• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Okej flickor.. va tror ni?? blir det mer massa sol i "sommar" eller inte?
    kollade igenom garderoben.. HUA... massa babybyxor i 68.. o massa med lappar kvar!!!
    de kan hon ha som knickers.. men liiite onödigt för bara 1 ggn.. dock såå svårt i skiljas från dom... Hjärta iaf vissa..
    men hon kommer inte kunna ha de nästa sommar, de va precis nu lixom..

hur skulle ni gjort? släng iväg dom nu?? eller väntat till våren??
    kommer inte använda dom ändå..

o ni brukar ju ha så bra svar o funderingar o förklaringar Drömmer

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2010-08-11 17:47:34 följande:
    LJ2: Kommer du till skånelandet på söndag?
    ? nu har jag nog missat nåt..

wiii.. mitt paket från plastisock ligger på preem..
    o paketavi på ica.. ojoj.. spännande!!!

kändes inte spännande o lasta in 3 barn i bilen för paket  på posten, "bara" jackor från didriksson där.. men på preem.. plastisock!!!

nu måste jag ju packa in dom .. lite fort sådär..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-12 14:55:32 följande:

Å tjejer!!! Vi har fått brev brev BREEEEV!!!!!

Inga avvikelser funna...

Tårarna bara rinner här, väntan är över och bättre svar kan man inte få, bästaste brevet i hela mitt liv!!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! !!!!!

*LYCKA*

Hjärta jippie!!!! Hjärta  Gravid
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

idag har vi provat vinteroveraller..
    92 kommer räcka på lillan! 98 va stooor..! regnbåge 92 va lite stor den med, o mörklila 98 gigantisk =)
    så den får nog åka..

babybyxor i 68, e de lönt o slänga ut nu? har massor, men vet inte om jag ska göra mig av med dom eller inte.. kärlek på massor ju Hjärta
    såna fina tryck,.. regnbåge, dalmatin, katt, utter, lamm, flower, gamla svarta med blommor på?, älg,vita med mulitprickar på, aquaflower, pärlplattor o några med grå mudd o blommor i bla rött med gröna blad mm.. ?
    lätt o göra sig av med dom menar jag.. flera har lapp kvar visst Cool
    men va skulle ni sätta i köp nu?

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Stormis skrev 2010-08-13 19:22:33 följande:
    Hur lång är din lilla? Jag har redan krängt vår 92 för jag var så säker på att 98 ska bli bra... Provade våra MAT dock och där ser det också ut som att 92 räcker. Svårt det där! Vet inte hur lång Karla är nu, men jag skulle gissa på 91 ungefär om hon fäljer sin tabell fortfarande.
    julia va 90 när hon var 2 år o 1 mån.. såå.. i slutet på maj..
    så borde va nånstans runt där.. tro inte hon hinner växa massor på 2½ mån.. =)
    jag räknade med att 98 skulle va bra nu i vinter, men hua.. den hängde verkligen! grenen va typ nedanför  knäna lixom.. o knäna satt vid anklarna typ..
    regnbåge 92 va med lite stor, ett stort tag mellan benen..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Buttelina skrev 2010-08-13 19:20:16 följande:
    har du köpte byxorna på salg? det är små strl och udda byxor ju så jag hade satt 100kr i köpnu.. något mer på lamm och uttrar tex..
    de flesta ja, inte alla.. köpt på t en del, o de vet jag inte vart de e köpta..
    hade med funderingar på runt dom pengarna, men ev lägga utrop 1 kr på lamm, utter o ev pärlor.. ? .. bara köp nu som jag velar på.. utter e ju  nya.. <3
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Stormis skrev 2010-08-13 19:29:47 följande:

Jag sålde pärlplattor som gick för ca 170 kr tror jag . Tror ändå att de flesta anv stl 68 just som byxa och då spelar ju säsongen mindre roll. Jag hade satt 99 på utrop och 149 på Köp nu? Fast på mina pärlplattor satte jag 149 i utrop och 199 på Köp nu tror jag. Det var kanske lite optimistiskt .

Kristyr skrev 2010-08-13 19:21:21 följande:

Hur lång är hon nu och om du ska köpa molo vilken stl skullde du välja då?

Du har kanske hunnit se svaret ovan. Tror ju på 98 på Molon, det borde stämma med vad de flesta skriver, men jag får nog prova den iaf. Fast det är ju ett halvår kvar och hon ska ju bli ca 92 i höst. Och hur ärmarna ser ut på 95-barnen i 104'or så måste ju 98 bli bra.

oj.. mina pärlor e beg ju..
    nya e älg, svarta blommor, flower, utter o dalmatin..
    resten beg, men fiiint skick..
    ja, e ju byxor eg.. så kanske e ok, men vet int eom man får mer till våren? eller, äh, de får kanske åka..
    har 2 par i 74 nu!! som knickers, de e allt kvar.. !! 1 i 80..

hon smällde till tidigt i år på längden, innan de va hon normal, men liten enligt mig.. har alltid haft långa barn =) max fyller 4 nu, men har 110 på jeans redan.. alltid legat minst en stl över, om inte 2 enligt åldero tabell..
    så nu e hon lite mer va jag e van vid eg.. =) men ändå eg normal i kurva.. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Stormis skrev 2010-08-13 19:53:01 följande:
    Oj 104 i skal! Har du provat den? Pop brukar ju vara stort. Vår WS i 92 finns det massor kvar i och 98 viker vi upp hela mudden över fleecen. Men ska försöka prova 98 imorgon och återkommer då . men jag kan inte tänka mig annat än att 98 blir mest rätt i just Molo iaf. Vi hade Hummel 86 i vintras så där kan vi inte jämföra riktigt.
    Lalalong skrev 2010-08-13 19:46:11 följande:
    Jag vet inte riktigt ännu. Kan vara det, men förhoppningsvis inte... Låter kryptiskt jag vet. Men så får det vara för stunden. Kan säga att det inte är helt optimalt att vara ensam med barnen just nu, men jag biter ihop ler och blir glad av att se de leka tillsammans på golvet! <3

Jaa, visst borde det väl det? Ska ut på Dollhouse jakt...
    Finns det som babybyxa, någon som vet?

Tröjan är given till K, borde funka både med henne GR byxor och leggings. Alva har GR tights, så en DH body hade ju passat bra då ju. Frågan är om det också finns något till hennes GR klänning..? Typ muddbyxa, babybyxa, tights...
    Dollhouse finns som babybyxa med mudd vet jag iaf .Jag tror att du har annat att hålla till våren... . Tror inte att det gör så stor skillnad i priset faktiskt. De säljs ju i butik båda säsongerna .
    hmm.. då ska jag nog fota o lägga ut dom
    verktyg nya hade jag med i 68, o dukati i beg oj då..

jag ska försöka fota 98 i morgon, stoor!! om jag kommer ihåg..
    vi ska på dop i morgon, så få se om minnet e bra eller inte =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 20:29:50 följande:
    har redan fixat 7 efter jag slutat amma som bara trillat av...så hoppas resten (minst 20, helst 30) går att få bort också. Annars riskerar jag att föda typ i v.25 nästa gång...om jag ens lyckas bli gravid o behålla det så länge...

Ja grekis hon bara kastade över sin lilla bebis till mig, o jag tog glatt emot
    Vad du måste längta nu! Även om du haft en relativt kort graviditetet
    hörru gumman, vet du va jag kom på?? ..
    du har en pump va ??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 20:40:50 följande:
    ja o den har jag då absolut ingen användning för Inboxa din adress så skickar jag tillbaks den Kyss Har totalt glömt av den ju! Tvättade o packade in den så fint efter salgen o sen blev det bortglömt Skäms

Du är inte sugen på o komma hit på kräftskiva sen annars så slipper jag skicka? Lite långt kanske men du pratade ju om att komma o hälsa på så skadar ju inte o fråga
    Everlonn o greksmurfen ville iaf komma, det var everlonn som bestämde att vi skulle ha en kräftskiva här
    Men får väl bli början av september eller senare.
    ja det e ju inte direkt så att jag sakna den men såg nu att du inte amma mer, så då kan man ju kolla iaf
    hmm.. mycket nu.. m fyller 4:e sept, sen e jag bjuden på kräftskiva då =) inte bestämt än om jag ska åka elelr inte..
    när va det då?? heeelt omöjlig e jag inte.. visst, långt, men goa tjejer där ju Hjärta bara massa inplanerat framöver.. kalas, kräftskiva, party i stan, inflyttnigsfest, göteborg o festa, shoppingdag i gbg eller nåt.. haha.. hälften vore nog så lyckas man pricka ett bra datum så =)
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17