• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • anette 81
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-10-10 09:18:37 följande:
    Carmen1: De med Ullfrotte är överlägset varmast! vi har nu dom för tredje året i rad.

hur är dom istorlek`?
  • Skruttefia
    ninmid skrev 2011-10-10 10:38:26 följande:
    Ska sälja en MOLO overall, vart rekommenderar ni att jag lägger upp den?

Tradera, blocket, bloppis (där finns den nu)??

Ser att MOLO-overaller går högt på Tradera för närvarande. Blocket hade jag själv inte orkat med
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    WTF skrev 2011-10-08 08:02:38 följande:
    Vet någon hur Isbjörn/Nanooks skalbyxor är i storlek? Skall passa en 90-centimeters och jag vill gärna ha lite växtmån i så jag får plats med ett par fleecebyxor nu och så att de även passar under våren. Då borde väl 86/92 bli för litet?

Tar även tacksamt emot tips om andra märken som är höga och går upp över magen! 

Jag tycker att de är väldigt stora i storlek. Vi har haft ett par i storlek 98/104 och de kunde inte min normalstora dotter (med långa ben) ha när hon var 98 cm. Hon hade dem när hon var ca 104-110 cm.

Detsamma gällde för jackan i dubbelstorlek - när hon var 98 cm slutade den under knäna
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • anette 81

hur klär ni barnen nu när det är kallare ute? skalkläder?

• violatricolor

Hej!

Har inte skrivit i denna tråd tidigare och vet inte om det är denna tråd ni använder eller om det finns någon mer aktiv tråd? I alla fall så har jag en fråga som jag hoppas ni kan besvara:

Jag var inne på idat.dk häromdagen då jag älskar deras barnkläder. Har hört att de har dragits med ekonomiska problem en tid och nu undrar jag om de lagt ner eller om de fortfarande finns? Jag kollar "nyhed" och där finns ingen höstkollektion, den senaste kollektionen är sommar och i webshopen finns bara rea....

Vore tråkigt om de gått i konkurs eller slutat tillverka för de har ju så fina färger och djur.

Hoppas ni har koll på detta  

• Stora E o Lilla E

Hej,

Undrar om någon vet VAR jag kan hitta velourbyxor från Småfolk i storlek 122/128 (vill minnas att det är dubbelstorlekar)?? Inte intresserad av rosa och lila, men i princip alla andra färger (ej grön för det har vi) exempelvis brun, grå, turkos, orange, marinblå, röd... Har sett att Lekmer har gröna, men de har vi som sagt redan...

Tack på förhand.

Mvh, Anna E

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17