Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Preggi skrev 2010-12-02 15:17:44 följande:
    MyyyysBaby men det är ju inte långt kvar nu..
    Zvartaliljan skrev 2010-12-02 15:09:56 följande:
    Maia har det o det är supermjukt, tunt och skönt. Hon klagar inte på att det sticks.
    Perfekt.. Ska försöka hitta det på rea. Är det normalt i strl? Som vanliga molo tröjor?
    Ja Maias är i 116 och det sitter bra, ett underställ ska ju inte sitta så tajt, hellre lite stort så det blir luftigt.
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2010-12-03 22:31:37 följande:
    God kväll!

OT-fråga....Finns det något PS-proffs här? Jag ska göra några foton svartvita i Photoshop och det är skitenkelt. När man vet hur man gör... Vet någon var jag enklast bara ändrar en bild i färg till svartvit? Det brukar ju bara vara att klicka i någon ruta men var?
    Ja det är enkelt, gå in på "Image" och sen "Mode" och välj grayscale.
  • Zvartaliljan

På tal om bilstolar, när ska man byta från bebisstolen till en större bakåtvänd?
    Mateos huvud når precis upp till kanten nu, men sticker inte ovanför. Han väger ca.11kg.

Butte - hur länge hade ni den??

Godkväll förresten, har bakat hela dagen så inte hunnit kika in här

• Zvartaliljan
    Stormis skrev 2010-12-04 21:21:51 följande:
    Jag tror att man rekommenderar att byta så snart man kan, dvs när de är stadiga nog att sitta själva. Det är ju säkrare att sitta än att ligga som man mer gör i ett babyskydd. Så byt säger jag .
    Då ska jag ta o fixa det nu då Stolen står hemma hos mina föräldrar så får ta o ringa dom så de tar med den imorgon...
  • Zvartaliljan
    Stormis skrev 2010-12-04 21:38:43 följande:
    Det låter som en bra idé . Skönt att slippa köpa ny.
    Ja jag ska kolla hur den ser ut nu...har stått som extrastol hos mina föräldrar sen Maia bytte. Men den är ju aldrig krockad, dock 4 år gammal men bör ju funka. Hur länge brukar man säga att "livslängden" är på såna?
  • Zvartaliljan

Godmorgon. Inte så livat här ser jag. Mycket o pyssla med inför jul

Måste bara berätta då jag är så stolt Hjärta
    Igår var det dop för min kusins lilla dotter, min kusins tjej ringde då mig för några veckor sen och bad mig sjunga "du är allt" med sonja aldén. Men under tiden jag gått o sjungt här hemma o övat för att lära mig texten så märkte jag en dag att Maia sjöng med och kunde hela sången! Så jag frågade henne om hon ville sjunga med mig i kyrkan och det tyckte hon lät jättekul, så igår så följde hon (och min mamma så vi var tre generationer) med mig fram och jag ställde micken direkt framför henne och hon tog i som bara den, jag hördes inte ett smack kan jag säga! Hon sjöng så högt o fint Hjärta
    Kan säga att min kusin och hans tjej blev lite lätt chockade...de var ju beredda på bara mig Sagas mamma satt ju där o började storböla när Maia sjöng så jag nästan började gråta också när jag såg henne.

Pricken över i:et var ju när applåderna kom, ja kyrkan var fullsatt och man brukar ju inte applådera i kyrkan men så är det ju inte varje dag en 4-åring står o sjunger. I alla fall så böjde sig Maia ner i värsta bugandet inför publiken med armarna rakt ut som en riktig artist Det har jag INTE lärt henne

Åhh värsta egoinlägget o skrytsamt men jag bryr mig inte, är så otroligt stolt Hjärta På alla kalas brukar Maia vara "den där störande ungen som aldrig är stilla o bara för en massa liv" men igår var alla så snälla mot henne och berömde henne, det behövde hon Hjärta

• Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2010-12-06 10:26:09 följande:
    Åh Liljan, vad duktigt av Maia! Helt otroligt! Skulle jag velat se!

Låter underbart att ha nån som lämnar/hämtar på dagis. Vi har inte långt alls, men det tar ju en hel evighet att få på båda ungarna kläder och ta sig dit! Jag tycker det är så sörens tråkigt, nu har vi ju bara 8-11 med så man ränner ju fram och tillbaka. Jag längtar verkligen efter jullovet nu, ska bli så sköööönt o slippa lämna o hämta på dagis... Inte för att jag gör det ofta, det blir max 3 dagar/vecka . *LAT*
    Min bror filmade men det lär väl tyvärr ta ett tag innan jag får en kopia Vi ses så sällan o han är inte den som anstränger sig lite extra för någon annan så det lär ta låååång tid o bränna den filmsnutten på en skiva...

Tack allihopa, idag har Maia belönats med lite julgodis-bak Massa fina marsipangrisar blev det.
    Försökte kolla runt om det fanns någon sånggrupp eller kör som hon kunde få börja då hon ju är helt galen i att sjunga och lär sig alla sånger jättefort, sjunger med till radion i bilen o.s.v Men den minsta ålder jag hittade en körgrupp från var 7 år

Vi har varit o shoppat lite också, OT lindex o Kappahl, jag har nog blivit lite tokig
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2010-12-06 20:28:41 följande:
    Oj hoppsan då..Enligt Max så är han och jag gullegrisar och de två andra i familjen knasbollar..Mycket är just nu knasigt och fånigt i Max värld
    Men han älskar bara pappa när han inte är taggig dvs orakad..Mamma älskar han jämt eftersom hon bara är taggig på benen
    ASG

Maia brukar utbrista "Mamma du är helt orolig" när jag gör något snällt.
    Tror hon menar otrolig
    För övrigt är jag en tokunge hela tiden tycker hon. Men gud nåde mig om jag kallar henne något, för hon är BARA MAIA så det så!
  • Zvartaliljan
    Fantastiska Skatt skrev 2010-12-09 16:41:14 följande:
    Tänk att man alltid dödar tråden Skäms *duktig skatt-mamma det*
    haha det är bara så att du tittar ju bara in här när det är lugnt o inga shoppar, för när det är ös i tråden o alla shoppar så måste ju du jobba eller hur
    RÖSTA på mitt fina pepparkaksslott SNÄLLA!! www.husmanhagbergtavling.se/index.php&obj=60
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17