Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2010-11-29 15:07:30 följande:
    ChokladMoshin fina tjejer och fin shopping!
    Tackar
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin

Märks att julen är i antågande, himlans lugnt här inne
    Gomorron på er i alla fall.

• ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2010-11-30 09:21:29 följande:

Säger också godmorgon.
    Egentligen skulle vi till ÖF idag men lyckades försova oss , brukar åka dit kl 9 och det var då vi vaknade, känns som hela familjen är inne i en trött period just nu

Vad händer annars?

LÅter skönt med sovmornar.
    Här verkar det som om Mini har börjat få lite vakenperioder, skönt att hon piggnar till men man är ju van vid att hon bara vaknar för att äta i stort sett och sover resten av dygnet så man får en massa gjort och har tid för dom andra barnen.
    Annars är jag extremt shoppingsugen, men vill ha somrigare Molosar så jag väntar.
    Hoppas på bra kalender erbjudanden på småtting suits
  • ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2010-11-30 09:42:18 följande:
    Underbart skönt, fast ändå känner jag mej ap trött
    Känner igen det där, även om det är ett tag sen för våran del. Nu har ju båda i princip samma sovrytm och så, fast Meja sover 30-45 minuter om dagen men då hinner man ju inte med så mycket.

Här är en till som är shopping sugen, fast jag gillade inte alls dom nya Molosarna, har kommit in i nån period då jag vill ha stilrenare kläder på barnen, Meja har för det mesta Gangstar kläder nu för tiden.
    Ja, sover man för länge brukar det också bli knas, aldrig är man nöjd Drömmer
    Ja, dom andra 3 sover ungefär lika, så jag var ju van vid det. Men tiden går ju fort, så snart sover väl hon också nätter
    Gillade bondgården och blommorna på filtarna men inte som klädesplagg, så jag inväntar mer somriga nyheter.
    Gillar Molo på dom 2 små, men min stora han har också mer stilrena kläder nu och stora tjejen ja där är det helst princess utstyrsel för hela slanten. Idag gick hon till dagis i en sån Disney princess klänning, Askungen, med ett par guldglittriga Hello Kitty strumpbyxor till. Hon var mäkta stolt..... Kräks
    Men jag väljer mina duster med min extremt envisa 5-åring just nu, inte värt att bråka om lite kläder
  • ChokladMoshin
    Busbellan skrev 2010-11-30 09:58:24 följande:
    God morgon på er
    Har dragit iväg Ella till dagis i pulkan. Själv stannar jag hemma med Nora som är sjuk, men Ella ville gå till dagis och storasyster kan behöva en lugn dag när hon har feber

GOdmorgon!!

Trist med febrig tjej, hoppas hon kryar på sig.

• ChokladMoshin
    Busbellan skrev 2010-11-30 10:03:06 följande:
    Redan på bättringsvägen tror jag, fick feber igår kväll, men har inte särskilt mycket idag
    men jag ska inte klaga, är nog 2-3 år sedan hon var hemma och var sjuk senast
    Härligt! Sjuka barn är aldrig kul.
    Hon låter som mina, dom är i stort sett aldrig sjuka.
  • ChokladMoshin
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-30 10:58:17 följande:
    Goddagens!

Får hoppas på några riktigt bra erbjudanden här nu i kalendrarna. Blev snuvad på min overall igår så nu behöver jag någon riktigt bra shopping för att kunna släppa det och bli nöjd igen Glad

Vid vilken längd ungefär på barnen började ni använda knapptunikor från molo i stl 92?
    Halloj!
    Stl. 92 vet jag inte. MEn min tjej som är ca 91 cm lång har stl. 98 på sin, kanske liiiite lång i ärmarna men perfekt på längden.
    Zvartaliljan skrev 2010-11-30 11:01:52 följande:
    Här har jag också en "sjukling". Han har feber och jättegnällig o klängig men inga andra symtom...mer än att han håller på o få FYRA tänder samtidigt! Han har ju inte ens fått upp sin första riktigt än, utan nu är 4st på väg upp. Samma som med Maia...hon fick också tänder jättesent men så kom alla på en gång!! Stackarn verkar ha så ont
    Usch, sånt är så jobbigt.
    Min kille var så där och fick tänderna 4 åt gången. Vid 8 månader hade han redan 8 tänder.
    Alltid febrig och klängig.
    Hoppas dom kommer igenom fort så smärtan lindras.
  • ChokladMoshin

Gokväll i tråden!
    Ser att här diskuteras vården, går emot er allihopa
    Har fått  så underbar vård till lilla Maria både på IVA, neo, hemsjukvården och den kontakt vi fortf. har pga div. problem.
    Sååå jobbigt när ens barn är sjuka och man inte får den  hjälp/vård dom behöver. Varför betala skatt då liksom...

• ChokladMoshin

Skrämmande när jag läser era berättelser om era sjuka barn och vården

• ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-11-30 21:10:17 följande:
    Jag är också över lag ganska nöjd.
    Åtminstone på senare år.
    När M var liten fick vi samma bemötande som flera andra. Fast hon var allvarligt sjuk.
    Då känner man sej pyttteliten.
    Ja, verkligen. Ens barn är ju allt liksom och man mår ju dåligt som det är när dom är sjuka.
    Blir man dessutom inte tagen på allvar eller inte får hjälp så blir man ju helt förtvivlad.
    Hoppas allt löser sig för N och att dom hittar vad det är.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17