Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ocikatten skrev 2011-02-12 07:47:02 följande:
    Oxå sugen!!!
    Vad är du sugen på? Åh vad "jobbigt" när man ska shoppa åt två sen, dubbelt så dyrt ju Tyst Eller kanske dubbelt så roligt? Ska bli så kul att se på allt IRL och klämma och känna
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    lillronya skrev 2011-02-13 09:29:13 följande:
    Ja allt är ju relativt.

Usch jobbigt med måsten!
    Vi har sagt att vi ska städa på gården idag. Men jag fryser. Inte alls sugen på det!
    Tur att MAtilda med familj kommer och hjälper till. Då kan grabbarna jobba och vi kan fika.
    Ni har ju rena rama vårvädret där nere ju Här är det kallt, -27 när vi åkte till jobbet imorse men nu "bara" -23 grader. Solen lyser dock och det ser väldigt soligt, vårigt och fint ut men skenet bedrar
  • solouniko
    Tjollabolla skrev 2011-02-13 10:27:21 följande:
    Tänkte på dig häromdagen så jag tog ett ute kort
    Är det sant? Kan det se ut sådär i februari? Haha här drunknar vi fullständigt i snö! Och dom har lovar under -20 hela veckan, kring 30 om nätterna.. Nä nu flyttar jag!
  • solouniko
    lillronya skrev 2011-02-13 10:35:08 följande:
    Ja det är det ju jämfört med hos er.
    Tjollabolla skrev 2011-02-13 10:22:33 följande:
    www.toysrus.se/Märken/V%20TECH/V,-d-,SMILE%20... 
    Jo jag tror smultron har det...
    Ja det där ska jag spana mer på.
    Helst skulle jag vilja ge de där små vars ett nintendo ds, men det blir lite mycket pengar på en gång.
    Får se hur vi gör.
    Nu är det ju snart vår och då är man ju ändå mest ute.
    Jag längtar så sjukt mycket efter plusgrader, eller iallafall kring 0 eller nått sånt. Är det verkligen för mycket begärt?
    Duntoffla skrev 2011-02-13 10:37:04 följande:
    God förmiddag!

Jag har ägnat morgonen åt att fota Tradera-saker. Segt. Och nu ska allt in i Pro-listern. Kul Not!   Oj, vilken skillnad mot hos oss.Så här är det här just nu

Det där känns mer bekant
  • solouniko
    Tjollabolla skrev 2011-02-13 10:37:49 följande:
    Japp, det kan det. Tilläggas kan att det var ruggigt kallt, bara -2 men det blåste som sören, som vanligt här i skåne . Komsi komsi, tänk så nära det är till salgen med
    Ja vilken skillnad det är. När jag var hos Titti efter salgen så var det kring 5 grader varmt men blåste som tusan, kom hem till -15 och det kändes betydligt skönare faktiskt Jaa, tänk vilken dröm att kunna åka på salg varje gång när man har nära. Nu krävs det ju betydligt mer planering
  • solouniko
    Tjollabolla skrev 2011-02-13 10:47:28 följande:
    Ja den jäkla blåst! Har en vän som bodde här ett tag som är från Boden, han sa alltid att det var mycket kallare här än där uppe bara för det blåser s förbannat.
    Boden ligger ju alldeles runt hörnet Fast det är nått einstein som har ritat Luleå centrum, han var tydligen inspirerad av grekisk arkitektur där man bygger "gångar" från hamn till hamn så det ska fläkta skönt från havet. Kan ju dock meddela att det INTE har samma sköna effekt här som i Grekland, det blåser alltid som satan inne i stan tack vare det där puckot
  • solouniko
    Tjollabolla skrev 2011-02-13 10:56:32 följande:
    Smart nisse!
    Verkligen en toppenkille!

Fick förresten hem skaloverallen från Ellos i fredags. Den var SKIT snygg i färgen och kändes bra i materialet. Ska bli intressant att prova den sen Om vi nu får någon vår dvs
  • solouniko

Idag står termometern på -30 grader här INTE kul! Vi har ledigvecka och då brukar Milla gå på dagis tis-tors 10-14 men jag ids nog inte ens starta bilen idag så hon får vara hemma. Det gör typ ONT att andas ute Dom har lovat såhär kallt ända tills på tisdag, guud vad tråkigt alltså! Och jag har ju en massa paket jag måste posta också. Bläää för kyla!

• solouniko
    FL Lisa skrev 2011-02-15 10:09:54 följande:
    godmorgon!men vad är det du säger? inte tusan kan det vara så här kallt i en vecka till. jag som ska vara ensam med barnen hela helgen...vi kommer ju typ klättra på väggarna alla tre innan halva lördagen ens gått.

Är hemma idag med småsjuk Alvin och vi håller redan på att bli lite smågalna och då är klockan bara 10. Kan bli en mycket spännande vecka med andra ord
    Eller hur Det var ju just en rolig ledigvecka man fick! Jag som var så sugen på att vara ute på isen, det är ju soligt och fint ute så man kan ju lätt tro att det är skönt ute Men inte det inte. Vi får vackert stanna inne hela veckan lång, kanske lite bak och städ kan vara nått? Men det är alldeles för kallt nu. Hoppas verkligen det här är "sista rycket" och att våren kommer snart
  • solouniko
    Duntoffla skrev 2011-02-15 10:18:03 följande:
    Var ser man mkt av nya NS? Jag är nog rätt tråkig för jag brukar mest köpa byxorna och inte så mkt annat. 
    Bybo1 skrev 2011-02-15 10:11:24 följande:
    Har svårt att få ut den lilla hunden, han förfryser ju nästan bara av att stick ut nosen. Obestämd

Shoppade lite NS i går till stora pojken som är ca 112 cm och tog stl 120 men blir nu osäker hur pass stora dom är?  han har nu stl 110 i sina bruna o svarta army.. 

Jag som inte brukar gilla NS så mycke kände ett stort habegär i går när jag tittade. Förvånad
    Förstår hunden

Jag brukar ha en eller två storlekar större i NS än vad jag normalt har. jag gillar baggy Här är det också 3-årskoll. Inget alls mellan 1,5 och 3. Nästa blir väl 5 eller något
    FL Lisa skrev 2011-02-15 10:09:54 följande:
    godmorgon!

men vad är det du säger? inte tusan kan det vara så här kallt i en vecka till. jag som ska vara ensam med barnen hela helgen...vi kommer ju typ klättra på väggarna alla tre innan halva lördagen ens gått.

Är hemma idag med småsjuk Alvin och vi håller redan på att bli lite smågalna och då är klockan bara 10. Kan bli en mycket spännande vecka med andra ord
    Hur mår Alvin idag?

Kidzshop, kidelin och babyshop har lagt upp bilder iallafall. GUD så dyrt det kommer bli. Milla måste ha rosa WCT set, slim jeansen, jeansklänning, gula tunikan och nån mössa till att börja med. La allt i korgen igår bara för att kolla och det blir nog närmare 2000 Men ska vänta tills det kommer in här i stan så vi kan se IRL och prova storlekar först
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17