Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Greksmurfen skrev 2010-06-14 08:19:33 följande:
    i samråd med butte så hoppar vi katvigne,,,,... fanns typ bara från stö 110 å uppåt nu i stort sett extremt lite i de andra...få bli en annan gång...
    man få se det så att man sparade lite pengar=P
    ja och 110 och uppåt var utgallrat i sortiment det med.. så ja vi hoppar det och så sparar vi pengarna till  nya molo Tungan ute
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2010-06-14 09:37:29 följande:
    Ni som har koll, visst måste detta vara de gamla rosa/rosa leggingsen?
    Tycker det kan vara svårt att se skillnad på dem på vissa bilder
    cms1.proximedia.com/files/33135/shop/images_v...
    jodå det är det nog har du hittat dom på rea nånstans
  • Buttelina
    Greksmurfen skrev 2010-06-14 10:47:14 följande:
    ja DET ÄR ETT  farligt ställe=P
    du får gääärna vara bud till mig ett önskemål: strumpbyxor
  • Buttelina
    Greksmurfen skrev 2010-06-14 11:01:44 följande:
    MEN DU SKA JU KOMMA HIT SA VI JUH men ananrs kan ja var bud offcourse=) nemas problemas  =)...
    Olivers Mamma skrev 2010-06-14 10:52:34 följande:
    Nån som ska åka till kosta som är från detta hållet ? (gbg)
    hehe har jag startat shopping dille nu =P...... kom hit lagom till söndag=) så e du med på träff med=) kom till vxö så åker vi i samlad trypp till kosta...
    de har som sagt inte packats upp än=)...
    Drömmer
    ängeln83 skrev 2010-06-14 11:06:06 följande:
    Håller med greksmurfen, DU MÅSTE KOMMA!!!!!!
    vi får se Drömmer
  • Buttelina
    Everlonn skrev 2010-06-14 11:09:07 följande:
    jaaa vi kör improviserad danskträff Hilla behöver ju inte ha det hemme hos sig om hon inte vill, vi kan ju hitta nåt ställe annars Typ Kosta

Ska vi starta en "samåkning till träff i växjötråd"?
    ja det är jag med på Tungan ute
  • Buttelina
    stökmamma skrev 2010-06-14 13:43:12 följande:
    kan inte jag se den nu??? Gråter hur ska jag då veta vad ni lägger ut?? Gråter
    skaffa ett facebook konto och gå med i gruppen?
  • Buttelina
    Everlonn skrev 2010-06-14 18:33:47 följande:
    Är det bara jag som inte gillar att vi stängt köp/sälj? För ser inte folk som inte är ens granne kläderna så faller ju en hel del köpare bort! Man kan ju inboxa säljaren om man inte vill visa för sina vänner att man köper kläder...
    jag gillar inte det heller. förstår inte varför

om andra ser att jag köper och säljer skiter jag fullständigt i jag gör vad jag vill för mina pengar liksom
  • Buttelina
    THEA och Grodan skrev 2010-06-14 21:53:06 följande:
    Åberopa ångerrätten på 14 dagar enligt distansavtalslagen!
    men gäller det verkligen på "personliga varor" ? det är väl vid köp av varor. Här utförs ju ett arbete och det framställs personliga varor. är de bra gjorda så kan man väl inte ångra sig?
    undrar bara...

tjolla: såå fult av dom!!! hoppas du får rätt! priserna står i pdf filen och på deras sida står det så här om ånger:

Avbeställning

Så snart Du har klickat i fältet ”Bekräfta” påbörjas produktionen av Din beställning. Eftersom samtliga produkter i vårt sortiment produceras såsom unika, personliga bilder har Du ingen ångerrätt eller avbeställningsrätt på Din beställning. Detta gäller även för analog framkallning.
    Dessa villkor framgår av Konsumenttjänstlagen (1985:716) § 42 om avbeställning.

• Buttelina
    Tjollabolla skrev 2010-06-14 22:02:42 följande:
    Ja jag undrar med om det gäller... Däremot så tycker jag fortfarande att om man mailar sekunden efter att man fått bekräftelse och ser att det blivit fel så måste dom ju kunna stoppa skiten...!
    ehh jaaa det tycker ABSOLUT jag med!! det är ett FULT trick dom kör med. dom lurar ju folk. får du inte igenom det så säg att du ska kontakta sverker på plus helt ärligt så är detta preciiiis sånt som tas upp där. säg sen även att du ska lägga ut hur de beter sig på både facebook och familjeliv!.
  • Buttelina
    THEA och Grodan skrev 2010-06-14 22:46:22 följande:
    Men ångerrätt har inget med konsumentköplagen utan distansavtalslagen att göra. Alla varor och tjänster som du beställer via web/telefon/hemförsäljning har du enligt distansavtalslagen 14 dagars ångerrätt på. Det gäller inte en avbeställning utan ånger av ett köp.
    men punkt 14:3 står det
    3. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas

Det står som undantag där lagen om ångerrätt inte gäller.

Tjolla: ta tag i det SNABBT, ring nu direkt! så de inte kan hävda att de redan börjat göra dina foto. Har dom redan påbörjat så säg till dom att sluta så betalar du för de dom redan framkallat i så fall... Tyvärr så verkar det som om dom har lagen på sin sida om dom vill bråka. det enda man kan anklaga dom för är falsk marknadsföring. Vänta ska jag läsa den lagen med.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17