Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej flickor!

Ser att det pratas vantar. Jag köpte ett par Hestra åt Milo efter tips i tråden, JÄKLAR vilka bra vantar! Efter 2 timmar ute i snön var han varm och torr om händerna. Han som alltid är iskall om sina händer! Å dessutom bra fäste så man kan fästa dom antingen runt handleden eller i kardborrbanden i Molos ytterkläder. SUPER!

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

Jag köpte dom på Tradera, sök på Hestra. Googlade och annars kostar dom runt 350-400. Dom jag köpte på tradera var använda 2 ggr bara och jag köpte dom för 150 kr....

• Tjollabolla

Hej flickor! Letar efter en vinterjacka till Lia... Tips? Trött på att knöla på overallen varje gång...

Ser att det pratas bilstolar. Milo sitter fortfarande bakåt, 107 cm lång och har LÅÅÅNGT kvar innan stolen är utväxt. Vi har en Two Way och det är väl den största stolen tror jag.

Liljan; Du ska byta så fort som möjligt, helst redan när dom kan sitta själva. Dom större stolarna är säkrare... Vi bytte i somras till Lia!

• Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2010-12-05 12:31:45 följande:
    Nja det brukar gå ganska så snabbt, eller ja...1 vecka kanske, fast det är ju iof lång tid när man är bortskämt med 1 dagars leveranser
    Men kolla leverans datumen, jag skulle beställa en sak och det var lev i mitten av februari.
    Äh, då får det va så... Bëhöver en jacka nuuuu. Orkar dock inte åka till stan
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2010-12-05 20:18:05 följande:
    God kväll!

Jag har ett litet dilemma..jag har ett regnbågeset med jacka+byxa och en regnbågeoverall- det känns lite overkill Ni med barn runt 4 vad använder ni mest? Max har två overaller redan på dagis men hemma vet jag inte vilket som är att föredraDrömmer
    Vi använder bara overallen och så jackan då. Vi har ett par termobyxor, men än har dom inte blivit använda... Å i denna snön känns absolut overallen bäst.

Godkväll!
  • Tjollabolla

Åh Liljan, vad duktigt av Maia! Helt otroligt! Skulle jag velat se!

Låter underbart att ha nån som lämnar/hämtar på dagis. Vi har inte långt alls, men det tar ju en hel evighet att få på båda ungarna kläder och ta sig dit! Jag tycker det är så sörens tråkigt, nu har vi ju bara 8-11 med så man ränner ju fram och tillbaka. Jag längtar verkligen efter jullovet nu, ska bli så sköööönt o slippa lämna o hämta på dagis... Inte för att jag gör det ofta, det blir max 3 dagar/vecka . *LAT*

• Tjollabolla

Å Shoppingsugen är jag med, men har inte så mkt att shoppa för Har inte orkat sälja, trots att jag har massa att sälja. Hur går Tradera nu?

Köpte iaf en Hummel jacka åt Lia igår på LLM, efter tips från Butte .
    Funkybaby har redan börjat med 40% med koden jul.

• Tjollabolla

Godkväll flickor!

Hur är småfolks väpnarluvor i storlek? Är dom bra? Undrar om Lia kan ha en i 86/92... Hon är väl va 44 runt huvudet. Molos pussel i storlek 1 är för liten

• Tjollabolla
    Stormis skrev 2010-12-06 22:05:56 följande:
    De varierar jättemycket i stl tyvärr . Generellt har de vait ganska stora i stl. Av äldre modeller anv Svante nu 56 (!), 74 och 74/80 och han är normal och fyller 1 nästa vecka. Karla varierar mellan 86/92 och 92/98 och hon är normalliten 3-åring. Den i 92/98 är nyast, men fr förra året så kanske har de rättat till dem lite. (Har dessutom haft 74/80 som var större än 86/92...). Så jag hade nog satsat på 74/80 trots allt om jag var du...
    Duntoffla skrev 2010-12-06 21:45:23 följande:
    Haha...ja du, kan se rubrikerna

Håller tummarna! Berätta hur det gick sen.
    Lovar! Och du med .
    AH va synd, hade span på en på T som går ut snart, men då får det va så.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17