Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta
    Minatre skrev 2010-08-25 12:38:32 följande:
    Måste fråga er som köper Molos klänningar som är i dubbelstorlek. Vill ha en långärmad klänning till min tjej på 11 månader (hon är ca 75 cm lång). Vilken storlek ska man välja? Är det 74/80 eller 62/68? Hon har vanligtvis 74 eller 80 på sina kläder.
    Givet 74/80..Det har min dotter som är 73cm och klänningen är lite lång men ärmlängden är ok
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    ängeln83 skrev 2010-08-25 12:39:22 följande:
    Ja alltså det spelar ju ingen roll, bara det att jag mest hittar kortärmade klänningar
    Stars klänningen är super fin, men den känns också lite vardaglig?
    Det är väl en smaksak om vad som är vardagligt kanske..Jag tycker att det är bättre att köpa sådant som man gillar och som man vet kommer att bli använt flera ggr. Det enda som inte är vardagligt i mina ögon är rysch-pysch och julklänningar och några sådan har inte vi dvs vi använder allt
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    MiniM3 skrev 2010-08-25 12:43:53 följande:
    Var blev det ni skulle åka någonstans? :)
    FavoritChania på KretaSolig
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    MiniM3 skrev 2010-08-25 12:46:28 följande:
    Ah skönt :) Hur länge blir ni borta?
    Vi tog en vecka..Maken vill tydligen till Gambia när han fyller 30 också
    Och Max vill tillbaka till dagis, han får inte gå dit nu och hämta hem alla sjukdomar som hoppar runt vid höststarten. Han längtar dock mycket....

och högst troligen längtar mamman ännu mer
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    MiniM3 skrev 2010-08-25 12:59:12 följande:
    Ja Gambia vill jag med till .. Tror det är väldigt bra!
    Hur många ombyten om dan tar du med dig till Max? :) 
    Gambia är bra- vi har varit där tidigare..Jag kan tänka mig att åka dit igen men då får mina smultron stanna hemma.

Jag tar med ett och ett halvt ombyte kan man säga..dvs ett om dan och några reserver. Vi är ju kvitt blöjan(äntligen) men jag får vara beredd på olyckor ändå. Sen räknar jag kallt med att vi alla ska spendera dagarna i badkläder så att kläder egentligen är aktuellt först när vi ska gå ut och äta på kvällarna
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    ängeln83 skrev 2010-08-25 13:58:59 följande:
    Nä nu får Molo minsann skärpa sej, det finns inte ett enda pojk print jag ens skulle överväga att köpa till Liam, hade hoppats på åtminstone nåt fint print i detta släppet men inte då.
    Så kände jag också först...sen åkte jag och kikade på de irl så nu finns det några som jag gillar t ex canada,aeroplane och tin cars..De ska nog få flytta hit på sikt
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Minatre skrev 2010-08-25 15:56:45 följande:
    Tack tjejer för råd gällande storlek på klänning. Då får det nog bli en 74/80. Tycker generellt att Molos klänningar är lite långa och nu när hon kryper överallt (förhoppningsvis så går hon ju snart) är den lite otymplig.

Ängeln: såg förresten att du hade regnbågsmössan till din lilla tjej. Så söt. Beställde den också från LLM men där är banden lila. Ser att dina var rosa... Är det en annan "årsmodell"? Inte för att det spelar så stor roll men jag tyckte nog ändå den med rosa hade varit klockren till den gula lurvenGlad
    Såg nu att du bor nära mig-vad kul med en danskälskare på nära håll!
    Jämngamla barn har vi visst också
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Zvartaliljan skrev 2010-08-25 17:06:21 följande:
    jaha...där rök lite till av föräldrapeningen Pengarna bara vänder ju på kontot...
    På tal om detDrömmer

Hittade fina gröna Småfolks åkpåsen som vi pratade om i våras..Är du intresserad eller kan jag lägga ut den?
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Zvartaliljan skrev 2010-08-25 17:26:15 följande:
    Just det!! Passar den Mateo nu tror du?? Han är ca.70cm nu. I så fall vill jag nog ha den Kan du lägga ut bild på fb?
    Bilder på väg upp på FB
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17