Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2010-09-08 08:57:52 följande:
    håller med dig till 100%
    lillronya skrev 2010-09-08 08:42:18 följande:
    Är viking väldigt små i atl?
    Hittade några men enl måttet skulle E behöva 27 i de. HAn har 25 i kavat...
    ja alltså lillebror hade 28 i viking förra året så jag tror allt innermåtten är annorlunda jämfört med kavat..
    Här ärvde Maia Bubblans skor från förra året i strl.27
    Hon har nog rätt små fötter ändå då fast de växt...16cm fick de dom till i affären. O bubblans 27or är 17,5cm innermått så blir perfa
  • Zvartaliljan

Alltså tjejer, tips på vad jag ska skriva i omdömet när jag får hem en småfolkjacka (svettis) som ska vara i nyskick, och det var den också, men den var smutsig, både synligt fram och MYCKET i innerfodret. Allt gick dock bort i tvätten. Det var inte fläckar efter tvätt, utan det var intorkat som att hon använt den o sen inte tvättat den innan hon skickade.
    Frakten var 52kr med dhl, när den LÄTT hade fått plats i ett DHL-kuvert för 39kr eller S-låda för 45 (var i strl.74/80). Eller posten för 24kr.

Negativt tycker jag inte hon förtjänar, men inte positivt heller...åh vad jag vill ha neutralt omdöme!!!

Vad ska jag ge på staplarna o vad ska jag skriva??

• Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2010-09-08 11:22:09 följande:
    jag hade gett positivt men skrivit "smutsig vara men i övrigt var skicket ok" sen hade jag dragit ner på objektsbeskrivningstapeln rejält.

Fraktsumman hade jag inte dragit ner på så mycket om det var den summan som angavs i objektsbeskrivningen
    Duntoffla skrev 2010-09-08 11:47:35 följande:
    Skulle maila säljaren och påpeka och kanske skriva något om att varan var smutsig men i fint skick i övrigt. Frakten kan man inte säga så mycket om eftersom du ju "godkänt" den i och med att du budade. Även om man kan tycka att den är för mycket.
    true04 skrev 2010-09-08 11:13:24 följande:
    Hej Undrar om hur katvigs body är i stl små el stora.Vill köpa en rosa/gul men är osäker på stl.Tacksamm för svar!
    Tror de blivit mer normala, förut var de lite små i storleken. Långa är de i alla fall och bra om du har en långsmal bebis
    skrev "Jackan var smutsig när jag fick den, gick dock bort i tvätt. I övrigt fin." och drog ner lite på objektbeskrivningen, gav en 4 i frakt då precis som ni säger så stod det ju ändå 52kr i auktionen, jag var ju bara dum som inte kollade där innan jag budade eller ifrågasatte när jag fick vinnarmailet.
  • Zvartaliljan
    GROD PRINSARNA skrev 2010-09-08 18:34:21 följande:
    och brun till storebror, räcker det med storlek 116 till han eller ska jag ta 122? han är en normalstor 5 åring, och ska jag ta 104 på lillebror som är en liten tjock 3 åring?
    jag har 116 till Maia som är ca.104-106cm (inte mätt på länge)
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2010-09-08 19:05:28 följande:
    God kväll!

Bubblan- Noa är jättefint. Vi funderade på det först till Noel men det blev sen Noel istället. Fin shopping och fina fina puzzel. Finns det puzzelklänningar också? *Måste ha mer*

Grodprinsarna- kul att se dig här! Det var inte igår. Fina killarna i BT!

Liljan- Vilken goding Mateo är!  Ja, Maya också för den delen, den gröna klänningen är underbar.

Liten blomma- söt tjej i fina kaniner!

Lillronya- Fina barn i härliga färger! Är den undre lurven grå eller brun?
    Tack, ja den klänningen är en favorit, men nu börjar den bli på gränsen Gråter
  • Zvartaliljan
    Julia1234 skrev 2010-09-08 18:46:53 följande:
     Å jag har 104 till min som är 105 cm Ändå lite lång i ärmarna!
    Jag har 104 i några gamla, skiljer inte mycket mot 116 i de nya, bara lite. 104 i de nya skulle Maia aldrig kunna ha! 116 sitter jättebra, hon vill ha tummarna i hålen dessutom så ärmlängden är aldrig något problem här.
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2010-09-08 19:47:07 följande:
    God kväll!
    Kul
    Zvartaliljan skrev 2010-09-08 19:38:46 följande:
    Tack, ja den klänningen är en favorit, men nu börjar den bli på gränsen Gråter
    Trist när favoriterna börjar bli små...Obestämd

Butte- Tack

Dags att fixa lite här hemma. Kikar kanske in senare.
    ja inte direkt lätt o få tag på i större heller
  • Zvartaliljan
    Julia1234 skrev 2010-09-08 20:01:22 följande:
    Aha! Jag har inte köpt denna kollektionen, senast i våras. Menar du att de har blivit mindre sen dess? Jobbigt när de ändrar!  Hur ska man kunna ha koll på sånt när man bara nätshoppar...?
    Ja jag har en röd lurv med lila kantband i 104 som passar fortfarande! Från i våras har jag nog ingen, men tror de också var lite mindre än de äldre. Men höstens är verkligen små tycker jag. 110 funkade visserligen till Maia, men ville ha lite växtmån så tog 116.
  • Zvartaliljan
    Mamma till Simon skrev 2010-09-10 16:05:26 följande:
    min son har en i 110 och han är 105cm och jag tvekar om den kommer vara hela vintern
    Samma här. Skulle jag köpa till Maia skulle jag vela mellan 110 och 116. Hon är nog 106cm nu.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17