Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ChokladMoshin skrev 2010-06-27 00:08:56 följande:
    Men åååååh vad seg sidan är....
    ja men det var ju väntat
  • SmillaMilla

Jag satt också uppe o shoppade på llm rea i natt.

Köpte så klart lite katvig. Gul/rosa och grå/rosa långarmade samt grå/rosa stumpbyxe leggins.

• SmillaMilla

Någon som vet hur katvigs leggins alltså de i strumpbyxe varianten är i stl? Beställde ett par till Svea, men jag tvekar väldigt mycket på stl nu.

• SmillaMilla
    1 och 1 är 3 skrev 2010-06-27 20:12:58 följande:
    Jag kanske har fel men är dom inte som strumpbyxorna!? Isf skulle jag säja stora... T hade 56/62 länge i sina strumpbuxor från katvig, å hon e ju inte sådär jätte liten....
    ha ha det hoppas jag inte. För då kommer hon kunna ha dessa när hon går på högstadiet
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-06-27 20:14:55 följande:
    Jag har ett par i 104/110 liggandes här hemma och de är alldeles för stora till Ella än, så hon skulle absolut haft en storlek mindre
    Det är just den stl som jag har beställt till Svea. Hon borde alltså ha dem som är en stl mindre.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-06-27 20:21:39 följande:
    Eller nu kanske jag fattade dig helt fel förresten. Fick för mig att det var strumpbyxorna du undrade över, men det är de utan fot eller? I så fall vet jag inte tyvärr
    Ja de är de utan fot. men antar att de också är stora.
  • SmillaMilla
    1 och 1 är 3 skrev 2010-06-27 21:32:11 följande:
    Jag hade en diskussion med personalen i vintras... När det gällde ytterkläder, dom bästa kläderna på dagis var för mej självklart. T hade molo overall på dagis. Hemma hade hon molo jacka och ett par termobyxor från loppis Jag tog hem overallen om vi va långlediga eller över helgen, annars hängde den på dagis... Helt ärligt, VEM e ute med sina ungar hemma i 4 timmar om dagen... minst!? Inte jag iaf!! Dom va helt sålda i Ts overall.... Hon va den ENDA ungen på hela dagis som ALDRIG va blöt/kall.
    Det där låter bra! I år skall vi testa molo istället för reima. Klart att man skall ha de bästa kläderna på förskolan.
  • SmillaMilla
    Greksmurfen skrev 2010-06-27 21:41:12 följande:
    vi komemr köra på pop i år igen, molos overaller har för korta armar för ne liten apunge =S
    lillan kommer få ärva maxens alla overaller som han använde (nästan jhii) typ=P... har ju en hel del där;)....sen kommer hon nog inte behöva allt för mkt..... kommer nog inte behöva för mkt å när det inte är för kallt har hon lurvjacka å byxor=).. sen får ja se om jag kan åka på molo till hösten....vill det juh.. få se när det blir.. lillan kommer juh vara typ 3 mån
    jag hade pops tvådelade set till Anton nu i vintras. FY, aldrig mer. Det var helt värdelöst.
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2010-06-27 21:46:16 följande:
    Ja och mina småttar har två molooveraller var till vintern. Men hur ska jag kunna välja bort någon?
    Du vet att den lila alltid kan flytta hit
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17