörens svårt!
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2010-09-07 11:02:17 följande:
    kolla bara til henne hela tiden. är hon trött och gnällig/kräks när hon vaknar så är det varningsignaler. fast det vet du säkert redan. hoppas inte det är nån fara vännen   så himla dumt av dom att inte ha nått till bebisarna i omklädningsrummen
    Ja det är skitdumt! Dom har säkert 5 babysims kurser om dagen och ingenstans att ha dom... Det går väl an att lägga dom på en handduk när dom ligger stilla på rygg, men det gör ju inte en 7månader liksom!
  • Tjollabolla
    melizza skrev 2010-09-07 11:11:14 följande:
    usch o fyy för lillan.....hoppas det inte är nåt allvarligt och att hon bara sover en stund efter simmet

jag brukade ha med mig bilbarnstolen till Stella när vi gick på babysim och jag brukade sätta henne med endast blöja och en handduk i den medans jag tog på mig och sen tog jag på henne och sen gick man liksom.....i den ordningen för annars sitter dem och bir jättevarma.....jag brukade även ta med en vattenflaska eller kex som hon kunde sitta och roa sig med medans jag bytte om......där vi badade fanns inte heller nåt bra för bäbisar
    Ja det funkar ju om man har kvar babystolen, men vi har ju bytt till fast stol så det blir lite bökigt

Vi har en badstol här hemma i badkaret, funderar allvarligt på att ta med den nästa gång. Problemet är bara att den går inte in i skåpen så då får man asa med den ner till poolen och det är ju lite tjåligt att bära på allt....
  • Tjollabolla
    solouniko skrev 2010-09-07 11:13:51 följande:
    Här i kommunen har alla badhus typ 5-6 barnstolar från IKEA inne i omklädningrummen både på dam och herr. Lämna ett förslag vettja! Dom kostar ju inte många kronor att köpa in och är perfekta förvaringsplatser även i tex duschen
    Ja, jag ska säga det till dom. Vet att dom har fått kritik för detta innan och då fixades en ikeastol dit, som numera är väck. Å en räcker ju inte långt när alla ska duscha!
    Jag duschar alltid hemma, för allt annat är omöjligt, man får ju hålla bebisen samtidigt som handduschen och att kunna duscha själv gå absolut inte.
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2010-09-07 13:49:02 följande:
    Men du kan lugnt ta 80 till Lia i den. 110 är verkligen preciiiis på Maia, orkar inte krångla med byte men hade annars tagit 116 till henne. Buttes Isabel har ju 122 i sin.
    Jag är skitnervös att Maias 110or kommer krympa i tvätten nu...finns liksom ingen växtmån i armarna
    Lång är den, men tyvärr inte långa armar.
    Ahh tror du? Hmm... Ängeln har ju 80 till Meja. Lia är ju bara 68 lång...
  • Tjollabolla
    Busbellan skrev 2010-09-07 14:51:36 följande:
    Då tror jag 80 blir för lång på längden till henne, hon ska ju kunna röra sig i den också
    Ella har 104 och den är på gränsen till för lång på längden till henne
    Ja det känns ju lite väl långt. 74 hade vatt perfekt och borde ju finnas, den röda fanns ju
  • Tjollabolla
    Ocikatten skrev 2010-09-07 14:50:13 följande:
    Ok! Kollar vidare...
    Hur är det med tösen förresten? Allt ok?
    Jadå, allt är bra!  jag brukar inte bli orolig, men det där var en ordentlig smäll.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17