Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-09-21 15:00:41 följande:
    Men åhhh vilka fynd du gör!
    ja, men den är nog i rätt så begagnat skick så mycket mer hade jag inte gett för en "dagisjacka" som hon kallar det...

Är inte Svea sugen på en igelkottsjacka då Drömmer
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-21 15:38:51 följande:
    Fick höra idag på dagis...  " å det va en liten mage du har" Obestämd "den va inte stor den"

Började ju noja direkt, tänk om bebis är för liten
    äh, min var ju skitliten, mycket mindre än din o det var först i slutet som han blev lite tillväxthämmad, innan 7e månaden var han helt normalstor, bara magen som var pyttig. Jag har bakåtvänd livmoder så han tog mycket plats inåt.
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-21 15:38:51 följande:
    Fick höra idag på dagis...  " å det va en liten mage du har" Obestämd "den va inte stor den"

Började ju noja direkt, tänk om bebis är för liten
    om du e orolig så be om ett extra tillväxtul. bättre det än att oroa sig. kram Hjärta
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-09-22 08:58:09 följande:
    Här var det 2 grader när jag tog Ella till dagis, svinkallt!
    Blev båd fleece och skaljacka på nu på morgonen
    Här var det också svinkallt när vi tog promenaden till dagis. Blev fleece och softshell över det.
    Blåser så attans här vid havet så jag behöver en bra skaloverall till Mateo, liknande den jag har från Molo, den är ju super men lite liten, någon som har tips? Helst billig...ekonomin tillåter inget annat just nu om jag ska få åka på molosalg. Vi måste spara till annat roligt nu...
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-09-22 09:10:28 följande:
    Fix overallen då?
    Jag köpte en på T till Meja.
    Finns det som skaloverall? Har ju en kupong på lindex jag kan använda då. Måste ändå in till stan o skicka om paket som de idioterna skickat till avsändaren, mig alltså. Skickade i måndags och igår kom de till mig *suck*. Hur tänker de då liksom? Frimärkena sitter ju över adressen de ska till så varför vänder de på paketet och skickar det hit!!
    Jen80 - det var bl.a ditt paket så det dröjer lite till tyvärr.
    Busbellan skrev 2010-09-22 09:11:57 följande:
    Du får väl skicka bud med smultron till gekås, kanske kan de ha nåt där nu i höst också
    ska till gekås den 15 oktober själv, men kan nog inte vänta så länge...

smultron - finns det skalis till Mateo där i år??
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-09-22 09:28:48 följande:
    Liljan:
    Har du kollat in denna?
    Du kan ju höra med säljaren hur pass fodrad den är
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    mywear finns på coop va? Tror jag kikar in där då o kollar in den...
    ängeln83 skrev 2010-09-22 09:29:51 följande:
    Ja eller den är från i våras, tror inte dom finns nu.
    Denna är det, fanns i turkost också. Hittar inga på T just nu men dom brukar dyka upp där.
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    hittade en sån marinblå på t som hamnade i minnes

Blir en runda in på lindex, kappahl, coop och kanske jag t.o.m vågar mig in på po.p Tyst
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17