Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

MiniM3 skrev 2010-09-27 13:15:53 följande:
    Grattis Malou till overallen från babyshop :)
    Hoppar o studsar här

Men Maia som redan har för mycket vinterkläder
    Valde en i strl.116 så kan hon nog ha den i slutet av vintern och nästa med
  • Zvartaliljan
    Mawe123 skrev 2010-09-27 22:34:34 följande:
    Liljan, jag tycker mössa 1 var finast, är det MAT? Söt som socker i fina overall luvan {#emotions_dlg.flower}
    tror inte att du kommer att ångra ett byte till overall till lillebror.
    ja det är mini a ture, lite stor bara så det glipar.
    overallen finns bara i 74/80 o sen 86/92, tror den ena blir för liten o den andra för stor...eller?? Den är ju superlätt o smidig o kan Maia ha 110/116 så borde han ju kunna ha 86/92...
  • Zvartaliljan
    Mawe123 skrev 2010-09-27 22:48:03 följande:
    Tror du inte att overall blir mer praktiskt, han kommer ju att vara en stor kille till vårvintern och vilja sitta och leka i snön, åka pulka kanske sitta på en bob osv.. Nu vet jag visserligen inte var ni bor , och hur er vinter brukar vara där nere..

Jag är så svag för MAT mössor och handskar, har inte fallit på samma sätt för alla dessa väpnar luvor som finns. Lillebror här har 5 såna luvor - underbart fina men det är sällan de används är nästan bara molos stickade som börjar se lite sliten ut, de andra är i nyskick ännu Tungan ute
    Åh jag vet inte...är så velig. Denna "åkpåsen" är ju så praktisk om han t.ex somnar i vagnen...fast förstås...overallerna har ju dubbel dragkedja...åhhh vad jag hatar o vela så här!
    Jag hittade en Molo regnbåge i 80 med dubbel dragkedja på mpv så han har ju en overall i alla fall...men vet inte om den kommer räcka hela vintern :-/
  • Zvartaliljan
    Eddiebaby skrev 2010-09-29 15:40:34 följande:

Här har vi också haft fotografering på förskolan idag men här tar de kort utomhus så det fick bli att sätta på de finaste ytterkläderna vi hade istället! Eddie hade snygga Leaf-lurven och turkos mössa från Villervalla med stjärnor på, den är supersnygg till. Tilde fick ha rosa galonisar från Ida T med katterna, cerise lurv med lila kanter och Katvigs rosa/rosa mössa som funkar helt ok till.  

förra året tog de kort på Maia utomhus på dagis, men idioterna tog ju inte på henne jackan jag skickat med utan bara en tunn hood-tröja så på varje kort hade hon knallblå läppar o satt ihopkurad Skrikandes var i mitten av oktober, iiiiiiskallt!!
  • Zvartaliljan

Nu är F på väg till sjukhuset med Maia...hon har bajsat lite löst i trosorna flera gånger de senaste dagarna o säger att hon är hård o inte vågar gå på toaletten o har ont i magen. Minns inte sist hon bajsade...men var minst 5 dagar sen, för sen dess har jag hållt koll. Åh, jag som trodde hennes magproblem var över Är så trött på detta, så därför fick F åka...jag orkar inte med o åka in dit igen o se henne utsättas för allt det där...

Sorry för OT...ska lägga in bilder snart så jag håller mig mer till ämnet.

• Zvartaliljan
    annie dark skrev 2010-09-29 20:00:16 följande:
    Jobbigt!
    Vi åkte in med våran jätteslöa tjej igår, efter 3 timmar i väntrummet och ftre i ett inatgningsrum fick vi äntligen komma upp på avdelningen och ungen som behövde dropp, kan f-n inte ta tre timmar att bädda en säng. En rejäl uvi har ion iaf.
    Jag är hemma med lillebror och pappa är med skruttan. Idag slutade infarten att funka och de skulle sätta ny, gick inget vidare, fyra försök senare, fasthållen av tre personer har hon en i foten, blir ungen inte nålrädd nu så .................
    men fy stackarn Gör ju ont när de sticker så där!!
    Maia skulle få lavemang nu...hon är ju så rädd för det så det lär vara fler som håller i nu. Jag ser det som ett övergrepp...om än nödvändigt. Men det sätter sina psykiska spår Rynkar på näsan
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-09-29 20:21:46 följande:
    Liljan: Sööötis barn i bt!!! Tack för paket härom dagen. Svea var sååå nöjd med bäbisgrodan
    såg det sötisen Hjärta

Men vad tror ni om byxorna i bt? Felmärkta? de blå stjärnorna är ju GIGANTISKA!
  • Zvartaliljan

busbellan - Min kusin fick inte ledigt så kolla du med någon kompis ang. fredag, finns en plats kvar

Eller kanske någon annan som vill hänga med här? Busbellan o jag ska på lyxkväll i växjö på fredag med ladies night, förfest innan på hotellet med grabbarna i showen Tungan ute

• Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-30 09:56:48 följande:
    Å hoppas det ger med sig för mig med!! Må illa med skallebang vareviga dag är inte upp piggande direkt Obestämd
    kanske dags o stoppa i sig lite extra järn??

Här har jag börjat med cambridge nu...inne på 4 dagen med ren kur o redan gått ner 3kg o känner mig mycket piggare än jag gjort på länge Det enda jag ångrar är att jag inte testat detta TIDIGARE!! Nu ska MINST 30 helst 40kg bort, så jag kommer i finfina speciella vita klänningen tills nästa sommar

kommer dock bli lite fusk med maten då jag kommer äta på ladies night imorgon, men hoppas det ska gå ok när jag ändå lever på pulver alla andra dagar.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17