Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jag vill shoppa vinterjacka åt sönerna, en fin och en vardags men är helt tom på idéer!

Tjolla: Vilken underbart fin vagn o åkpåse, passar perfekt med lurven! Hjärta

• Ocikatten

Jo, pengarna är ju en begränsande faktor!
    Dock brukar de vara att de tar slut och sen är det köpstopp, men det är duktigt av dig att kunna planera in köpstopp i framtiden! Ska jag påminna dig om jag hör nåt köp-snack i tråden... Drömmer

• Ocikatten
    Tjollabolla skrev 2010-09-29 10:17:10 följande:
    Godmorgon flickor! Njuter av morgonkaffe medan Lia sover.... Shoppingsugen

Behöver hjälp med vad barnen ska ha på sig, dom ska fotas på öppna förskolan nästa vecka. Ska ta syskonkort tänkte jag, men vaaad ska dom ha på sig?? Det måste ju matcha, men likadant är kanske inte så fint??
    Vi har inget syskonfoto men klädproblem till fotograferingen ändå!
    Har kanske för mycket kläder? *ha ha*
  • Ocikatten
    Lalalong skrev 2010-09-30 12:21:00 följande:
    Ska slå ihjäl lite tid i Malmö idag...
    Jag vet att jag frågade i somras efter tips på butiker, och fick många tips och var och besökte en hel del också
    Denna gången har jag dock båda barnen i släptåg och orkar inte dra en vända på stan.
    Så nu efterlysar jag en affär med danskt i Malmötrakten som är lätt att komma till, stanna bilen utanför o.s.v.
    Jag antar att säkraste kortet är typ ut i Limhamn och sånt. Fick ju tips om IllerHiller sist men var aldrig dit. Är det så att det är lätt att komma till?
    Finns det fler?
    IllerHiller är lätt att komma till men LLM funkar oxå, går att parkera ganska nära - har varit där med barn, de har lite leksaker faktiskt!
  • Ocikatten
    Lalalong skrev 2010-09-30 13:11:06 följande:

Så bra! Jag tror faktiskt det blir en sväng till IllerHiller... Hinner jag blir det LLM också Drömmer
    LLM är lätt, ligger bara en bit från mitt jobb!

Åh, fick MMS från lillronya i DK, hon har hittat FIIIINA Småfolk till mig!
  • Ocikatten
    Lilla Ego 07 skrev 2010-09-30 13:47:56 följande:
    Åååååhhh skrev hon om det var bra utbud??
    Fick bara en bild och ett "Ok?" Tungan ute
  • Ocikatten
    Kristyr skrev 2010-09-30 20:10:21 följande:
    Tjolla> Du hade köpt NS jackan idag.. Hur är den i stl?

Min son är vet inte typ 92 lång kanske. En 92as innerarmasmått är 1cm längre än det jag mätte på honom...Obestämd
    Ärmarna är såååå långa, jämförde 104 med 116 och ärmarna var lika långa. Bredden densamma så det var bara längden som skiljde.
  • Ocikatten
    Kristyr skrev 2010-09-30 20:17:14 följande:
    min son är två år! Obestämd

Går det att vika muddarna utan att det ser konstigt ut?
    Näe, tyvärr. Hade tänkt ha den till Henric som är 2 år men funkade sisådär, gillar inte om jackan är alltför kort - som NS är i modellen och då blir ärmarna för långa. Däremot passade 120 bra på storebror (3½år) som är 107 cm och väger 18 kg.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17