Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-12-11 19:03:35 följande:
    Godkväll!

Vad roligt att du hittade favvojeansen i större storlek! Sånt kan man vara lycklig över ett bra tag.
     De två senaste dagarna har jag upptäckt två par byxor som är för korta till Emilio. Hmmm hoppas inte han vuxit ur alla byxor på en gång nu.
    Ja han tjatar ju om dom varenda morgon! Dom är nog riktigt sköna, det är dom som E med har. Men Lindex jeans måste va små i storlek, för det är ändå 110 på våra! Å dom är för korta och han är 106 lång. Nu blev det 122 och dom är nog gigantiska i midjan men nog bara lite för långa....
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2010-12-13 19:11:24 följande:
    Som förskollärare säger jag något användbart! Jag köper alltid närproducerad glögg Alltså en fin flaska glögg, inslaget i celofan.
    Instämmer! Glögg går alltid hem! Har oxå fått The, jag vet inte hur många gånger, men jag dricker inte the och det samlar alltid damm i skåpet .
  • Tjollabolla
    Silverhaj76 skrev 2010-12-15 08:46:40 följande:
    Hej i tråden !

Tänkte höra med er experter! Köpte en Molo jacka i våras på rean från Veras Hus, och nu har dragkedjan börjat dela på sig, väldigt irriterande för både barnet och mig, men hur funkar det med reklamationer när man handlar via webbshop? Har inga erfarneher alls när det gäller det, så väldigt tacksam för svar!
    Har inget svar, men dragkedjan delar sig på vår molo jacka med! Värdelöst! Å jag köpte min på facebook av privatperson så jag får ju stå ut med det...
  • Tjollabolla

Hej flickor!

Ot, men måste fråga. Lia sover ute i vagnen, hon har feber, 38,5-39 grader. Det är 5 minus ute och hon sover inne på altanen, nerbäddad i fårskinnsåkpåse, lurvoverall, tossor, vantar, mössa och velouroverall där under. Visst måste hon kunna sova ute även om hon har feber? Hon sover liksom inget bra inne, det är max 20 minuter så vaknar hon igen och hon behöver verkligen sova!

• Tjollabolla

Hallå flickor!

Åh idag tänkte jag testa hängslorna vi köpte (eller fick ) på salgen på milo, å jag tycker det ser SKITLÖJLIGT ut och nu vägrar han ta av sig dom! GAAAAAAH UNGE! Jag skulle ju bara testa! Han ser urtöntig ut

Lilronya; Hoppas verkligen ni kommer på vad det är med Nikita... Obehagligt sånt där. *kramar i massor*

• Tjollabolla
    lillronya skrev 2010-12-17 10:08:42 följande:
    Alicia har ju struma och också livslång medicinering. Så det är jag själv som propsat på koll av sköldkörteln. Känns bra nu iom att det var nåt knas med den.
    Det är ju inte annars det första man kollar när det gäller barn och värk.
    ChokladMoshin skrev 2010-12-17 09:57:12 följande:
    Precis!
    Vad fint ni kommer få till jul
    Ja eller en sabla röra för att vi inte är färdiga. HAhahaha
    Jag tänkte köpa hängslor till E för att låt ade hänga vid sidorna lite coolt. Men han hade bara tagit på sej de och därför köpte jag inga.

Tack så jättemycket!!
    Ja vi hoppas på svar snart så att vi kan behandla och hon kan må bättre.
    Bävar för sjukgymnasten på måndag. Det gör ju så ont när de rör henne och böjer på hennes ben...
    Usch stackaren! Fy vad jobbigt för henne.

Ja jag trodde faktiskt inte att han ens skulle vilja ha dom. Men det ville han såklart å nu ska vi iväg o han vägrar ta av dom. Rackarns med!
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2010-12-20 20:56:52 följande:
    Jo men han fyller ju år också...men jo, han förstår ju inte. Får bara så dåligt samvete...
    Till Maia och hennes kusiner handlade jag som tur är på Ullared för över en månad sen. En Learning laughtop från Fisher price ska Maia få.
    Mormor och Morfar har köpt den där giraffen med bollar man ska stoppa i till Lia, vet att alla hade den när Milo var liten och ungarna älskade den, länge länge.
    http://www.amazon.com/Fisher-Price-Baby-Sit-Stand-Giraffe/dp/B000LT2IHI 

Annars så ska hon få en lek-telefon, badleksaker och nån annan aktivitetsgrej, allt köpt på Gekås...
    Hon behöver verkligen lite leksaker, det vi har kvar från Milo är sönder, i stort sett allt. SÅ hon har lite nallar och nån pop up leksak bara...
  • Tjollabolla
    1 och 1 är 3 skrev 2010-12-20 22:00:17 följande:
    T hade NS jeans och en röd tröja sist vi var hos tandläkaren... då frågar hon: - Vad heter han?
    Å jag vet inte hur många som kommit fram till mig och frågat; Vad heter HAN? Å då har vi knallrosa vagn och Lia har alltid rosa eller lila kläder! Ja himmel!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17