Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

rosenkind skrev 2011-01-14 08:26:16 följande:

Hej på er! Ni som är experter, vad har ni att säga om den här mössan?

Tänkte köpa den till lillebror (som ff bor i magen) till nästa vinter. Plus grön overall

Men kan en 9-12 månaders kille ha storlek 1-2 år? Är de stora/små?
    Och hur är passformen, är det bra mössor eller bara snygga?

Tacksam för alla kommentarer
    Min son fyllder 1 nu i december och den mössa istrl.1-2år har storasyster på 4½ fått ta över...hon har litet huvud, som en normal 2-årin ungefär. Lillebror har också rätt normalstort huvud för sin ålder men den mössan är gigantisk på honom...så nej, skulle inte rekommendera att du köper den storleken till din lille till nästa vinter...
  • Zvartaliljan
    rosenkind skrev 2011-01-14 09:22:53 följande:
    Ok...skumt. Men jag har en tjej som kommer vara i din ålder också, så någon av dem kanske kan ha den
    Tack!
    Maia har 48cm runt huvudet, så som sagt litet för sin ålder. Lillebror har 43cm vilket räknas som strax under normalt (normalkurvan är 44cm vid ett år)

Sen tycker jag inte den mössan är något bra för småttingar...väpnarluvor sitter betydligt bättre och skyddar de små öronen och dessutom halsen!
  • Zvartaliljan
    Saraia skrev 2011-01-14 15:32:20 följande:
    måste puffa - vad tycker ni? vill ju ej att 116 ska vara jättestor o klumpig på henne. 
    Din dotter verkar ju följa min rätt bra...Maia var mindre än din förra året och har 116 nu utan problem. Skulle nog t.o.m kunna ha 122 nu i jacka.
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2011-01-14 22:43:24 följande:
    Visst Jag är så himla sugen på alla katvigränder i små söta suits Men kom på att tänk om bebisen måste ha skena som Milla hade, då blir dom för små ju! Då funkar typ bara molos suits eftersom de är så breda. Åhh jag hoppas skrutten slipper den där dumma skenan!
    Beror ju på varför hon fick ha skena? Höftledslux p.g.a ärftlighet eller påverkan vid förlossningen??
    Jag föddes med höftledslux o fick ha skena, men både Maia o Mateo har klarat sig helt ifrån det  
    Men mitt fick jag nog av påverkan vid min förlossning...så går det när man föds i säte med ena foten ut först o den andra uppe i munnen

Tror säkert att lillbebisen ska klara sig från det!
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2011-01-14 23:09:22 följande:
    Drömmer Hade ju helt glömt bort funkybabys kanonerbjudande
    Zvartaliljan skrev 2011-01-14 23:03:54 följande:
    Beror ju på varför hon fick ha skena? Höftledslux p.g.a ärftlighet eller påverkan vid förlossningen??
    Jag föddes med höftledslux o fick ha skena, men både Maia o Mateo har klarat sig helt ifrån det  
    Men mitt fick jag nog av påverkan vid min förlossning...så går det när man föds i säte med ena foten ut först o den andra uppe i munnen

Tror säkert att lillbebisen ska klara sig från det!
    Ja jag vet inte riktigt, hon låg ju inte i säte eller så och förlossningen var ju normal så det är nog ärftligt? Min lillebror har lite problem med höften, att den hoppar ur led då och då när han spelar basket och min mamma hade samma när hon var mindre. Men det är ju vanligare hos flickor verkar det som och jag tror ju stenhård på lillebror så jag hoppas den slipper
    Ja då kan det ju tyvärr vara ärftligt...mina höfter hoppar också ur led vid hopp.
    Vi får hoppas på lillebror och att han slipper
    Milla har inga problem med det nu då?? Mitt har ju fortsatt upp i vuxen ålder...men de flestas brukar ju försvinna när de är små. Men förbered henne på att graviditet förmodligen blir ett helvete...foglossning + höftledslux i grunden = ohyggligt smärtsamt...jag lärde mig av förra gången o hade stödbälte från start denna gången, tror det hjälpte lite för jag kunde iaf gå i slutet. Med Maia blev det kryckor från 5e månaden och sen rullstol i slutet...men då hade ingen förklarat det där med foglossning och lux för mig riktigt så hade aldrig stödbälte...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2011-01-16 11:38:32 följande:
    ja men visst är det konstigt. Skönt att det funkade här.
    Min extremt mammiga son som aldrig sover och aldrig låter någon annan ta honom har inte låtit mig röra honom sen farmor kom igår och har sovit som en stock hos henne hela natten!!
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-16 11:56:24 följande:
    Ingen bebis

Värkarna har försvunnit och jag är bara trött.. Fy va jag e less nu!!

Varit uppe mellan 02-07 i natt med lite blödningar och värkar, slocknade tillslut sittandes i soffan och allt försvann.. Lite små blödningar än bara och mer mensvärk än värkar..

Kommer ner från duschen nyss och då har gubben bjudit in grannflickan som sitter och bygger Lego i vårt vardagsrum, jag vill iiiiiiinte ha besök just nu.. Men det kunde han inte förstå Skrikandes
    Säger som de andra, h*n är på väg nu så misströsta inte!! Inom ett dygn har du säkert bebis hos dig
    Med Mateo hade jag en hemsk mensvärk hela dagen den 28, tills lut på kvällen började det kännas mer rejält så då åkte vi in o då var jag öppen 4cm. Så det som känns som mensvärk är säkert latensfasen (har för mig den heter så), första fasen där du öppnar dig 1-3cm. Sen brukar 4-8cm vara lite starkare värkar. De jäkligaste för min del iaf....

Hur var det när bubblis och de andra kom? Känns det likadant? Varje förlossning är förstås unik så kanske dumt o jämföra.

LYCKA TILL!!
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2011-01-16 21:23:10 följande:
    Jag gråter på tradera. Har en hel del auktioner som går ut... Skitkul. Not! Det minsta dom kunde gjort borde ju vara att ta bort kostanderna för auktionerna!!
    Jag tycker du ska maila tradera o klaga o be om kostnaden tillbaka för osålda iaf!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17