Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2011-01-18 21:25:37 följande:

Hej tjejer

Åååå va det är mysigt med bebis hemma Hjärta

Då får man börja kolla på alla fina flick Molosar igen då   Jag som riktat in mig på pojksidan sååå

Grattis till bebisen Såå söt! Flicksidan är ju ändå alltid bäst så
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    Duntoffla skrev 2011-01-19 21:59:59 följande:
    Kan tyvärr inte hjälpa dig.

Mösstips please?  
    Är den fin den nya vårfärgen? Tycker den påminner så mkt om den som kom förra våren, den var ju också superfin men kanske lite "tråkigt" att ha i stort sett samma igen? Fast jag har ju inte sett den IRL, och bilderna i shopparna är ju ibland rätt missvisande. Du får gärna fota och lägga i BT sen
  • solouniko

Duntoffla skrev 2011-01-19 22:18:57 följande:
    Ja, det är från nya. Jag har inte direkt förut kollat in den rosa sidan så jag har ingen aning om den är lik förra årets men i så fall är det ju trist. Tycker att de ofta har snarlika lurvar.

Lägger in bild i BT strax 
    Ja dom är ju tyvärr det ibland. Jag älskade iofs den färgen men som sagt, roligare men någon ny kanske.. Såhär såg den ut, tycker den nya ser vääldigt lik ut?

• solouniko
    Duntoffla skrev 2011-01-19 22:32:50 följande:
    Jättefin lurv och söt tjej! Nu är det ju svårt att återge färgerna men denna är mer varm rosa och har ljuslila kantband och lila vid tassarna. men de verkar ju inte ha tokmycket fantasi direkt....
    Den såg ju också väldigt fin ut ändå.. Drömmer Behöver MINST en lurvjacka till, i någon fiiin vårig färg som inte är lila. Är såå less på lila
  • solouniko
    Duntoffla skrev 2011-01-19 22:44:50 följande:
    Tycker 98 låter bra. Min son som är 102 cm har 104 fast får nu en 116 (dock stor på honom)
    solouniko skrev 2011-01-19 22:41:59 följande:
    Den såg ju också väldigt fin ut ändå.. Drömmer Behöver MINST en lurvjacka till, i någon fiiin vårig färg som inte är lila. Är såå less på lila
     Köp den!  Jättefin verkligen! Undrar om Katvigs rosa/rosa mössa funkar till? Eller om man ska hitta en fin lila
    Ja det borde den kanske göra? Vi hade den där geggamojan till, och även katvigs lila/vita och den rosa/rosa och det är ju på ett ungefär samma färger så det borde nog funka
  • solouniko
    Duntoffla skrev 2011-01-19 23:10:49 följande:
    Geggamoja tänkte jag också på. Ska kanske kika på de varianterna. Är de normala i storlek? vad tar man till en mini? hon är väl typ 44 cm runt skallen
    Ja de är rätt så normala i stl. Milla hade stl xxs förra våren när hon var kring 1 har jag för mig, nu ska hon ha xs tror jag. Tror vi hade baby när hon var kring 6 månader och upp till 1 år ungefär så det kanske är den storleken nu ska ha då?
  • solouniko

Hej! Skönt att du är piggare Ängeln, hoppas du får dig lite mer energi Behåll klänningen säger jag, såå fin! Och sån stortjej hon blivit lilla Meja, tyckte Milla nyss var 15 mån Och hon blir ju två snart

Fiina dom såg ut leggingsen Dunis Måste köpa lite 3 för 2 på lindex också, jag köper 92 till Milla och hon har haft 86 tills nyss men nu börjar de blir lite korta. Men de kanske blivit mindre nu än innan?

• solouniko
    ängeln83 skrev 2011-01-20 16:53:55 följande:
    Ja  det är verkligen skönt, ett tag trodde jag faktiskt att jag aldrig skulle bli frisk igen, huuuuua Ingen höjdare alls. Klänningarna får stanna kvar i garderoben, båda prästkragarna och flowerfield, dom vart ju stora i somras så dom är ju nästan som nya, blir kanon i sommar
    Mmm, tiden går sjukt fort, ingen liten bebis där längre.
    Nä, det är HEMSKT att vara sjuk. Speciellt med två små kan jag tänka mig. Tur att du är på fötterna igen! Ja de är ju så stora, tycker det är uuunderbart att dom återgått till enkelstorlekar igen! Annars kanske vi hade fått vara utan då jag kan tänka mig att hon hamnat mellan två storlekar, alldeles för kort eller nattlinne. Jag lääängtar tills jag får en bebis igen att stoppa i små suits
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:58:33 följande:
    Ja, de kanske har ändrats? Har inte kikat så mycket på Lindex leggings förut så jag har inget att jämföra med sedan tidigare. Velourisarna är också superfina nu på tjejsidan (som vanligt)

Nä, nu måste jag försöka bota skallebanket.

CU 
    Ja vi har iofs inte heller haft så mkt leggings därifrån, men nu ska jag ta mig in till stan och handla lite till alla sommarklänningar Jo såg velourisarna, fina färger men jag hade velat ha dom färgerna som var förra våren också. Cerise, limegrön och jättefin turkos färg, behöver nån sån färg till sländknappisen!
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2011-01-20 16:57:13 följande:
    Skit med, då funkar nog 110 inte på Liam då.
    Han ska nog ha MINST 116 och kanske 92 till Meja? Har köpt 98 till Milla
  • solouniko
    Buttelina skrev 2011-01-20 17:05:42 följande:
    hmm till meja har nog solouniko bättre koll hon köper 98 till sin sötfis
    ängeln83 skrev 2011-01-20 17:07:28 följande:
    Ja verkligen, och körtelfeber önskar jag inte ens att min värsta fiende får, fy faaaan rent ut sagt vilken skit sjukdom, usch usch usch. Sambon fick ju vara hemma från jobbet och ta hand om barnen, det fanns inte en möjlighet att jag fixat dom, låg ju med 40 graders feber i 10 dagar.

Ja dubbel storlekarna var ju värdelösa. Hoppas nu bara att 80 blir bra till Meja till sommaren. Meja har ju också varit mellan storlekarna, speciellt på dom långärmade från i höstas, 62/68 var rätt ok på längd men för kort i ärmar och 74/80 drunknade hon i.

Ha ha, bara jag som inte gillar suits? Meja har inte en enda
    Fin shopping förresten, den lila mmp jackan är den från våren eller äldre?
    10 dagar? Huuuuh! Och 40 grader som vuxen, då är man verkligen mer död än levande. Hujjaligen! Ja Milla kunde ja ha 74/80 i höst som tur var, hoppas dom fortsätter med enkelstl till hösten så vi kan fortsätta med långärmade också Köpte på mig massa långärmade i 86 på salgen och dom sitter bra!

Åh jag älskar suits Fast på bebisar, inte på Milla Har försökt med någon i 86 och tom 92 men näää, dom ligger bara där och skräpar. Upp till 74/80 använder vi dom men alla bäst är dom ju som pyttisar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17