• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lilla Ego 07 skrev 2010-11-03 15:40:35 följande:

Mejlade guppi och frågade så att det inte var några svarta prickar på NS jackan då jag hört många som fått såna på sina. Fick till svar att det fanns 1 liten liten prick inuti luvan. .. Asså vad är det för nåt egentligen?

Ska man betala över 500kr för en jacka så vill man ju inte att det är nåt fel på den liksom.

jag skulle inte velat bet fullpris då.. MEN om man letat länge efter en sån i rätt stl så vet i sjutton.. ? då vill man ju lixom ha den med? hmm..
    jobbigt..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Buttelina skrev 2010-11-03 17:12:09 följande:
    isabel kan fortfarande ha 92 i klänningarna som tunika/klänning. hon är 107cm ca och är 5 år. så spara dom du
    oj.. =) ja julia e ju hmm.. 96.2 tro jag vi fick de till sist.. i mitten av sept..
    så då borde babyklänningarna iaf passa =)
    Lalalong skrev 2010-11-03 17:10:49 följande:
    Har hon 92 i knappisar (eller kanske 98 då) så hade jag sparat babyklänningarna! Klara har 98 eller 104 (det är nog samma som du där, men med andra strl Hon kan ha 98 men jag tycker om när knapptröjorna går ner lite så man kan ha bara tights till dom) och hon kan fortfarande ha sina babyklänningar! Hon är 97 cm lång, och jag tycker dom sitter perfekt på längden nu. Jag tycker det låter som din tjej kan ha babyklänningarna även nästa sommar. Så håll på dom ett tag till tycker jag! Om inte annat så får du ju mer betalt för dom till sommaren också
    ja, jag gillar med när man kan ha knappisar till bara leggings.. hon e ganska smal, så när de är lite korta o "passar bra" till ex jeans så blir de vida..
    men, så e de ju mina rariteter med
    behöver inte sälja de innan salg för pengarna, utan mer för plats i garderob isf
    men, OM jag inte hittar iaf några av de så skulle jag kanske ångra mig? haha
    en har jag iofs i 104 med.. så den kanske man kan göra sig av med..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Buttelina skrev 2010-11-03 17:12:09 följande:
    isabel kan fortfarande ha 92 i klänningarna som tunika/klänning. hon är 107cm ca och är 5 år. så spara dom du
    o max e 108 cm, så kan ju prova på han
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Lalalong skrev 2010-11-03 17:24:37 följande:
    Men oj, är hon 96,2 och du har 92 i knappisar
    Klara är som sagt 97 (och också en riktig smalfis med sina 12,5-13 kg) och jag köper ju 104 till henne
    Har tänkt att 98 säkert skulle passa bra också, men aldrig tänkt tanken att 92 skulle kunna funka
    Men jag förstår att det kan vara svårt att skiljas ifrån dom
    ehh.. kanske inte konstigt att jag tycker att de börjar bli på gränsen?
    japp, lång tjej.. 2½ år ganska precis nu o låg normalt *eller kort om man frågade mig jämfört med de andra 2 * till i våras.. pang sa de o hon ligger numera som hennes syskon legat.. syster har en tjej som e 3 mån yngre, o hon e 10,7 cm kortare än min lilla sån skillnad de kan va.. hennes har lixom 86 nu, o julia har 98, en del tom 104 men kan ha vissa 92 än.. haha.. så syster kollar de jag rensar bort, kanon =)

hmm.. kanske ska ta bort de som inte e måsten då?
    jag har 104 med som ska provas, *lamm<3* men hon tröttnade på o prova innan nu.. efter sisådär 15 klänningar/tröjor o några byxor sa hon nej
    så nåt i magen står på listan här.. =)
    Busbellan skrev 2010-11-03 17:30:37 följande:
    Oj, lång tjej nu

Ella är ju ca 100 cm och för tillfället tycker jag babyklänningarna funkar, men det är precis. Tror jag kommer tycka de är för korta till sommaren
    hmm.. ja, men som tunika funkade de tydligen =)
    kanske sparar som ni säger, får ju iaf mer i mars-april kanske =)
    o jag måste inte sälja för o finansiera nytt inför salg så.. =) får hoppas jag inte hittar massa klänningar bara då för plats e de ont om numera i hennes garderob :-P
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Lalalong skrev 2010-11-03 18:04:44 följande:
    H I L L A skrev 2010-11-03 18:02:18 följande:
    Ja, modellen är underbar !!! Särskilt till smalfisar tycker jag
    Haha!

Ja, jag håller verkligen med er båda två Kyss
    o jag som inte vet så mycket om de märket, vilka pratar ni om? jag har med haft smalisar hela tiden. nu först börjar hon bli någorlunda mer åt normala hållet =)
    *men jag gillar inte rött på henne däremot?? =( * kanske finns gröna eller nåt? =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2010-11-03 18:58:02 följande:
    Hej i tråden!

Vad hittar ni på idag?
    babblar om stl
    allt bra?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2010-11-03 19:02:38 följande:
    HAhaha mycket kikkidklänningprat ser jag.

Ja det är bra här. Hos dej med?
    ja barnen e friska nu iaf, men de har visst smittat mig
    vaknade inatt 324 ggr o försökte svälja, vilket gjorde **ont..
    o ont i skallen sen 3 dagar, o täppt.. vet inte om jag har feber, men fryser massor, o tar jag tablett så försvinner allt lite, o efter några timmar mår jag piss igen?
    så misstänker det.. varit hemma idag första dagen.. =(

men, allt lindras av att sitta här o uggla o prata.. =)
    o allt salgprat gör att man e glad ändå =) har ju tid o spana på vad som ev kommer iaf =)
    va har du för stl på knappisar o hur lång e hon nu?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2010-11-03 19:02:38 följande:
    HAhaha mycket kikkidklänningprat ser jag.

Ja det är bra här. Hos dej med?
    men eg ska man väl skriva allt e bra?? haha
    men då ljuger jag..

hmm.. nu hände nåt med barnen... gråt o aj.. o en dörr..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2010-11-03 19:15:01 följande:
    Usch då! Hoppas du blir frisk snart igen.

Ja här glömmer man bort allt jobbigt och det är så skönt.

Har vi någon knappis? Hmmm ja en med fjärilar har vi ju. 98 tror jag vi har.
    Ska jag köpa nu, tar jag nog 104.
    Hon är 97 cm.
    LJ2 skrev 2010-11-03 19:09:31 följande:
    men eg ska man väl skriva allt e bra?? haha
    men då ljuger jag..

hmm.. nu hände nåt med barnen... gråt o aj.. o en dörr..
    JA man ska väl det?

Har konstaterat nu när allt varit så mycket och jobbigt här att det är enklare att svara att allt är bra. För folk vill ändå inte höra en lång historia om allt som är knas.

Men just nu är det ganska bra här, så jag ljög inte för dej.
    ja, hoppas de inte drar ut på de.. hellre nu än om några v.. då jobbar jag !!! massor, o fyller år, planerar jul.. då har jag inte tid
    oj, 98 nu? hmm.. kanske ska skicka mina då.. lillan e ju 96.2 tro jag o jag vägra sälja 92?
    har pensee i 98 o den satt bättre.. har 104 liggandes i växa.. ska prova i morgon..
    hmm.. kanske lika bra o skicka de innan trots allt, så har jag mer plats för nyheterna

jag har varit jättelite här inne sista, så e inte riktigt med på allt sista som hänt hos er?
    *har så ont om tid i veckorna på kvällar, sambo jobbar o jag har ALLT med barnen, så lite trött oftast*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2010-11-03 19:26:52 följande:
    Du har ju inte tid att vara sjuk, nä.

Ja du får nog allt sälja 92orna så du har plats till nytt!

Äh har har bara varit en enda soppa av knas, men det börjar rätta till sej nu, hoppas jag.
    nä, inte alls tid.. !
    nästa helg *hoppas vi då* e salg, sen fyller jag, sen jobb varje helg till jul..
    så detta e sista oplanerade helgen!

men gumman då.. låter inte kul?
    om du vill får du gärna inboxa.. men absolut inte ett måste!! vill du inte prata om det så helt ok med!!
    en kram får du iaf!! Hjärta
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17