Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Stormis skrev 2010-11-03 20:04:08 följande:
    Tycker ALLA att regnbågsoverallen är snyggast/mest praktiskt... ???

Jag "vann" ju 45% rabatt på valfri Molo-overall igår på FB. Har ju ingen till Svante och ska köpa en åt honom. Jag gillar regnbågen av estetiska skäl (maken inte lika förtjust, men har godkänt), men den är ju lite svårmatchad på mössidan (vi anv oftast Molos väpnarluvor hela vintern och de blir ju hysteriska till eller funkar lamm, kaniner?? För de har vi.). Sen tänker jag mig att den blir lite smutsig...? Jag gillar den brunaktiga med och den känns mer smutsbeständig samt att man kan matcha ALLA mössor. Måste bestämma mig idag. Hjälp!

Och visst ska jag ha stl 80 om han är 73,5 nu?
    Jag har kaniner och lamm till, tycker det är jättefint men så har jag en enfärgad rånarluva i ull också ifall att. och en stickad från molo i blått med orange stjärnor som är fin till.
    Mateo har strl.80 så det ska du också ha. Sitter jättebra med växtmån så kommer nog sitta perfekt när de börjar gå.
    Gillar inte den bruna...
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2010-11-04 12:14:04 följande:
    stora killen!! Hjärta

hoppas lillans kommer idag på mms med såå spännande!
    jättefint kort

Jag kunde logga in o se Maias nu...men är som vanligt inte nöjd, har inte varit nöjd en enda gång hittils, låter väl ego men föredrar mina egna kort mot att lägga massa pengar på så här trista dåliga kort!

Det är ju helt lustigt beskuret ju!! Hon blev jättebra men kortet ser liksom lustigt ut när armbågen saknas o en massa tomrum uppe till vänster.

Sen tog de syskonkort också, men de har jag inte sett.
  • Zvartaliljan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-04 12:43:43 följande:
    Som här då... Teolin sitter med smutsig snutte över axeln på sitt kort,... förra året satt hon jätte ledsen med en tår på kinden... men enligt personalen på dagis så är hon lite rädd för kameran.... SHO KO sa jag då!   Tar ju jätte fina bilder hemma!
    haha Nej tror snarare det är situationen T är rädd för i så fall. Är ju ganska mycket press på barnen vid såna fotograferingar så självklart blir de rädda och ledsna.

Förra året satt ju Maia utomhus i oktober i bara tunn tröja och på varje bild kröp hon ihop o hade knallblå läppar...den gången skällde jag faktiskt ut personalen personligen, inte för att jag brydde mig om korten utan för att ungen just då hade mycket problem med ASTMA och de visste de om så hur j*vla smart är det o låta henne sitta ute o frysa o hacka tänder då!!

Och fotograferna är verklgien inget vidare...hur lätt som helst o ändra blå läppar till röda eller beskära en bild rätt men det lyckas de inte med...ja ibland undrar jag om jag inte ska ansöka till ett sånt jobb o se hur jag själv klarar det...utbildningen har jag ju. Visst, är säkert skitsvårt o få bra bilder på barn som absolut inte vill sitta stilla, men det är ju oftast inte det de misslyckas med utan de enkla detaljerna.
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2010-11-08 16:19:06 följande:
    Hon väger 2540g och är 49 lång
    Mamma till Simon skrev 2010-11-08 16:00:57 följande:
    åh vad skönt för er, kommer ihåg känslan Glad shoppa måste du ju absolut göra
    Bästa känslan
    Vill shoppa men försöker få tag på ett bud till salgen tror jag
    Maias exakta födselvikt och längd det där Skrattande Så söt hon är i bt lilla godbiten!!
    Kan vara bud om du bidrar lite till resan, verkar som jag får köra själv för ingen ska med från detta hållet
    Jag åker på lördag, då är det 50% extra på flick 116-128, ligger väl din stora tjej på va?
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-11-08 17:27:24 följande:
    Å choklad!! Va söööööt hon är Hjärta

Å va härligt att ni slapp sonden nu Solig Lilla gosan!!Å skulle du vilja vara bud åt mig då kanske? Drömmer Jag bidrar åfkårs till resan å det enda jag vill ha är leggings i 110/116, fritt val bland print o dyl nästan
    Jo det går jättebra, där kommer jag ju ändå va o rota
  • Zvartaliljan
    Preggi skrev 2010-11-08 17:37:37 följande:
    Godkväll,

Choklad, gud vad söt och liten hon är... Snacka om att man blir bebissugen när man ser alla små godingar i BT...

Är det någon som kan tänka sig att vara bud åt mig. Det är inte många plagg jag är ute efter. Självklart bidrar jag med pengar för resan.
    är väl ungefär samma storlekar du vill ha med? Inboxa i så fall.
  • Zvartaliljan
    Ocikatten skrev 2010-11-09 17:58:24 följande:
    Butte o liljan: Hur gamla är era tjejer? Marcus här hemma blir 4 i februari och är 107 cm, väger 20 kg!

Ang lurv i storlek 104 så har Henric det, han fyllde två i september och är 96 cm lång, väger ca 16 kg. Sitter alldeles lagom på honom i mina ögon, dock får ärmarna vikas upp.
    Det enda som skiljer på lurvarna som vi har här hemma i storlek 92-116 är längden på lurven och ärmarna, bredden är i stort sett densamma!!
    Maia blev 4 i maj
    Busbellan skrev 2010-11-09 18:23:07 följande:
    Oj, lång tjej nu
    Ja, vikten är ju inget kul när den står still vet hur det är

men vi har i alla fall fått besked idag om vad anledningen kan vara
    ja jag läste på fb, har det med immunförsvaret o göra då? Förstod inte vad det där immunoglobin var. Hoppas i alla fall att det går att göra något åt så hon får vara frisk! Här är det ren matvägran som är problemet, som visserligen bottnar i en förstoppad mage titt som tätt, men hon behöver lära sig o äta denna tjejen!  För sjuk har hon inte varit på länge, så kan inte skylla på det.
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-11-09 18:51:37 följande:
    Ja, hon hade för lågt värde på en del av immunförsvaret IgG kalllas det för, finns flera olika delar som kan ha brist.
    Vet egentligen inte mer, nu måste man kolla djupare på just den delen där värderna var lite dåliga.

matvägrar hon nu igen Maia, för visst var det lite bättre ett tag?
    Ella äter faktiskt ganska bra just nu de perioder hon är riktigt frisk, men de är ju inte så många
    det var bättre i våras när hon fick äta på dagis (5 timmar, 3 dagar i veckan), men nu sen vi bytte dagis där hon bara får gå 3 timmar per dag så matvägrar hon helt. Får tvinga i henne, men det är inte mycket jag lyckas få ner, försöker jag för mycket så tvingar hon sig att kräkas...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17