FL Lisa skrev 2011-02-15 10:39:56 följande:
jag tänkte precis så som du innan Alvin börjat. Men åtminstone Alvins fröknar är mycket förståndiga människor och dom har en jättesund inställning till det här med att vara ute.
Dom är självklart inte ute med småttingar när det är så här kallt och även de stora är bara ute en liten stund. Dom lever inte efter att man ska vara ute jämt utan mer att man ska lära sig hur alla väder och temperaturer känns och hur man ska klä sig osv.
Så en sån här dag gissar jag att dom går ut med de lite äldre barnen en liten stund bara för att dom ska få uppleva hur -30 känns och märka att det sticks lite i kinderna och att näsan blir röd. Men dom är duktiga på att läsa av barnen...hur länge dom orkar/vill vara ute.
Ja det är det jag nog förstår också innerst inne. Att det inte är något att oroa sig över

Dom är ju "proffs" och vet nog vad dom gör! Har försökt läsa mkt på friluftsfrämjandet osv också men ja, klart man har många funderingar. Jag tror dock att det kommer kännas bra och att vi valt rätt dagis nu när vi slipper nattis i framtiden

FL Lisa skrev 2011-02-15 10:42:22 följande:
ja inte tusan vet jag vad vi skulle hit och göra
nä vi ska inte heller ha fler barn nu så jag tror jag får skicka vidare lite suits till solouniko.
solouniko skrev 2011-02-15 10:35:05 följande:
Några får gärna flytta hit
Jag TROR att dom är fina IRL av vad jag hört, men vi måste prova dom innan.. Annars blir det harem nu, dom ser sjukt fina ut! Och den lila zipjackan vill jag också ha

Alldeles för mkt fint i vår!
Absolut. Jag ska bara ta mig i kragen och fota vilka det är jag har så får du säga vilka du är intresserad av
Jadå, men 56 och 62 i suits vill vi gärna "ärva" iallafall

Duntoffla skrev 2011-02-15 10:43:27 följande:
Jag vill ha en del Katvig också som de lila ränderna och de grön/blå. Och sen är det ju salg också. HUr ska man ha råd? Finns snart inte mer att sälja här hemma. Möjligen sambo och barn men då har jag ju inga att handla till

LitenBlomma skrev 2011-02-15 10:36:24 följande:
Kan nog hålla med, bilderna var bättre på babyshop. Kan man ha råååsa wct i stl 130 som knickers tror ni

Till dig själv?

om du är smal. Så där är de på Noels dagis också. Det är iofs inte ur och skur men de är ute väldigt mycket. Idag är det skidtävling

TUR att jag inte ska på salgen nästan, slipper man tänka på det iallafall

Katvig är jag inte såå sugen på, Tycker det är himlarns dyrt faktiskt för lite ränder

Men det brukar bli nån tröja, leggings och mössa iallafall SÅ snål får man ju inte vara