Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong skrev 2010-07-30 22:59:10 följande:
    Nää, det tror jag inte! Alva föddes tillväxthämmad och har inte riktigt vuxit i kapp. Så hon är inte något att jämföra med! Jag går i smyg och önskar att hon kunde tjocka på sig lite så hon skulle klä lite bättre i suits och så att vi kunde få börja använda alla kläder i nästa storlek

Men jag tror jag kommer avvakta, och sen hoppas på att det går att få tag i en bra smidig overall i januari så där...
    men jag var lika liten jag när jag var liten... Vägde bara 100g minder än min dotter när hon föddes.och vid nästan 2 mån ålder är hon lika tung som jag var vid 6.. men min mamma hade nog lättmjölk i sina tuttar

Katvig borde ju hon nästan passa i? Iaf de fina sommarsuita med microappel och knappar på maggen, de är ju supersmala.
  • Kristyr
    jean1 skrev 2010-07-30 23:00:05 följande:
    Hej!

Är det någon som har koll på någon webshop (svensk helst) som har fått in Molos lurvfleece i höstens färger? Eller kanske någon som vet vilka färger det blir iaf =).

Undrar också hur dessa är i strl, små, stora eller normala? Tycker att bodysarna tex är åt det större hållet..?
    det har inte kommit än...
  • Kristyr
    Lalalong skrev 2010-07-30 23:08:34 följande:
    Ja, vi hade en sån! Den var jättefin faktiskt, väldigt bra passform för henne
    Hon passar bra i vårens summersuits från Molo också faktiskt! Och ärligt talat har jag inte testat de vanliga suitsen från i vår heller, de är kanske smalare än vad de varit tidigare? Har bara testat av äldre modeller och det är inte riktigt snyggt tycker jag.
    vet inte hur det är, har mest katvig.. såld på ränder..
    Lalalong skrev 2010-07-30 23:14:44 följande:
    Glömde ju svara på det första!
    Ja, tänk så olika det kan vara!! Hihi, ja, det låter ju onekligen som lättmjölk

Klara, min stora tjej, vägde nästan 1 kg mer och var 7 cm längre än Alva när hon föddes. Och nu är Alva snart om hennes längd och vikt vid samma ålder! Så även om de båda var ganska små så är det en sjuhelsikes skillnad på hur de har vuxit! A har nu vid 6 mån vuxit lika mycket på längden som K gjorde på ett helt år!
    Jag beställde min egen BVC-journal i veckan och fick hem den häromdagen. Jag var tydligen bara 49 cm när jag föddes, men när jag var 1 år var jag lika stor som Klara var när hon var 2 Cool
    Helt sjukt vad man kan växa konstigt och mycket... mkt intressant!
  • Kristyr
    movie skrev 2010-07-30 23:43:09 följande:
    Tycker också att pops alla kläder är stora inte bara ytterkläderna medans Molos kläder är väldigt olika. 
    tycker pops vanliga kläder (tröjor, bodysar) är små i stl jmf med molo iaf..
  • Kristyr
    movie skrev 2010-07-30 23:40:21 följande:
    Jag bor i Göteborg, vi är väl spridda över landet Min stora tjej föddes 6 veckor förtidigt så det är svårt för mig att jämföra storlek till ålder. 
    ja väldigt spridda... 
  • Kristyr
    Buttelina skrev 2010-07-31 00:35:50 följande:
    jag tror du köpte rätt. lillebror föddes i april och första vintern hade han en lurv i strl 80 lite stor i början så klart men han växte snabbt i den
    tack!

En gemensamt beslut med personal på Pop
    CamillaJ skrev 2010-07-31 08:03:13 följande:
    God morgon, uppe med tuppen. Men det är bara killarna vakna .. Tuvis sover !

Tuva är en stor tjej hon med, fast hon föddes stor .. ja enligt mej ;)
    4.5 kg klump! Men som sagt nästan 7 kg och inte 4 månader så ... men åh vad svårt jag har men jag tror jag kommer att ta 74 i Molo lurv overall... ? Hmm.. eller. Åhhh!! Svårt... !

Nåt tips på nån snygg åkpåse som är fin ? Har en Brio Sing ..
    ja det var en stor klump som kom ut
  • Kristyr
    jompa skrev 2010-07-31 10:41:54 följande:
    Japp älskar ränder
    Kan ibland kännas lite dumt att betala så mycket för en randig tröja men det är ju så fina ränder.
    åhh ränder kan man betala mycket för
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2010-07-31 11:15:49 följande:
    Lila/gult låter toppenfint! Måste nog kika på Katvigs hemsida
    har inte sett att det nya kommit upp där än
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2010-07-31 11:22:41 följande:
    Åh vad tråkigt! Vill se ju
    jag vill med se..

nu ska jag måla naglarna på sonen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17