Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-06-17 22:11:48 följande:
    Aha då kanske man skall satsa på den. För visst är den fin o kanske inte så lätt att få tag i.

95cm i 104

för att ha nått att jämföra med.. så här satt babyklänningarna 92..
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina

nuuuu vill jag ha lite ot förslag. jag ska göra om barnens rum här i stugan. så det ska vara ett unisexrum... lila/grönt/orang/gul osv går fint, men inte en massa blått eller rosa...

nån som har förslag på fina lakan, gardiner (till litet fönster) ev tapet, eller kanske färger kanske med målade prickar eller annat motiv? ge mig inspiration vill gärna hitta nån fiin matta med, men ingen i plats

det är en begränsad plats. vi har en sän med utdragbar undersäng så golvplatsen att sätta "möbler" på ör tyy 30cm*1.5m

• Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2010-06-18 12:12:15 följande:
    Om det är ett så pass litet rum så kostar det ju inte skjortan att tapetsera..Isf måste jag tipsa om Sandbergs fina "Nova" tapet med orange stjärnorSolig
    www.sandbergab.se/sv/produkter/kollektioner/E...

Annars finns det ju mängder med färgglada tyger till gardiner etc
    shops.fabfab.net/images/popup/12_2491_402.jpg
    shops.fabfab.net/images/popup/12_2490_600.jpg

Jag hade tapetserat och sen plockat ut en färg för att låta gå igen i textilierna eller flera färger om det ska bli riktigt färgglatt
    åh vilken fin tapet! funderar lite på om vi ska tapetsera eller måla och ha typ wallies eller prickar..

beställde spisen igår från o-rasa och tänkte utgå från den.. och sen vill jag gärna ha tag i nån fin brödrost eller liknande i typ limegrönt eller orange eller liknande.. där är 4 gaderober i samma rum.. så jag tänkte om man målar gaderoberna hmm kanske orange och väggarna limegröna och sen sätter nån deco på väggen eller gaderoberna och sen ntt ovanför sängen. gahh svårt.. vill nog ha lite prickigt tror jag..

denna spisen kommer inredningen utgå från:

http://www.o-rasa.se/Shop/Image/Article/H13015.jpg
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2010-06-18 12:45:17 följande:
    Lite besviken nu

Beställde ju två katvig tröjor från babyshop på deras rea, långärmade.
    Idag kom rätt färger på tröjorna, men kortärmade!
    och den fina turkos/vita jag beställt är ju slut i den stoleken jag ville ha på seidan nu 
    usch nää vad trist! funkar det inte att gå upp en strl?
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2010-06-18 12:56:37 följande:
    nej, jag har redan gått upp endel så större går inte tyvärr.
    hade ju beställt 110 till Ella vilket är lite stort, men eftersom vi har leggings i samma storlek fick det bli den. men 116 bli alldeles för stort
    kan du inte gå ner till 104 då? isabel har ju fortrafande 110 i katvigs tröjor..
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2010-06-18 13:05:45 följande:
    fanns inte 104 kvar heller. hade nog tagit det från början om det funnits då, men fanns inte ens när jag beställde tyvärr
    Finns den tröjan i 104 eller 110 på nån annan sida, du som brukar ha koll
    Men vill ju gärna ha rea
    hmm nä vet inte var den finns tyvärr inte på rea i alla fall
  • Buttelina
    ängeln83 skrev 2010-06-18 13:05:54 följande:
    Men borde inte 104 funka till Ella? Liam har 104 i sina och dom är lite stora på honom.
    du som är inredningsnörd har inte du några roliga förslag till barnens unisexrum Tungan ute

utgår från spisen ovan och tänk prickigt/randigt och mycket färg
  • Buttelina

jag fortsätter tjata

här är rummet i strugan. såå fult och trist (inte våra tavlor osv, dom hänger kvar sen innan) vi har fått ta en sak i taget..

ska man måla gaderoberna i samma färg som väggarna? vill INTE ha dom vita, jag vill ha fääärg

• Buttelina
    ChokladMoshin skrev 2010-06-18 13:35:26 följande:
    Fick inte mitt paket från B.shop idag

Butte:
    Jag skulle måla rummet randigt i div. olika färgglada färger.
    Och sen kanske nån prick på det
    hahah galet
    Smultronhjärta skrev 2010-06-18 13:37:30 följande:
    Om jag skulle utgå från spisen så hade jag köpt prickwallies,finns ju på samma sida..Sen hade jag målat vitt överallt för att variera med textilier som går i samma färger som spisen.
    Ja, jag gillar vitt just därför att kan variera med sakerna runtomkring istället
    jaa men vitt hmm nä vitt är ju inte min grej i barnens rum hellre typ ljusgröna väggar eller nått tror jag prickwallies såg jag inte. måste kolla igen
    Smultronhjärta skrev 2010-06-18 13:38:51 följande:
    Jaa- randigt på längsta väggen, enfärgat på resten och prickwallies på garderoberna
    ohh kul det lät har du sett nån fin randig tapet?
  • Buttelina
    ohhh nice. många fina

det roligaste med detta rummet är att gubben gett mig HELT fria händer Tungan ute

inte behöver du väl ett liv
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17