• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2010-05-15 09:39:33 följande:
    Här studsar jag in som gubben i lådan igen, som jag gör ibland. Idag ska vi ta ett familjefoto med makens syskon och syskonbarn. Ska ges bort i present till deras mamma och mormor. Alva ska nog ha Molo Birdieklänning tror jag... Men vad jag ska sätta på Klara vet jag verkligen inte!! Jag tror jag ska köra på kjol i alla fall. Antingen Nova Star jeanskjol, eller Nova Star manchesterkjol. MEN, vad ska hon ha för tröja? Hjääälp!Det jag funderar över är älgar (knapptröja), eller sländor (med grönrandiga armar), eller kanske svart med vita stjärnor...
    storasyster har ingen birdietröja? hade ju varit fint om dom machat varandra två olika molo mönster på samma bild kan se blarrigt ut {#lang_emotions_sealed}
  • Lalalong
    Buttelina skrev 2010-05-15 10:18:00 följande:
    storasyster har ingen birdietröja? hade ju varit fint om dom machat varandra två olika molo mönster på samma bild kan se blarrigt ut
    Nä, tyvärr har hon inte det :-/
    Då lär bilden bli väldigt burrig eftersom tösernas kusiner också lär ha MOLO om jag känner deras mamma rätt . Det är dessutom en kille och en tjej så de kommer nog inte heller ha samma print
    Vi får se till att ha lite vuxna mellan alla barn, så de inte är precis brevid varandra med sina olika kläder.

Jag har själv varit inne på att jag ville syskonmatcha dem. Och jag hade tänkt ta en t-shirt och en body från Kappahl som är likadana. Men när jag tog fram bodyn igår så insåg jag att det kommer inte bli snyggt... den är alldeles för stor fortfarande
    Klara 060504, Alva 100117
  • stökmamma
    Zvartaliljan skrev 2010-05-15 10:19:59 följande:
    Godmorgon! Här vaknade barnen kl.4 o tyckte det var morgon...men en liten tanke på Lova så klev jag gladeligen upp med dom...bombade bt lite
    härliga bilder

och du har väl kommit håg att torka dig ordentligt??
    *underbara onge {#lang_emotions_heart}*
    andras barn och mina älskade ungar
  • ängeln83
    Buttelina skrev 2010-05-15 10:18:00 följande:
    storasyster har ingen birdietröja? hade ju varit fint om dom machat varandra två olika molo mönster på samma bild kan se blarrigt ut
    Håller med, ska man köra mönster så ska man köra på samma. Annars tycker jag det är finast med lite stilrenare kläder på en sån bild, typ Katvigs är ju fint.

Vi ska ta syskonkort om några veckor och jag tror jag kör på nya rosa Katvig till Meja och den underbara gröna till Liam, och jeans till det.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • majabergvall

Jag handlar en del Pippi kläder på babydrommen.se

Tycker faktiskt att kvaliteten är riktigt bra för det priset.

• stökmamma
    ellenagnes skrev 2010-05-15 09:56:46 följande:
    Någon mer än jag som handlade på My Little Ztore? Har ni hört något? Undrar bara om det brukar ta långt tid?
    6000 inlägg, de ni

(kan tyvärr inte hjäpa dig med frågan )
    andras barn och mina älskade ungar
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2010-05-15 10:22:57 följande:
    Nä, tyvärr har hon inte det :-/Då lär bilden bli väldigt burrig eftersom tösernas kusiner också lär ha MOLO om jag känner deras mamma rätt . Det är dessutom en kille och en tjej så de kommer nog inte heller ha samma print Vi får se till att ha lite vuxna mellan alla barn, så de inte är precis brevid varandra med sina olika kläder. Jag har själv varit inne på att jag ville syskonmatcha dem. Och jag hade tänkt ta en t-shirt och en body från Kappahl som är likadana. Men när jag tog fram bodyn igår så insåg jag att det kommer inte bli snyggt... den är alldeles för stor fortfarande
    oj shit men har inte både du och din kusinerna molos regnbåge? den är ju fin. eller om du tar en regnbåge och ett print, det funkar med.. regnbågsklänningen som du köpte på salgen passar inte? lillesyster har inga älgar va?

eller duuu, köp en birdie tunika till stora tjejen
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-05-15 10:16:38 följande:
    liljan Häääärligt bildbombning O va stor Mateo blivit, han ser så lång ut
    han är bara 60cm lång nu, 4½ månad gammal, så så jättelång är han väl inte, 56 sitter perfekt nu men 62 funkar också
    Hur lång är lilla tjejen nu? Tänker på ett par tokbreda kaninbyxor i 68 {#lang_emotions_dreamer} (ordentligt åtdragna hängslen i bt, men han lär aldrig växa i dom på bredden!!)
  • ellenagnes
    stökmamma skrev 2010-05-15 10:24:36 följande:
    6000 inlägg, de ni (kan tyvärr inte hjäpa dig med frågan )
    Ja just det.... Vad händer nu {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17