Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2010-08-13 09:38:18 följande:
    hjälp! var har man för mössa till denna.. www.lillamirakel.se/pub_images/small/molo-lil... 
    Ktavig´s rosa/rosa är superfin till
    Ska tydligen ha barn i November......
  • ChokladMoshin
    MiniM3 skrev 2010-08-13 12:34:35 följande:
    Så nu har babyshop skickat nya lurvar till mig, spårat och express :D Bästa service verkligen!!
    Hoppas det löser sig med mina också
    Men glad för´din skull
  • ChokladMoshin

Liljan: Hur är det med Mateo nu?

• ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 18:48:33 följande:
    han är fortfarande väldigt trött och sover mycket, men annars som vanligt, alltid go o glad

Han är STOR, tycker jag helt klart nu efter att ha hållt i pyttiga lilla Melina Hjärta

Blev så bebissjuk, o sambon också såg jag haha Men måste gå ner 20kg minst först...sen blir det en lillasyster här tror jag

Skönt att han repar sig, han ser alltid så glad ut i Bt.

Ja, Maia också såklart

Ooooh, har du fått gosa Grekisbebis *avis*. Mysigt med bebis, fatar knappt att jag ska gosa egen bebis om typ 3 månader

Klart ni ska baka lillasyster, 20kg fixar du!! {#emotions_dlg.flower}

• ChokladMoshin

Hur är muddbyxorna i stl.?
    Stl. 62 är det som 2-4 månader eller är de större?

• ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2010-08-13 20:29:50 följande:
    har redan fixat 7 efter jag slutat amma som bara trillat av...så hoppas resten (minst 20, helst 30) går att få bort också. Annars riskerar jag att föda typ i v.25 nästa gång...om jag ens lyckas bli gravid o behålla det så länge...

Ja grekis hon bara kastade över sin lilla bebis till mig, o jag tog glatt emot
    Vad du måste längta nu! Även om du haft en relativt kort graviditetet
    Men då är du ju på god väg.
    Tycker själv det är lättare att gå ner i vikt på höst/vinter halvåret. Blir inte detta slarv med rutiner och extra mycket goda måltider utomhus etc.
    Ja, och föda så prematurt hoppas vi verkligen du slipper. Hejjar på dig
    Ja, jag längtar lite nu faktiskt, har vetat om det i typ 8 veckor och har idag 14 veckor kvar
    Rekord kort graviditet för mig
  • ChokladMoshin
    Greksmurfen skrev 2010-08-13 21:53:41 följande:
    hihi ja det vatt en kortis =P... men de jobbigaste veckorna kvar hihi =)...de sista veckorna e låååååååååånga =)...

här ska det bli hårtträning efter jul å nyår=).. man ska ju ta det lite lugnt precis i början... beach 2011 here i comeSolig det va så vi sa va malou =)
    Äsch, det kommer gå fort.
    Vi ska på semester om 5 veckor och när vi kommer hem är det bara 6v. kvar.
    Dock är det ju tom tyngsta viktmässigt.
    Men har inte gått upp ngt än så jag hoppas att det håller i sig
    Ni kommer vara såååå snygga nästa sommar
  • ChokladMoshin
    Greksmurfen skrev 2010-08-13 21:54:56 följande:
    hur stora overaller har ni till ert barn å hur lång e han(hon?

e så velig om maxens st på regnbågen 92 lr 98 =S...

han e vella 87-88cm
    Min tjej är 90-91 cm och snart 2½ år väger ca 13 kg, hon kan ha sin 92:a gott å väl i vinter.
    Tror tom den räcker hela vintern då hon hade lite kvar även i ärmarna.
    Har Crazy Salmon från förra säsongen.
  • ChokladMoshin
    Stormis skrev 2010-08-13 22:06:32 följande:
    Hade nog varit fin, men ju inte alls samma rosa så sörj icke . Såå fina kommer dina barn iaf at vara. Turkosa och rosa är de lätt finaste i år Hjärta.
    ChokladMoshin skrev 2010-08-13 22:01:26 följande:
    Min tjej är 90-91 cm och snart 2½ år väger ca 13 kg, hon kan ha sin 92:a gott å väl i vinter.
    Tror tom den räcker hela vintern då hon hade lite kvar även i ärmarna.
    Har Crazy Salmon från förra säsongen.
    Vad du ställer till det. Är ju helt inställd på att köpa 98 i Molo om jag gör det. Måste nog prova den vi redan har...

Lägger fö in lite bilder på våra MAT strax. Det ser inte ut att skilja sååå mkt på bilderna, men det kändes större skillnad irl. Och MAT är ju långa i grenen så det är ordentligt tag på båda stl! vad tror ni??
    Kanske min tjej har lång överkropp och korta ben då för då passar den ju längre
    Jag köpte ju 92:an till henne i våras på rean då vintern blev så lång, men hade jag köpt en ny nu till i vinter hade jag nog tagit 98 för att vara helt säker.
  • ChokladMoshin
    Greksmurfen skrev 2010-08-13 22:23:27 följande:
    i 92 hade max ingenväxmån i armarnamen lite i benen så där räcker den... i 98 så var det lite växmån i armarna å en hel de li benen... om man drog uppb´ benen till grenen så var det typ 3-4 cm extra... men som sagt så har man ju aldrig overallerna upp till grenen..
    han kunde ju gå i 98:an.. känns lite surt å behöva köpa ny overall för att han växer ur 92 an... kommer ju dröja 3mån innan den ska användas åse nsak den räcka till iaf mars.... hmmm hur ska ja göra??? tips mottages tacksamt =S till en velig greksmurf =P
    Jag kommer köra på 92:an och köpa en ny på rean om det behövs mot våren.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17