• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Lilla Ego 07
    Busbellan skrev 2011-06-11 22:43:42 följande:
    Jag insåg idag att om jag ska beställa fler får vi nog gå upp i storlek. Den storleken Ella har slutar helt plötsligt en bra bit över knäna, lite kort för min smak, men funkar i sommar i alla fall
    Får bli större i de långärmade sen

Tjenare, jopp jag är här nu. vaknade av mig själv typ kl 07 en söndag, nästan pigg nu till och med :)

Vissa tyger kan ju krympa lite i tvätten. Jag tvättar ju aldrig tygerna innan så att säga, ja menar gör Molo det?? :) men jag tvättar ju alltid en bit för att se om den släpper i färg och verkar krympa. Men kan ju ha varit så att just dina har krymt någon cm, har för mig att dina är 56 långa, vanliga 98/104 gör jag i 54cm. Men 110/116 vore nog bättre nästa gång.

Ni gör mig generad med era lovord, är ju typisk svensk och klarar inte beröm så bra :) Men roligt att de uppskattas iaf!! Här används våra flititgt också, speciellt våra enfärgade.

Om ni ska beställa nån mer tänk på att absolut senast onsdag annars hinner jag inte innan semestern :) Och långärmade är på g....måste ordna några bra ärmmått först bara sen jäklar ska det tillverkas i sommar

Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • ängeln83
    ängeln83 skrev 2011-06-12 08:36:31 följande:

lillronya

Är det NS slim jeansen E har i BT? Jag dööör vad snygga dom var.

Nu såg jag
    Undrar om 80 funkar på Liam också?, eller kanske 86?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2011-06-12 08:36:31 följande:

lillronya

Är det NS slim jeansen E har i BT? Jag dööör vad snygga dom var.

JApp!
    Så himla snygga!
    ängeln83 skrev 2011-06-12 08:41:51 följande:
    Nu såg jag
    Tror du ska ta 86, jag ska ha det till E snart.
    80 är i minsta laget.
    Framförallt är ju L längre än E.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2011-06-12 08:41:51 följande:
    Nu såg jag
    Ta 86, det funkade bra till Ella, dock tyckte hon inte dom var sköna som knickers så de flyttar vidare till Ronya istället
    A har 92 här och N har 104 (tror jag)
    Mamma till Nora, August och Ella
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-06-12 10:41:22 följande:
    Ta 86, det funkade bra till Ella, dock tyckte hon inte dom var sköna som knickers så de flyttar vidare till Ronya istället
    A har 92 här och N har 104 (tror jag)
    Himla bra idé vi kom på!
    De är de snyggaste byxorna vi har.
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-06-12 10:42:44 följande:
    Himla bra idé vi kom på!
    De är de snyggaste byxorna vi har.
    ja, de är sååå snygga på!!
    Är lite besviken över att Ella inte vill ha dem
    A har sina på idag. Får tacka dig för idén ju egentligen, jag hade nog inte riktigt trott på den om inte Nora provat hemma hos er
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-06-12 10:50:00 följande:
    ja, de är sååå snygga på!!
    Är lite besviken över att Ella inte vill ha dem
    A har sina på idag. Får tacka dig för idén ju egentligen, jag hade nog inte riktigt trott på den om inte Nora provat hemma hos er
    Toksnygg!
    Ja det är trist när de inte gör som man säger.
    Får väl se sen om A vill ha de här vi har.
  • Buttelina

tjolla: vilken bedåååååårande liten lia i bildis den där bilden där hon har den rosaprickiga klänningen måste du ju förstora. helt underbar <3

Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Busbellan
    Lilla Ego 07 skrev 2011-06-12 07:45:23 följande:

Tjenare, jopp jag är här nu. vaknade av mig själv typ kl 07 en söndag, nästan pigg nu till och med :)

Vissa tyger kan ju krympa lite i tvätten. Jag tvättar ju aldrig tygerna innan så att säga, ja menar gör Molo det?? :) men jag tvättar ju alltid en bit för att se om den släpper i färg och verkar krympa. Men kan ju ha varit så att just dina har krymt någon cm, har för mig att dina är 56 långa, vanliga 98/104 gör jag i 54cm. Men 110/116 vore nog bättre nästa gång.

Ni gör mig generad med era lovord, är ju typisk svensk och klarar inte beröm så bra :) Men roligt att de uppskattas iaf!! Här används våra flititgt också, speciellt våra enfärgade.

Om ni ska beställa nån mer tänk på att absolut senast onsdag annars hinner jag inte innan semestern :) Och långärmade är på g....måste ordna några bra ärmmått först bara sen jäklar ska det tillverkas i sommar

Hoppas du inte tog det som någon kritik att jag tyckte de började bli korta, för det var absolut inte menat så
    det är nog snarare jag som inte hänger med i växandet här, Ella har precis dragit iväg 3 cm på två mån, klart det märks på kläderna
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17