Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-12-26 21:18:30 följande:
    Ja, andra kalas har vi ju förstås att gå på innan sommaren, det är ju i snitt 2-3 per månad i släkten
    Men vi har inga i vår familj och behöver alltså inte ordna några kalas
    Jag orkar inte ens ordna med kalas för Mateo har jag kommit fram till...kommer bli lite öppet hus för de som vill komma förbi en stund o gratta. Men jag ska baka tårtor till två kalas den 28 *pust*.
    Mateo är ju så liten så han har ändå ingen nytta av något stort kalas eller fin tårta...tar lite extra raketer den 30 för honom istället.
    RÖSTA på mitt fina pepparkaksslott SNÄLLA!! www.husmanhagbergtavling.se/index.php&obj=60
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-12-26 21:24:57 följande:
    Tänk att han redan fyller år. Vad tiden går fort!
    Du gör helt rätt i att sortera ut vad som är mest viktigt.
    Mateo är så ovan vid folk så han skulle mest bli rädd av kalas...han har varit på ett dop med mycket folk men då sov han sig igenom det. Annars är han inte så van...

Jag är livrädd över hur det ska gå på dagis nu...han börjar inskolning nu den 10 och den 17 börjar jag skolan...heltidstudier...men undrar om det kommer gå att lämna honom på dagis. Han har bara varit ifrån mig 3 dagar totalt på ett helt år...och då var han hemma med sin pappa! Han är världens mammagris som praktiskt sitter fastsydd på min höft hela dagarna och försöker någon annan ta honom eller jag sätter ner honom så skriker han hysteriskt så tårarna rinner o han blir alldeles knallröd o börjar kippa efter luft...(med detta kan ni ju ana att jag ändå längtar tills han börjar dagis...)
    RÖSTA på mitt fina pepparkaksslott SNÄLLA!! www.husmanhagbergtavling.se/index.php&obj=60
  • Zvartaliljan
    Lilla Ego 07 skrev 2010-12-26 21:33:48 följande:
    Min lilla ska också börja inskolning den 10:deGlad Dock hos dagmamma. Hon är också väldans mammig och har humör som inte är av denna värld! Men jag tror det kommer att gå bra med inskolningen. Hennes pappa får ta den, tror det blir lättast så. Kan inte Felipe ta den med honom då? Det underlättar tror jag när det är mammagrisar så att säga.
    F börjar skolan igen den 10 o behöver fullt fokus redan då...projekt som ska in den 11. Så nej det får bli jag som tar den tyvärr...
    Önskar vi haft dagmamma men finns inge här i närheten...Maia hade det innan vi flyttade till karlskrona o jag saknar verkligen henne
    .
    lillronya skrev 2010-12-26 21:35:36 följande:
    Du jag tror det blir superbra med dagis.
    Lite distans till varandra blir nog bra.
    Vet hur det är att inte vara ifrån sitt barn.
    E och jag var inte heller ifrån varandra det första året och han har fortfarande inte sovit borta och han är 3½ nu.
    Maia var aldrig problem o skola in för hon var så van vid andra som tog hand om henne, vi bodde närmre släkten då så hon sov ofta hos mormor o morfar eller kusinerna. Mormor har inte ens vågat testa o ta hand om Mateo en natt än...testade två timmar när vi var på bio o det gick inget vidare...hysteriskt skrik hela tiden och min mamma börjar bli för gammal för att orka med det...så någon avlastning är inte att räkna med så därför längtar jag så tills han börjar dagis...känns hemskt o säga det men detta året har varit jättetufft för mig o jag har känt mig som fastkedjad..
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-12-26 22:00:38 följande:
    Ja det vet jag ju.men jag tänkte att man kanske börjar när man har behov av en plats.
    Eller det är dags att börja jobba för er alla då.
    Usch jag har pinsamt dålig koll på det här, så det är bäst jag är tyst så jag inte gör bort mej.
    jag ville börja skola in den 3 så han fick två veckors inskolning innan jag börjar skolan men dagis propsade på att han inte fick börja förräns den 10...något om ny termin och att de var full personalstyrka först då.
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-12-26 22:05:45 följande:
    Är säkert så att de är ihopslagna med nån mer avdelning under hlgerna
    Brukar vara väldigt få barn då så all personal behöver inte jobba
    detta dagiset har totalt 25 ungar på hela dagiset Så jag kan tänka mig att de är väldigt få nu, men många föräldrar borde ju ändå börja jobba ganska direkt efter nyår...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-12-26 22:12:38 följande:
    Men slår de inte ihop sig med andra dagis? Så gör vi här på Åland. De flesta  dagis är så små- på Sveas är de 12 barn.
    nej, för långt till nästa dagis.
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2010-12-26 22:53:28 följande:

Gokväll i tråden!
    Nu är jag igen åter efter att ha varit äckligt mycket social i helgen Drömmer
    Men trevligt var det med all god mat och fina presenter.

Önskar tips på fin, go, mjuk å mysig men framförallt varm overall till min Mini.
    Hur är dessa i stl. och värme?
    www.luckylittleme.se/picview.asp?pid=47366

Jag använde lundmyrs kabelstickade overall mycket förra året, o när vi skulle ut i vagnen var det ju fårskinn, ullfilt och varm åkpåse som gällde. I bilstolen använde jag lodger, tycker deras åkpåse/bärsele är oslagbar i sånt här väder.
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2010-12-26 23:04:07 följande:
    Ok, men med så mycket så skulle min lilla svettas för mycket tror jag.
    Hittintills har hon bara haft Molo lurvoverall och en Molofilt på sig och ett frårskinn under sig och var på gränsen till för varm.
    Funderade på en sån här annars
    www.luckylittleme.se/picview.asp?pid=49464
    eller
    www.luckylittleme.se/picview.asp?pid=51920

Ska kolla in Lodger nu
    Funkar inte den i vagn?
    jo lodger funkar i vagn också, tyckte bara det såg mer bäddat ut med fårskinnet
  • Zvartaliljan
    Juni flickan skrev 2010-12-26 23:24:41 följande:

Ingen som vet?

Vilket är att föredra till en 2åring? Dubbla?

dubbla tycker jag, så mycket lättare o klä på för i den åldern klär de ju inte på sig själva. Plus att den är snyggare med dubbla och äpplet där fram
  • Zvartaliljan

Godkväll

Jag behöver också lägga ut en massa urvuxet på T, måste bara ta tag i det Kräks

Och nu ska jag sätta mig och fixa nya hemförsäkringen...kom på att det inte är fixat än o blev ju så fint påmind med tanke på stormis olycka...tackar stormis för att du påminner mig om så viktiga saker

Har två vildingar här som inte vill sova...blir nog en låååång kväll verkar det som.

Jag är så shoppingsugen men ska ju låta bli Tyst

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17