Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-10-14 17:56:33 följande:
    Vilken blev det?
    Själv lyckades jag hålla mig från att ens gå in på sidan *stolt*
    Vi har lurvar så det räcker, har insett att barnen inte behöver 5 var
    jag var också sådär duktig Gick inte ens in där, visste att det skulle vara kört då. Vi har en gigantisk hallgarderob (3-dörrars!) och en massa hängare utanför den men alla ytterkläder får ändå inte plats Skäms
  • Zvartaliljan
    melizza skrev 2010-10-14 19:25:32 följande:
    Lillja: fina bilder i BT.......din lilla Mateo är sååå söt och ett litet charmtroll..........så fin han var i rådjursbodysuiten....en sådan hade Stella med som första moloplagg
    ja det var ett av Maias första moloplagg också, älskar den Hjärta
    så söt liten Stella Solig
  • Zvartaliljan

1. Vilket är ditt genom tiderna favorit plagg från de danska märkerna?

Åh vad svårt...blir nog Molos regnbåge

2. Vilket var det första danska plagget du köpte?

En brun/vit katvigsuit till systerdottern för 6 år sedan.

3. Vilket är det senaste danska plagget du köpte?

Småfolktröja med hästar till Maia.

4. Vad tycker dina barn om danska kläder?

ÄLSKAR! Men hello kitty börjar ta över dotterns tankar

• Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2010-10-20 09:45:18 följande:
    God morgon!

Äntligen en ledig dag så idag ska jag få iväg egos paket som börjar ligga här pinsamt länge,fota och fixa två prolists.. Har precis rensat lite i Lovas garderob samt tagit på henne en pärlplattesuit i stl 80-tror jag får lägga tillbaka favvosarna i 74 iaf. Var nog väldans optimistisk där
    Ja här kan jag snart också glömma 74
    73cm lång och 10kg, lille kubiken som mormor kallar honom Mätte och han har större midjemått än Maia Obestämd
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2010-10-20 10:06:52 följande:
    Oj hoppsan då Goskubiken
    Ja det var lite skillnad mot min lilla brorsdotter som jag träffade igår, 15 dagar gammal Hjärta

Tur jag inte köpte kläder i present där...vår smak skiljer sig något enormt märker jag, hon fick kolla igenom lite kassar med kläder om hon ville låna något men det var inte mycket som passade i smaken där...och de kassarna var fulla med Molo, småfolk, katvig m.m Men hon gillar mer "diskreta" kläder som hon uttryckte sig (alltså dova trista färger och inte mycket mönster) Grön ful emmaljunga hade hon köpt också Kräks Ja smaken är som baken...hon tyckte säkert Maias kläder var hiskeligt fula igår, Slitna I dig denim-jeans och knallgul småfolktröja med vit/rosa hästar och cerise kantband, jag gillar ju skrikigt och färgglatt så raka motsatsen till "diskret"

Mateo fick inte följa med o träffa kusinen, legat däckad i 40-graders feber och krupphosta nu i flera dagar Nu börjar vintern...
  • Zvartaliljan

Vi fick snö här hemma i Nybro (kalmar, är hos mina föräldrar) natten till igår, finns lite hemma i ronneby också
    Maia är överlycklig, dock inte jag då jag inte har vinterdäck på bilen än o nu är vägarna glashala Tyst

Fina fynd ni gjort på OTT. Jag längtar tills molosalg...även om det ser mörkt ut för att jag ska kunna följa med Ingen barnvakt och dåligt med pengar. Får försöka köra ett race på tradera nu.

Tror ni det går att ha med barnen? Maia är rätt lugn av sig numera, och Mateo kanske jag kan ha i bärsele?
    Min pappa brukar alltid vara barnvakt men han kan knappt gå och det kanske han aldrig kommer kunna göra igen utan kommer nog få halta sig fram resten av livet

• Zvartaliljan

1. Vilken vinteroverall har ditt barn?
    Maia - Molo regnbåge, Molo orange, Molo rosa, Miniature lila, Småfolk lila med äpplen
    Mateo - Molo regnbåge & Småfolk gröna äpplen

2. Vilken vinterjacka har ditt barn?
    Maia - småfolk med äppelfickor, lila Mini a ture, Lila Molo, Cerise Mini a ture
    Mateo - Småfolk med äppelfickor, VV med stjärnor

3. Vilken vinterbyxa har ditt barn?
    Maia - Hummel gula, Molo regnbåge, svarta reima, lila IdaT
    Mateo - röda po.p

4. Vilkenmössa har ditt barn?
    oj...mååånga
    Molos stickade rånarluvor i flera färger, tunna i flera mönster, Lundmyrs svarta ullrånis till båda, Cerise M.a.t-mössa och ja, många fler

5. Vika vintervantar har ditt barn?
    Mini a ture, Molo och gekås

6. Vilka vinterksor har ditt barn?
    Maia - Viking goretexskor, Kavat ullfodrade skinnkängor, Pax vinterstövel m.fl
    Mateo - Kuoma stövlar

• Zvartaliljan
    Tic1 skrev 2010-10-25 13:44:34 följande:
    Hur tycker du småfolks overall är storleksmässigt??Är den smidig att röra sej i? Funderar på den med två dragkedjor men är osäker på storleken, tror min dotter är lite mittemellan storlekarna tyvärr...
    Ta den större storleken, de är superlätta och smidiga. Maia är bara 104-106cm lång och hon kan ha 110/116 även om den är lite stor då den är så lätt.
  • Zvartaliljan
    Tic1 skrev 2010-10-25 14:01:03 följande:
    Tack för svar! Har en PoP nu men ska ha en till o tycker de är sååå fina från Småfolk. Är dock lite orolig för att den blir för bred...  Fick mått på en och den var 8cm bredare över bröstet än den PoP vi har, och lite längre i benen också. Min dotter är 85cm och det var 92/98 som jag fått mått på. Hon är rätt smal och lite osmidig så vill inte att den ska bli klumpig när hon leker. Men jag VILL att den ska passa
    Maia är också smal, men tycker inte det gör nåt att den är bred
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17