Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-02-07 07:35:54 följande:
    Ja jag kan tänka mig att ni varit hemma en hel del.
    Men du andra barnet brukar inte behöva vara hemma lika ofta i början. Det första barnet har ju då redan dragit hem på massor under föräldraledigheten. Så barn nummer två¨utsätts för sjukor mer tidigt än vad ettan gjorde. Ja så har det varit här i alal fall. Kan ju hoppas
    Åhhhh ja ns hade ju inte varit helt fel!
    Ja det är klart, den blir väl härdad Nåja, lite hosta, snor och feber kan man ju leva med ändå. Än så länge har vi sluppit magsjukan och jag håller stenhårt tummarna att vi ska klara oss, men det kanske är att hoppas på för mkt Milla hade det tre gånger förra året, blä! Sen är det nog ingen hit att ha som gravid heller Kräks

Nä NS vore smaskens Kommer väl i mitten på februari så det är ju snaart! Milla måste ha det rosa WCT setet och säkert massa annat med Vad är det för vårkläder ni behöver? Jag hoppas Ellos overallen kommer idag förresten!
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko

Bilder till er fuskisar i södra Sverige som börjar se gräsmattan, såhär ser det ut hos oss nu. -20 idag dessutom, våren känns låångt bort! Obestämd

Visst är ni avis

• solouniko
    Tjollabolla skrev 2011-02-07 09:33:03 följande:
    Oh gosh!!! Jag ska ta en bild på vår gräsmatta så du får se Här är INGEN snö kvar, bara några envisa snö/is högar.

Godmorgon förresten. Här sitter vi instängda med vattenkoppor. Lagom kul...
    Eller hur, det är helt sjuuukt så mkt snö vi har Jobbigt med koppor, man blir väl rätt isolerad. Iofs hade jag gärna gjort bort det på Milla nu men sist fastnade det då inte
    LitenBlomma skrev 2011-02-07 10:01:53 följande:
    Mårning!

Vi har fortfarande lite snö kvar här men nu börjar det bli fläckar på gräsmattan. Men det där hos er är....inte dax för skalkläder än på ett tag.

Jag letade lurv till Meja, 104, men hittar bara höstens till baby på rea. Varför så olika?
    Nä, skalkläderna är nog bara glömma ett bra tag framöver TYyvääärr!
  • solouniko

Hej! Usch vad det är trist att jobba, måste roa mig med lite shopping tror jag Går inte så bra det här med att spara pengarna till NS, haha! Bara glömma Har tvättat hela förmiddagen innan jobbet och myst med alla fiiina leggings 15 stycken räknade att jag hunnit samla ihop nu, men vill ha meeer! Gamla godingar med print Drömmer om cupsleggings, DET vore nått Hjärta Och älgleggings, jag döör vad jag vill ha dom!

• solouniko
    lillronya skrev 2011-02-07 16:52:10 följande:
    Hej!
    Går inte så bra att spara här heller.
    Vad många fina leggings du fått ihop!
    Cupsleggings finns inte.
    Älgleggings är så fina!
    Ja jag försöker bunkra upp med alla fina gamla godingar Och några nya förståss! Måste nog köpa båndgårdsleggings.. Men jag behöver fina enfärgade överdekar också att matcha med. Tunikor och klänningar, tips mottages gärna Nej jag vet att cupsleggings inte finns, men jag drööömmer om dom Underbart det hade varit!
    Duntoffla skrev 2011-02-07 16:52:41 följande:
    Haha, bergis att du sover med dem i sängen också?
    Nästan
  • solouniko
    lillronya skrev 2011-02-07 17:00:27 följande:
    Bondgårdsleggingsen är superfina!
    Me&i har haft jättefina frottétunikor som passar till de flesta av molos leggings.
    Röd, turkos, rosa och limegrön. Kika på tradera.
    Ja dom ser så fina ut. Gud vad jag älskar bondgårdströjan med spetskanten Milla har den idag med svarta NS jeansen, såå fint! Har bara köpt kolibri från det nya i leggings ännu så det kanske måste åtgärdas Just ja det har jag ju sett i BT! Ska kolla där, tack för tips! Annars är det rätt svårt med enfärgade fina överdelar tycker jag.. Ja Kikkid klänningarna funkar ju till mycket, men annars.
  • solouniko
    Liafia skrev 2011-02-07 17:16:35 följande:
    Måste fråga er som uppenbarligen verkar vara proffs på detta. Skrattande
    Hur är Molos leggings? Vill så gärna köpa Kolibri leggings till min tjej men kan bara hitta från strl 92.
    Hon är nu ca 82-83 cm och drar för det mesta 86 (80 om det är riktigt stora storlekar). Kommer hon drunkna i strl 92 längre fram i vår? Om dom är långa är ju en sak det är ju värre om dom är vida i modellen så dom inte sitter tajt.
    Jag har ganska nyligen börjat köpa jr leggingsen i 92 till min tjej, hon blir 2 i mars och är 84-85 cm lång och ganska tunn. Det verkar som (enligt mig) att de printade leggingsen är lite smalare/mindre än de randiga och de med stjärnor som blir lite pösigare på henne. De med print i 92 funkar dock kanon nu tycker jag så jag tror absolut att du kan börja köpa leggings till din tjej med Som sagt gör det ju inget om dom blir lite långa, och såsmåningom växer hon ju i dom
  • solouniko

Lillronya, visst har ni hummels vinterjackor? De APSNYGGA som är lite längre i modellen? Är dom lika i stl som overallerna? Funderar på om 98 skulle funka på Milla nästa vinter. Skulle gissa att hon har 98 i kläder då och kanske är 94 cm eller nått sånt..

• solouniko
    Buttelina skrev 2011-02-07 19:53:45 följande:
    tycker dom är lite mindre i strl. man kan lätt gå upp. isabel har 3 st två 116 o en 122. hon är 110cm och båda strl funkar
    Tack Okej men då borde nog 98 funka, såg att hon skulle vara 94 i mars när hon blir 3 år nämligen så hon kommer väl vara mellan 90-95 när den ska användas. Frågan är ju bara om man använder så mkt jacka/byxa? När har ni börjat med det till era små? Skulle ju dock gääärna ha en nu tex att variera med för jag är så KRÄKLESS på overaller nu
  • solouniko
    lillronya skrev 2011-02-07 19:55:29 följande:
    Jag har ju bara de i 152 så jag vet inte. Men ser att du fått svar av Butte
    Tack ändå När började ni använda tvådelat mer? Vi kommer ju köra på overall mååånga år till såklart men det finns ju SÅ mycket snygga jackor också
    ängeln83 skrev 2011-02-07 20:04:24 följande:
    Godkväll flickor.

Fullt upp idag, ÖF, läkarbesök, Apotek och fläng hit och dit.
    Meja har ju varit förkyld ett tag, hostig och i helgen började hon pipa och väsa helt sjukt mycket. Blev lite skraj att det var förkylningsastma så jag ringde VC och fick tid direkt, dock tippade han på en virusinfektion så vi fick en effektiv hostmedicin, och jag tycker faktiskt hon blev lite bättre direkt.
    Skönt att inte var förkylningsastma, hoppas hon piggar på sig snart och kan sova utan hosta!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17