Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong skrev 2010-08-02 23:13:52 följande:
    www.stadium.se/sport/uteliv-resa/klader/04768...
    Men de är nog inte lika "barnutformade" ser det ut som... Frågan är om det är band under fötterna där...
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2010-08-02 23:14:38 följande:
    Älskar MAT:s ytterkläder!!
    August har den tunna anoraken och vinterjacka + byxor, det är verkligen super!
    Nackdelen är väl bara att muddarna på jackan kan bli lite blöta.

Får väl ta mig till stadium och kolla in utbudet kanske
    Funderar ju ändå på en runda till Värnamo och hallon imorgon, då kan man ju ta stadium också
    Ska absolut kolla upp det till henne. Hon kommer bara vara precis ett år när hon börjar förskola, tyvärr. Och kan hon gå så är det viktigaste nästan att overallen är smidig så att hon faktiskt kan röra sig och inte är som en liten stillastående michelingubbe ute på gården..
  • Lalalong
    h80 skrev 2010-08-03 09:29:00 följande:
    hon som jag skulle åka tillsammans med till plastisock har fått förhinder........så jag får åka ensam Rynkar på näsan
    får jag möte upp er?? inte roligt att vara själv
    Jag ska dit och åker också ensam. Så jag möts gärna upp i alla fall!
  • Lalalong
    h80 skrev 2010-08-03 09:46:49 följande:
    åh vad bra Glad vart kör du ifrån?
    Jag kör från Sjöbo! Hade du tänkt vara där tidigare och hur mycket i så fall?
  • Lalalong
    h80 skrev 2010-08-03 09:52:10 följande:
    Sist var jag där 10 min innna o í princip ensam..........de flesta kom ca 10 min efter att de hade öppnat. Men lite innan kanske man ska vara där. Vet inte riktigt när. Vad har du tänkt?
    Jag har min lilla med, så jag funderar på att vara där så att jag kan amma innan det öppnar, så inte hon får för sig att bli hungrig mitt i all shopping Glad
    Ja.. Det blir kanske mer folk denna gången. Känns som fler vet om det nu.
    Jag hade väl tänkt typ 30 min innan.. Att amma innan kan nog vara en god idé!
    Hur var det med parkering o.s.v.? Är det längs gatan, så man får köra runt och leta och försöka fickparkera (Alltså leta upp ett parkeringshus i närheten och sen gå ) eller hur ser det ut?
  • Lalalong
    h80 skrev 2010-08-03 10:00:01 följande:
    Ja, 30 min är nog lagom, sist blev det fickparkering Rynkar på näsan vet faktiskt inte om det finns parkeringshus i närheten. Det är i ett vanligt bostadsområde
    Studerar kartan och nej... det är nog en bit från p-hus. Fick för mig att det var liiite närmre centrum.
    Frågan är om det inte är enklast att parkera vid Ribban och sen gå upp. Där tror jag det är ordentligt med platser och ingen jäkla fickparkering...
    Så jag tror jag kommer göra så att parkera där som sagt, och då försöker jag vara där 11.20 så är jag nog uppe vid adressen till senast 11.30
  • Lalalong
    Lalalong skrev 2010-08-03 10:04:32 följande:
    Studerar kartan och nej... det är nog en bit från p-hus. Fick för mig att det var liiite närmre centrum.
    Frågan är om det inte är enklast att parkera vid Ribban och sen gå upp. Där tror jag det är ordentligt med platser och ingen jäkla fickparkering...
    Så jag tror jag kommer göra så att parkera där som sagt, och då försöker jag vara där 11.20 så är jag nog uppe vid adressen till senast 11.30
    Ser också att det ligger väääldigt nära min mans favoritaffär Kullander & Kullander (Mac-återförsäljare), så jag kanske får sällskap i bilen hemifrån Drömmer. Han blir säkert lite datashoppingsugen om jag ska shoppa kläder.
  • Lalalong
    Engeln skrev 2010-08-08 22:36:39 följande:
    Hm, vad jag blir förvirrad... Har inte haft någon lurvoverall till min stora son, men tänkte nu beställa en till lillan som föddes i januari. Tanken är att hon ska ha den i höst/vinter. Ha ha, jag tänkte mig stl 74, kommer det vara för litet tror ni? Hon är inte så stor, väger bara 6,5 kg nu. Tycker de mesta från molo är ganska stort i stl...

Hmm, är jag ute och cyklar med storleken? De flesta verkar fundera på större storlekar 
    Hur lång är hon?

Min tjej är också född i januari. Hon är 65-66 cm ungefär och väger 6.2 kg. Jag har en 74 till henne. Började nojja lite innan idag, men vi körde ett test och den sitter rätt stort nu, så jag tror det kommer bli alldeles perfekt till henne att ha i alla fall fram till Januari.
  • Lalalong

Jag vill shoppa...
    Är det inte nåt roligt erbjudande eller nåt någonstans?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17