Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

CamillaJ skrev 2010-11-24 20:47:15 följande:
    Åh ja färgerna var superfina !! Hon har bara testat den idag men ju mer jag kolla på kortet dessto mer gillar jag den haha!! Men jag vet inte riktigt nu men på 6 månkollen 9,3 kg och 69cm .. och det är 1 månad sen..
    ja hon har lite tänder damen, hela 7 stycken Förvånad....
    Himmel! Lia har bara 2 och hon är 9 månader nu.
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Busbellan skrev 2010-11-24 21:27:00 följande:
    Hej på er
    Ni kanske kan råda mig hur ja ska göra.
    Ella har haft hemsk hosta några nätter nu, hon är inte sjuk med såklart ganska trött på dagarna eftersom hon sover dåligt
    Kan man vara hemma och vabba en dag så hon får vila upp sig, eller är det "fusk"?
    Hon har ganska lång dag på dagis imorgon så det lär nog trötta ut henne att gå dit.

Jag får ju inte ens några pengar från fk om jag stannar hemma så det är ju knappast så att det drabbar nån annan än mig egentligen, och en dag kanske inte är hela världen att missa på praktiken
    Det tycker jag absolut att du kan, utan dåligt samvete. Utan sömn mår ju ingen bra, framförallt inte ett barn.
  • Tjollabolla
    Lalalong skrev 2010-11-25 08:59:52 följande:
    Katvigkompanjoner! Vi har problem.... Vi har inte haft tid att lägga på vinterdäck på bilen, med allt annat kaos som varit här senaste veckan. Mattias vägrar låta mig köra bilen till Köpenhamn på lördag utan vinterdäck i detta väglaget! Jag kan fortfarande köra (har inget emot att köra i kph), men skulle behöva en annan bil!
    Kan vi ta någon annans bil?
    Vilka är det som vill med förresten? Blir det något överhuvudtaget? Det har ju varit lite tveksamt på sina håll...
    Guud nej, kör INTE Utan vinterdäck!!!

Jag kan inte fatta att vi har så mkt snö redan, i SKÅNE. Helt sjukt. Kan inte minnas att vi haft snö till advent nånsin fakitskt...
  • Tjollabolla
    Busbellan skrev 2010-11-25 19:41:43 följande:
    Faktiskt inga problem här heller
    Ella hoppar i den ganska lätt tycker jag
    Inga problem här heller, Milo skuttar i den hur lätt som helst, får hjälpa till att dra dom över skorna bara, men ta väck den klarar han. Med lite gnäll . Det är toppen att dom sitter åt så om benen, där lär INTE komma in nån snö!

Det enda som stör mig är att babyoverallerna inte har strappar under benen, värdelöst ju! Dom som mest sitter oxå, den åker upp hela tiden. Så ikväll har Mamma sytt i knappar och band till fötterna fick jag på POP idag. Hon trodde visst jag hade en pop overall hemma bara för jag gick in o ville köpa band Drömmer.

Hej i tråden kanske man ska säga med!
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2010-11-27 21:37:47 följande:
    Å så fin!
    Funderar och funderar men jag har ingen att köpa den till.
    Jag har ju det iofs, men vi behöver verkligen inte fler overaller och jag har INTE plats framförallt!
  • Tjollabolla
    karmasus skrev 2010-11-28 08:03:53 följande:
    Jag har handlat en hel del på Campadre. De är lite dåliga på att hålla utlovad leveranstid men man får sakerna och de är fina och äkta. Om man ska reklammera så kan det vara lite jobbigt, men de jobbar på att fixa sin kundtjänst. Tror Campadre har växt mycket sista tiden och inte hunnit med att anställa.
    Ok, tack! Tur jag beställde i tid då. Bara det kommer innan jul så är jag nöjd
  • Tjollabolla
    jompa skrev 2010-11-28 09:35:41 följande:
    Samma erfarenhet här, sega leveranser. Beställde lite saker i början på september, fick dem nu i mitten på november, dock inte allt och det andra var lite fel så jag skulle skicka tillbaka då man har 14dagars ångerrätt, mailade till dem fyra ggr innan jag fick svar och kunde retunera, då på dag 14.
    Så jag kommer nog inte handla där igen, tror jag, om jag inte hör att de blir bättre.
    Oj! Hoppas innerligt det hinner komma innan jul Förvånad. Det är ju extremt lång väntetid!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17