Zvartaliljan skrev 2010-06-14 12:03:56 följande:
jag har inga vänner här knappt...så ärlig kan jag vara...så jag är lite desperat

Mina vänner har antingen inte barn (jag är ju bara 23 så inte så konstigt direkt), eller så bor de långt bort. Så jag har inte någon o umgås med här direkt...flyttade ju hit för bara 1½ år sen o jag är lite dålig på att ta kontakt med folk irl...
Mycket roligare med vänner som har gemensamma intressen...och det har jag inte lyckats hitta någon här i Karlskrona

(mer än Emma men hon har haft det så tufft nu ju så inte umgåtts så mycket)
Får väl se om man kan få hoppa in i någon föräldragrupp nu efter vi flyttat...börjar kännas lite ensamt nu när man är föräldraledig.
Tur man har er här i tråden o prata med

Utan er och våra små träffar, o särskilt everlonn o greksmurfen som jag ändå träffar ganska ofta, så skulle jag nog gå under av ensamhet....
Åhhhh vad jag vet hur det är. Bodde ju i stockholm när anton var liten. Och där kände vi typ ingen. Och speciellt inte någon med barn. Vi var ju bara 22 år då. Därför flyttade vi till Åand där vi kände lite fler. Känner ju dock som du gör nu imellan också. Men det har faktiskt blivit mycket bättre på sisitione. Men det är svårt att flytta till nya ställen. Men att gå med i en föräldrargrupp är ju toppen!
Men kom hit du så får vi ha det riktigt roligt! Gillar ju dig

Du är en fantastisk kvinna!