• JS80

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-04-06 18:28:36 följande:

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Då hoppar väl jag in här. Bäbisen ska enligt dagens RUL titta ut 21/12, stämmer bra med både sista mensen och första ultraljudet.
    Det är första barnet för mig och pappan, så allt är välidgt nytt och spännande. Idag är det precis fem månader kvar om han kikar ut när det är dags...
  • JS80
    Smurfen83 skrev 2010-07-22 21:00:01 följande:
    Är de några fler i tråden som har några namn??
    Vi har bara 2 st flicknamn!
    Emilia och Smilla
    Tyvärr verkar de bara vada jag som tycker om Smilla... Men ja tycker att de e så otroligt sött...
    Namn är jättesvårt tycker jag, speciellt pojknamn. Flicknamn hade vi flera alternativ, men nu när det är en kille har vi kört fast. Jag hoppas han presenterar sig när han kommer ut.

Jag tycker både Emilia och Smilla är fina namn, men ska jag välja ett så blir det Smilla.
  • JS80
    MajMamman08 skrev 2010-07-24 12:05:25 följande:
    Har alla fått veta kön som velat de på RUL??

Ska till BM om 2 veckor,då hoppas jag verkligen att jag kommer få göra ett nytt för henne o då veta kön!!!
    Känner mig inte trygg att bebis verkligen mår bra då den vi hade bara haffsade igenom bebis,oh ja som e så orolig ändå över att något ska vara fel på den
    Vad tråkigt, och jobbigt, att inte känna sig nöjd med sitt UL.
    Vi sa till i början på undersökningen att vi gärna ville veta könet om hon såg något, och det gjorde hon.
    BM kändes väldigt nogrann och omsorgsfull, men jag blev lite nervös när hon ägnade ett bra tag åt att titta på hjärtat. Med en gång börjar ju tankarna snurra, "ser hon nåt konstigt eftersom hon tittar så länge?" Men strax därpå sa hon bara att "hjärtat får man alltid titta på ett tag".
    Det enda jag kommit på efteråt att hon inte sa något om var moderkakans placering. Spelar det någon roll?
  • JS80
    blondinkermit skrev 2010-07-24 12:38:29 följande:

nästa v 22 i morron... tänkte kolla på vagn nästa löning...

e de otur att ha vagnen i källaren så länge? de e kanske skrock att man inte sk köpa nåt innan man fått ut knodden.. men om man inte har de direkt hemma kan de väl inte göra nåt.. eller?

när ska ni andra börja kolla på säng,vagn kläder mm??

Vi var på RUL i onsdags och var och beställde vagnen igår. Passade på att fynda en åkpåse (Bunker Lodger) på rean också, nedsatt med 350 kr! Lite tidigt att köpa vagn kanske (jag är i v. 18+3 idag) men det kan vara drygt tio veckors leveranstid, och butiken kan förvara vagnen åt oss så länge vi vill. Jag vet att färgen vi valt har varit slut hos leverantören ett tag, så det känns bra att vara ute i god tid.

Säng köpte vi på IKEAS rea i midsommarhelgen, men den var ju hur billig som helst, så vi kunde inte låta bli.

Kläder plockar vi åt oss då och då, när vi ser nåt vi gillar.
  • JS80
    Tisseltassel skrev 2010-07-27 21:11:00 följande:
    Någon som börjat fundera på vilken barnvagn det blir?
    Vi har beställt en iCandy Peach. Jag blev glatt överraskad när jag hittade en så komplett vagn.
  • JS80
    MajMamman08 skrev 2010-07-28 17:43:46 följande:
    Finns en liknande som heter city select från babyjogger,sett den?? tror den e snäppet billigare?? En toppen vagn
    Ja, den verkar också trevlig, men är litet tyngre, längre och bredare. Och inte lika fin i mitt tycke. Vi gick mycket på utseende, men allra viktigast var (förutom säkerheten givetvis) litenhet och att den är smidig att hantera, då vi varken har kombi eller hiss.
    Skulle jag redan nu ha planer för syskon hade jag kanske valt annorlunda, men för ett barn tyckte jag iCandyn verkade bäst för mig.

ludicrous - Den kostar 10090:- med chassi, sittdel och carrycot.
  • JS80
    Momalicious skrev 2010-08-06 15:59:25 följande:
    Efter vi varit på NÄL så åkte vi till H&M och så köpte vi en hel del bebiskläder och även ett par mammajeans till mig. UNDERBART! De första jag hittade satt som en smäck. Varför gör de inte såhär bekväma jeans till icke-gravida! Dessa vill jag aldrig ta av mig Ska lägga upp bilder på kläderna och bebis sen! 
    Jag håller med om känslan med mammajeans! Jag sa samma sak, jag ska alltid använda gravidbyxor i framtiden Drömmer
  • JS80

Nu är det mindre roligt.
    Fram till nu har jag har haft en riktig "glidar-graviditet" helt utan krämpor och bekymmer. Idag har jag så ont i ena ljumsken att jag knappt vågar röra benet i någon riktning. Jag ska till barnmorskan i morgon, och hoppas att hon kan ha någon teori om vad det kan vara, och kanske tips om bot. Vet inte hon ska jag ringa min naprapat och se om hon vill kika på mig.
    Jag vågade mig inte ens iväg till jobbet idag, jag kan inte se hur det skulle gå till att köra dit och att sköta mina arbetsuppgifter skulle aldrig gå. Jag kan ju knappt röra mig här hemma, trots att jag går med pingvinsteg och håller mig i väggarna...

• JS80
    Lillkillen skrev 2010-08-30 13:04:07 följande:
    Precis sådär har jag oxå fått. Helt i min högra ljumske. Ibland har jag så ont att jag inte kan föra benet framåt. Var till min BM i förra veckan o berättade, hon sa att det är ligamenten. Om jag blir värre ska jag gå till en sjukgymnast.
    Min BM gissade också på ligament, eller foglossning. Hon tyckte jag skulle köra på och höra av mig om det blir värre, och isåfall få träffa en läkare. Själv kan jag inte se hur det kan bli värre, men det är klart, jag är ju inte rullstolsbunden än. Det har ännu inte blivit ett dugg bättre sedan i söndags.

På torsdag ska jag jobba igen och jag hoppas verkligen det går bra.

För övrigt gick dagens BM-besök bra!
    SF-måttet var 21-22 cm (v.23+6)
    Blodtrycket hade nog sjunkit, 100/60, så bra.
    Järnvärdet hade stigit lite, så det var finfint.
    Hjärtat slog fort, 158 slag, men bäbisen var i vanlig ordning crazy bananas så det var väl i sin ordning.
    Först lyssnade hon inte på hjärtljuden, men när jag bad om att få göra det var det inga problem. Hon sa att man inte gör det "på rutin" längre, lät lite konstigt, för jag tycker alla skriver och pratar om sina bäbisars hjärtslag?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)