Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Godmorgon!

Här började dagen med ett praktgräl med Milo som vägrade ha på sig mössan. Gallskrek hela vägen till dagis, roligt att lämna då liksom...
    Han fick ett slag med en spade i huvudet igår av en "kompis" så det gick hål och började blöda. Så nu ville han inte ha mössa för det gjorde ont. Okej, men luvan då tyckte jag. Den gjorde med ont sa han. Konstigt, tyckte jag då den inte ens rörde vid huvudet *blir tokig*.
    Hoppas han är på bättre humör nä rjag hämtar annars blir det en låååååååång dag....

Hoppas på post idag, men det är kanske att hoppas på för mkt. Beställde i måndags från LPL.

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2010-09-22 08:34:30 följande:
    Godmorgon

Här vaknade barnen tidigt som vanligt, sambon var snäll när han kom hem från jobbet och tog dom en stund så jag fick sova till kl 7 iaf, lyx

Idag hoppas jag på Kik Kid klänning och Katvig suit i lådan.
    O så hoppas jag att Liams Tretorn skor kommer också, nu börjar det ju bli riktigt kallt, 1 grad ute.
    Shit, har ni bara en grad ute?! Huu. Här var det 10 iaf i morse, men bara 19 inne... Blev till att elda lite i spisen
  • Tjollabolla

Hej flickor!

Idag fick jag hem uuunderbara rådjursklänningen från Småfolk till Lia, sååå himla fin! Köpte den och ett par katvig leggings på LPL och fick ett par av världens bästa strumpor till! Underbara Liten På Landet!

Milo såg klänningen och tyckte den var fin, han ville ha tröjan sa han. Vi ska på kalas på lördagkväll, så då hade det ju varit kul att syskonmatcha. Undrar om tröjan finns nånstans där dom skickar snabbt... Nån som handlat på Busfroet.se och vet om dom är snabba på att skicka??

• Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2010-09-22 19:11:08 följande:
    Godkväll flickor.

Meja nattad och sambon och Liam är iväg och hämtar ved, hoppas det är en trött kille som kommer hem
    Trodde jag skulle få en massa gjort idag då energin var på topp hela förmiddagen, men efter middagen fick jag SÅÅÅÅ ont i magen, helt sjukt, kunde varken stå eller sitta, så det fick bli fosterställning i soffan ett par timmar och poff så försvann det, mystiskt.

Fick hem underbaraste Kik Kid klänningen idag, tack tack Pepper
    Bebis nr 3 på g
  • Tjollabolla

Godmorgon!

Igår fick jag hem en me&i klänning, den rosa med dinosaurer. Den är i storlek 62/68 och det är LÄNGRE än småfolk klänningen med rådjur i 86/92! Snacka om sjuuuka storlekar!! Å min me&i säljare envisas med att dom kläderna inte är stora i storlek... HAHA.

• Tjollabolla
    Greksmurfen skrev 2010-09-24 08:27:18 följande:
    åhh e det idag =P........lr hmmm har ju föräldrapenning å den kommer inte idag eller =P....
    Jooo det 'är idag! Fick mina igår em.
  • Tjollabolla

Jag tror att fpn beror på när man är född när man får den, är det inte så? Om man är född i början på månaden får man den på fredagen och i slutet får man den på måndagen?

• Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2010-09-28 09:15:26 följande:
    Åh jag vet inte...är så velig. Denna "åkpåsen" är ju så praktisk om han t.ex somnar i vagnen...fast förstås...overallerna har ju dubbel dragkedja...åhhh vad jag hatar o vela så här!
    Jag hittade en Molo regnbåge i 80 med dubbel dragkedja på mpv så han har ju en overall i alla fall...men vet inte om den kommer räcka hela vintern :-/
    Jag hade absolut tagit overall istället. Åkpåsar har du säkert gott om ändå
    86/92 måste ju bli gigantiskt i overall. Hade tagit 74/80 och om den blir för liten i slutet av vintern kan du säkert fynda nån på nån rea...

Hallå i tråden! Nu har jag & Lia varit och babysimmat, sååå trött blev jag, skulle kunna sova några timmar nu... Fast nu är det dax o hämta på dagis. Åhhh vad jag ÄLSKAR 8-11!!! *NOT*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17