Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2010-12-27 21:04:01 följande:
    Jag tror att det blir jättebra..Max är 97 cm nu och har 104-sitter perfekt.
    Jag har iofs köpt 116 i en overall till nästa år..mest för att Molo är kort i ärmen- återstår att se om den funkar nästa år för vår del
    Maia var runt metern förra vintern och hade 98-104, denna vintern har hon 116 i ytterkläderna.
    RÖSTA på mitt fina pepparkaksslott SNÄLLA!! www.husmanhagbergtavling.se/index.php&obj=60
  • Zvartaliljan
    jompa skrev 2010-12-27 21:15:38 följande:
    hmmm men om sonen i år har 116 och är lite strax över 5 år och dottern kommer vara 4 1/2 nästa vinter och hon är lite kortare än P på kurvan.
    Smultronhjärta skrev 2010-12-27 21:04:01 följande:
    Jag tror att det blir jättebra..Max är 97 cm nu och har 104-sitter perfekt.
    Jag har iofs köpt 116 i en overall till nästa år..mest för att Molo är kort i ärmen- återstår att se om den funkar nästa år för vår del
    Ja jag kör på 110, tror hon kommer drunkna i 116. Hon har jacka i 98 nu i vinter och den sitter perfekt.fast denna jackan är grå
    Fast Maia är ju 4½ och var som sagt lika stor som din tjej förra vintern...och maia är ju absolut inte stor för o vara 4½...snarare motsatsen. Hon har 116 i overallen i bt.
    RÖSTA på mitt fina pepparkaksslott SNÄLLA!! www.husmanhagbergtavling.se/index.php&obj=60
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2010-12-27 21:29:33 följande:
    Jaa Panacotta är ju mumsigt! Jag gillar ju Gino...men tycker egentligen att det är lika kul som cheesecake..dvs inte alls Ska kolla med maken- tack
    annars vet jag världens godaste och dessutom jättefin chokladdessert...och enkel
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2010-12-27 21:56:27 följande:
    Jag tar gärna alla recept jag kan få
    Har du små glas du kan fylla? Ett till varje gäst?
    Annars går det att göra i sockerkaksform o ta ur och skära upp, men enklare o fina i glas tycker jag.

Chokladterrin:

150g vit choklad
    125g toblerone
    125g mörk choklad
    4½dl vispgrädde
    Hallon
    Hallonsås (färdig eller sök recept på nätet)

Jag brukar börja med den vita chokladen. Smält i vattenbad eller försiktigt i micro. Under tiden vispar du upp 1,5dl grädde.
    Blanda snabbt ihop grädden med chokladen. Häll i botten på glasen (eller i formen som du täckt med plastfolie). Sätt in i kylen i 30 min.

Smält tobleronen, blanda med ytterligare 1,5dl vispgrädde och häll ovanför den vita chokladen som ska ha stelnat lite efter tiden i kylen.

Sen fortsätter du på samma sätt med den mörka chokladen. Så får du tre fina lager i glasen av chokladterrin.
    Låt stå i kylen i minst 4 timmar, eller eftersom ni ska iväg så rekommenderar jag att du ställer i frysen.
    Ta fram innan ni ska åka och lägg över hallon och sen hallonsås så det täcker toppen. Klarar sig under resan men bör ställas i kyl/frys så fort ni kommer fram och serveras kyld.
  • Zvartaliljan

Idag fick jag paket från Sigge o Juno. Shoppade lite när det var 40% på en hel order, o då passade jag på att testa ett hemligt paket pojk 86/92. Blev ju liksom bara 89kr för det O gissa om jag blev sjukt nöjd när jag öppnade det!! I det låg det tre kortärmade tröjor i perfekt storlek till sommaren, en hajtröja från Molo, en harlequintröja och en turkos-vitrandig från Katvig! Nu ångrar jag att jag inte plockade på mig fler hemliga paket!!

• Zvartaliljan

Godkväll, sitter här bredvid Mateos säng. Har försökt natta honom i över 2 timmar nu o till slut gav jag upp sången o tog hit laptopen...men han är nöjd ändå, ligger bredvid mig i spjälsängen o bara stirrar på mig med klarvakna ögon *suck* SOOOOOOOOOV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

shoppingsugen som tusan....*ska inte ska inte ska inte ska inte ska inte ska inte*

• Zvartaliljan

Vi ska också vara ensamma över nyår, men då vi haft folk här nästan varje dag sen julafton så känns det inte så illa Hade varit roligt o njutit middagen tillsammans med några fler så hade nog hellre haft gäster här men ingen kunde så då får vi njuta själva o mysa
    Har inte ens köpt fyrverkerier...känns som bortkastade pengar typ...förra året sov Maia igenom dom och åren innan har hon gallskrikit och skakat vid varje liten smäll så bäst o bara låta bli dom...för det är ju ändå för barnens skull egentligen. Så vi hoppas vi kan kika på andras raketer istället, typ ställa sig nere vid vattnet o bara stirra runt kustremsan lär ju räcka för o se hur mycket som helst

• Zvartaliljan

Gott nytt år önskar jag också från mitt kaos :-/
    Lär få ha hantverkare här hemma några veckor jag med...ingen bra start på nya året här.

Är proppmätt efter 3-rätters som lär öka min vikt med typ 10kg...
    Men är väldigt glad för idag tog det bara 10minuter att få Mateo att sova i sin säng!! Igår tog det över 2 timmar!!

• Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-12-31 22:44:22 följande:
    Då får du ju undersöka det. Eller bara köpa nåt fint oavsett om behovet finns.
    Zvartaliljan skrev 2010-12-31 22:33:42 följande:
    Gott nytt år önskar jag också från mitt kaos :-/
    Lär få ha hantverkare här hemma några veckor jag med...ingen bra start på nya året här.

Är proppmätt efter 3-rätters som lär öka min vikt med typ 10kg...
    Men är väldigt glad för idag tog det bara 10minuter att få Mateo att sova i sin säng!! Igår tog det över 2 timmar!!
    Å fy!
    Läste på fb.

Jag är också proppmätt , men sitter ändå och kränger godis.
    mm...nu återstår bara o se vem som ska betala skiten...men tror nog vi slipper. Sånt går väl på försäkringen på själva huset va? O den står ju husägaren för...vi hyr ju bara...han kommer iaf hit imorgon så hoppas han inte anser att vi misslyckats i att sköta huset...

Sitter här o väntar på att Felipe ska lyckas söva om Mateo som så klart vaknade av alla smällar...Maia fick jag väcka för det lovade jag henne och hon somnade om direkt efteråt...men Mateo kunde gott sovit igenom det tyckte jag, men det tyckte inte han.
  • Zvartaliljan
    Lilla Ego 07 skrev 2011-01-01 14:35:53 följande:
    Funderar på att förgylla min dag med att plocka ner ett par växalådor till lilla L och se om det finns nåt där i som kanske kan passa nu, hon verkar ju ha växt liiiite iaf på senaste månaderna Glad Fick ju nytt hopp då hon kunde ha både dockhustunikan i 92 (lite stor i halsen) och underbara londontröjan också i 92 (även om jag vet att den är liten i storlek). Vem vet, kanske kanske kan hon också ha nya fina badgesknappisen som ligger där uppe Flört
    där kom du på något roligt...tror jag ska göra detsamma så man muntras upp lite. Mateo kan nog börja ha en del i 86 som ligger där...han fick precis ärva en av Maias pyjamaser i 86, den fick hon när hon fyllde 2 o använde den tills hon var 3

Vi har slut på välling o vägarna är täckta av is så funderar på om jag verkligen vågar ge mig iväg...usch...nu är jag trött på denna snö och is o alla problem den orsakat...sambon har varit ute med hyresvärden hela dagen för att försöka rädda resten av taket men det ligger fortfarande ett islager kvar, det är 1 januari och jag vill redan ha VÅÅÅÅR!!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17