Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-08-26 12:18:30 följande:
    Hon drar 74/80. Katvigs 74 är på snudd för små, Molos 74 funkar men det är preciiiis så därför köper jag inga fler i den storleken.
    tack för tipset

Här behöver verkligen fyllas på i 74-80...gapar nästan tomt i Mateos garderob nu när jag rensat bort allt smått!!
    Han kan fortfarande ha 62-68 men det är preciiiis o inte mycket o röra sig i o det behöver han ju nu när han kryper, så jag har börjat använda 74 på honom nu. Idag har han småfolk i 80 på sig o det sitter bra Förvånad
    Han är verkligen en bjässe mot storasyster
  • Zvartaliljan
    h80 skrev 2010-08-26 22:45:13 följande:
    ska beställa en lurvoverall till min lilla. Hon har en i 68 som nog kommer att passa till november ungefär. Hon är 4 månader, 6kg o 61cm nu. Ska jag ta en 74:a tycker ni eller en 80?
    en 80 så kan hon ha den hela våren också. Mateo är nu 8 månader och ca.70cm och 80 funkade på honom med lite uppvik, han har precis vuxit ur sin lurvoverall i 68.
  • Zvartaliljan
    Madeleine skrev 2010-08-26 22:57:58 följande:
    Ooops sorry råkade skriva i biltråden...inte meningen

Hej alla! har inte skrivit i er tråd förut men nu ska jag börja engagera mig, om jag är välkommen :) Älskar danska barnkläder. Tyck inte att jag är dum nu men jag undrar i vilket sammanhang era barn som går har glädje av molo lurv overallen? För det är ju ingen overall att leka med på marken. Har ni den bara i vagn och när dom går eller...håller på och kollar vad jag ska köpa i år. Förra året hade jag en mini a ture overll till min dotter som jag var supernöjd med men i år är jag ju farligt sugen på en molo...
    lurvoverall + skalbyxor/regnbyxor = lekoverall på marken
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2010-08-26 23:06:10 följande:
    Åhh Liljan! Hur är ESL¨s suits i storlek? Små?? Tror du Lia kan ha 74 i höst? Hon var nästan 68lång idag...
    74 sitter perfekt på Mateo nu, tror han är runt 70cm.
  • Zvartaliljan
    Madeleine skrev 2010-08-26 23:08:15 följande:
    Aha, ni är inte dumma ni, det var ju en superbra idé inte för min plånbok dock...
    jag köpte ett par skalbyxor nyss för 30kr på tradera för Mateo att ha över lurvoverallen...det kan väl inte din plånbok protestera så mycket emot Drömmer och lurvoverall kan man också fynda på T ibland
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2010-08-26 23:20:26 följande:
    Ahh. Molos 68 är ju iofs ganska stort på henne fortfarande....
    är dom? de jag har är för korta för Mateo, åker upp till knäna hela tiden när han kryper så funkar inte alls. Måste bunkra massa 74or nu...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17