Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

FL Lisa skrev 2011-02-15 11:38:24 följande:
    ja jag såg att det var fika på gång...hade vi inte haft sjukstuga här på hertsön så hade jag tänkt haka på Fia till dig
    Ja jag är ju inte så rädd för basilusker Men magsjuka klarar vi oss gärna utan Vi har fika snart igen!
    Bybo1 skrev 2011-02-15 11:43:34 följande:
    Sist när jag var köpte jag en ryggsäck till alvina o esl tröja, vann ju ett presentkort för 250 kr att shoppa molo för när jag köpte overallerna i höstas som jag hade lite otur med, la undan en stl 92 på overallen först efter 1veckas användning så upptäcker jag att det är en 86:a Obestämd tyckte oxå att den var så precis och det blev en dyr läxa så nu dubblekollar jag alltid så att man får rätt stl, så presentkortet var ju lite plåster på såren. Glad
    Åh köpte du den rosa? Vi har ju den lila men känns som att den rosa skulle vara fin till våren Vi har ju mkt rosa/gula ytterkläder Drömmer Ojdå ja det var ju lite dumt Kul med presentkort, sånt är alltid kul att vinna!
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko

Instämmer med Ängeln, de flesta som köpt molos softshell jackor (den som du köpt mammastök) är små i storlek. Minst en har de flesta gått upp. Milla har 98 i sina och är 85 cm och har 92 i övrigt

• solouniko
    Zvartaliljan skrev 2011-02-15 16:20:45 följande:
    ja det håller ju jag med om också
    Mammastök förvirrade till det där med att fråga om den andra mmp-jackan sen och hur den var i storlek
    stökmamma skrev 2011-02-15 16:11:29 följande:
    jaaja, passar den inte får den åka igen..... 
    då får den flytta hit
    Haha jaha, man kan ju inte börja fråga om en annan jacka än den man visar mitt i allt juuu Då är jag med! MPP overallen (som du köpt till dina små till nästa år) verkar ju looovely! Skulle gärna ha en grön 98 Eller ja, råååsa kan väl också gå hem för den delen 104 finns på rea i min butik, men det låter ju hemskt stort!
  • solouniko
    Mawe123 skrev 2011-02-15 17:18:33 följande:
    Är det 30%  de rear nu, eller 50? Nyfiken om det lönar sig att slå en pling
    30% än så länge, men säkert blir det 50% snart. Måste bli plats för NS och katvig som kommer
  • solouniko
    Tic1 skrev 2011-02-15 18:57:18 följande:
    Helt OT, men ni vet så mycket här inne   Vart får man tag på såna jättestora förvaringslådor som ser ut som legobitar, helst i rosa??
    Finns fraktfritt på Amazon.com tror jag det var
  • solouniko
    FL Lisa skrev 2011-02-15 20:28:09 följande:
    Nu är FL Lisa här och visst har hon en sån grön. Dock vet jag inte var man får tag på såna på nätet. Jag köpte min (eller okej sonens då) på toys r us.

och solouniko...måste ju fråga nu när jag kommer ihåg..finns dom i vitt också?? Du skrev om det i min blogg och jag blev överlycklig. skulle vilja ha en till färg (helst vita) men det fanns inga såna på toys r us
    Vad kostar dom där, och vilka färger fanns? Ja jag har sett i vitt iallafall, "Milla" vill ha i vitt och rååååsa Ska kika runt lite och se om jag hittar..
  • solouniko
    FL Lisa skrev 2011-02-15 20:42:37 följande:
    jag har för mig att den stora kostar 279 (kan ha fel också...är som så lätt att bara dra kortet utan att reflektera över vad det verkligen kostade) och dom fanns i lime, rosa, cerist och rött och blått har jag för mig
    Annars borde man ju kunna höra om dom kan ta hem den vita? Är ju från samma återförsäljare så det borde ju gå, kan man tycka
  • solouniko
    FL Lisa skrev 2011-02-15 20:56:15 följande:
    ja det är ju sant. Jag hade bara hoppats på en webshop så att jag kan lägga in en liten hint om att någon (typ farmor och farfar eller mormor och morfar) borde shoppa sådana åt Alvin och Helge till deras nya lekrum.
    Ja det vore smidigt Tror Milla ska få önska sig när hon fyller två Men ja, jag vill ju också ha viiitt!
  • solouniko
    Ocikatten skrev 2011-02-16 06:41:02 följande:
    Guten morgen!
    Tänkte bara höra om alla köper sina klädesmärkningar hos namnband.se
    Eller om det finns något alternativ?
    Jag har varit bortskämd med få barn hos dagmamma och inte behövt märka, men nu väntar dagis runt hörnet... Obestämd Antar det är lättast att köpa band och sy fast runt tvättlappen eller nåt? Så kan man ta bort den igen?
    Jag har ännu inte behövt märka några vanliga kläder, dom känner igen Millas Vantar, skor, ytterkläder osv märker jag med vanlig märkpenna. Blir det dagis nu, bytte ni inte dagmamma nyss? Jag hänger inte med?
  • solouniko

Godmorgon! Åh gud vad less jag börjar bli på den här extreeeema kylan, man kan ju inte göra nånting alls! Imorse stod tempen på -32, som varmast i veckan har det nog varit -22 och ännu ska det vara såhär svinkallt i fleeera dagar till. {#emotions_dlg.djavulsk} Borde ju passa på att tokstäda när man ändå inte kan gå ut, men hur kul är det egentlinge?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17