Inlägg från: 1 och 1 är 3 |Visa alla inlägg
  • 1 och 1 är 3

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-02-24 11:37:53 följande:
    Usch är hon inte pigg än
    Hoppas hon piggnar till snart!

Nya Molo har kommit in på LLM
    Nopp, fort kass.. var feberfri en stund i går fm men efter middagsvila så va hon uppe över 39 igen. nu är hon dock nere under 38 och äter tom lite kex, frivilligt!! Men det är väll bara för jag tagit beslutet att gå till doktorna med ungen

Rusar till llm....
    080826 - Puma Teolin < truckerfrun.blogspot.com >
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2011-02-24 11:50:48 följande:
    Sa dom förresten att hon var uttorkad för att hon drack under en liter?
    Oj så mycket vätska tror jag aldrig något av mina barn får i sig under ett dygn
    Om jag inte fick i henne mat, vilket jag anser att jag inte får, gårdags skörd va två tuggor macka, max en halv pannkaka och en liten pinnglass.... så ja, minst 1 liter vätska.
    LitenBlomma skrev 2011-02-24 12:10:11 följande:
    Hur länge har hon haft feber nu?

Mina småttingar var snoriga, hade slemhosta och hög feber (39-40,1) i 14 resp 17 dagar. VC gjorde inget mer än tittade i halsen, öronen och lyssnade på lungorna. Man känner sig så maktlös när de inte vill äta eller dricka bara ligga och sova. Hoppas att det vänder för er snart!
    Hon har "bara" haft feber sen i söndags men då hon inte äter börjar jag ju fundera vad febern beror på... Vi får ju nästan säja stopp till T när de gäller mat, hon äter mest av alla ungar på dagis, ALLTID... nu äter hon som sagt, nästintill ingenting... igårkväll ville hon inte ens ha glass...
  • 1 och 1 är 3
    LitenBlomma skrev 2011-02-24 12:27:49 följande:
    Det ville inte mina små heller och tackar de nej till glass DÅ är det illa Obestämd Vår läkare sa att ge dem vad som hellst, allt är bättre än inget. Vill de bara dricka läsk hela dagarna så låt dem göra det.
    Jag köpte goda safter, nyponsoppa, juice i olika smaker, kex, banan, gjorde pannkaka. Det blev en tugga här och en tugga där men nästan inget under tiden de var sjuka. Man ser tydligt på Meja nu hur illa kläderna sitter och hon som redan var så smal.
    Här provar vi med allt, korv är en stor favorit men inte ens de funkade igår... ingen frukt allt, allt är bara blä! Saft, juice, festis med sugrör... en eller två klumkar sen bara blä... T har ju att ta av så det berör mig inte men som sagt, när hon itne ens vill ha glass, då känns de tufft. Ungen är ju frisk som en nötkärna annars... jag kan inte detta, mitt kontrollbehov fungerar inte... jag är ur balans! JOBBIGT!
  • 1 och 1 är 3
    zuperduperme skrev 2011-02-24 12:58:23 följande:
    HAr en liten fråga till er molo proffs.
    Hur tvättar jag molos vinteroverall på bästa sätt?
    är det vanliga 40 grader eller?
    Jag har kört på 40 grader, hängt på galge och låtit torka.
  • 1 och 1 är 3
    LitenBlomma skrev 2011-02-24 13:14:28 följande:
    Håller tummarna att det vänder snart {#emotions_dlg.flower}
    Varit hos doktorn nu, hittar inget fel på henne men om jag inte får i henne ok med vätska tills i morgon vid lunch, dvs cirka 1 liter så ska jag ringa ner och då kommer dom kontakta hbg så dom säkert tar emot mej....
  • 1 och 1 är 3
    na96gen skrev 2011-02-24 14:24:22 följande:
    tips på dryck.. mina älskar smoothie.. kan ju vara enklare att få i än vatten iallfall
    Stackars liten inte lätt att vara sjuk inte
    Sänder en styrkekram {#emotions_dlg.flower}
    Funkar inte... de dricker jag varje morgon och det är BLÄ! Festis med sugrör funkade när man fick dom hos mormor men sen vi kom hem är även de, BLÄ... Igår åt vi saft med sked ut en skål, det var roligt
  • 1 och 1 är 3
    na96gen skrev 2011-02-24 14:43:22 följande:
    Tyst ja de är ju härliga ...
    Visst är dom. Bestämd liten dam!
    Saraia skrev 2011-02-24 14:44:48 följande:
    har du en liten typ 5ml spruta så kan du ju pytsa i henne en spruta m vätska titt som tätt! Lycka till o hoppas hon blir bättre snart!
    Nej fy, de kan ju va medicin då Bäst att spotta ut. Bara att konstatera, jag är urkass på sjuka unga! Måtte T förbli frisk när detta är över
  • 1 och 1 är 3
    SmillaMilla skrev 2011-02-24 17:29:35 följande:
    Hej hej

tittar in bland allt packande, eller ja så mycket sklal jag inte ha med mig på min miniweekend, men har liiiite svårt att välja vad jag skall ta med

fick meil i går från ajabaja att katvig tröjan inte fanns. Men äh det gör inget var bara en inpuls för att få de andra två sakerna. En paul frank tröja till sambon o den ljusrosa softshellen i stl 122 till Svea
    Visst är det härligt att packa och olanera!? Jag planerar redan klädsel för vår lilla resa på tu man hand nästa lördag
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2011-02-24 17:52:26 följande:
    Jag läste packa och nåt helt annat som inte har med resan att göra

Var ska ni åka?
    Men hoppsan då!  Nej, de hoppas jag att jag slipper göra på vår resa Drömmer Vi åker till Husqvarna för att bo på hotell, gå på spa och bara vara! Första gången sen T föddes!
    lillronya skrev 2011-02-24 18:03:30 följande:
    Hahahahaa

Hej i tråden!
    Får mammor en veckas sportlov när barnen börjat skolan igen?
    Gärna för min del!
  • 1 och 1 är 3
    Greksmurfen skrev 2011-02-24 18:36:45 följande:
    kan tillägga att kosta fått sin stora leverans nu med ;)...
    mamma till Maximilian född 081028

Typist, du som va där förra veckan ju...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17