Inlägg från: Mammatilldig |Visa alla inlägg
  • Mammatilldig

December Bebis 2010 :)

Tänkte medela att jag lever haha
    Hoppas ni alla har det bra flickor
    Denna nick är bara något jag har just nu så att ni vet ajg kommer till gammal nick om 1 mån
    Blev utslängd av en viss människa på Fl men nu vet ajg vem hon är men hon blev utkopplad från Fl hihi

• Mammatilldig

Elias sparkar på och jag njuter av varje stund med honom

• Mammatilldig
    NhjärtaD
    ja, började fundera vart du tagit vägen....
    jag lämnar er aldrig hehe *Fniss*
    Hur har du det ?
  • Mammatilldig
    NhjärtaD skrev 2010-08-09 14:57:45 följande:
    Rätt tungt & jobbigt....Obestämd ska nog försöka bli sjukskriven snart...
    Fy 17 Rynkar på näsan har du fått svar på varför ?

Själv led jag igår och i förrgår av kraftiga sammandragningar började på morgonen höl i sig en hel dag fråm till läggdags och det var sammadragningar + diarre
  • Mammatilldig
    Momalicious skrev 2010-08-09 15:06:04 följande:
    Bläää jag mår så illa! Ska strax iväg till BM och har ingen lust när jag mår såhär :( blä blä blä!
    Ger dig en styrke kram
  • Mammatilldig
    MajMamman08 skrev 2010-08-09 12:36:28 följande:
    Ja,men du borde få gå i Dec gruppen tycker jag,hihi Vore super skoj!
    Jag vill med gärna gå, kollade med o de såg så konstigt ut. Men antar att de bara e o skriva upp sig sen i den.
    När börjar F-grupperna?? v30?
    Vi har F grupp någon gång närmare v 30 tror jag
    Sen ska jag och sambon hälsa på förlossningen men men vet inte när det blir.
    Är ju bara i vecka 22 på onsdag herregud
  • Mammatilldig

Nu ska jag gå och laga lite mat ska först komma på vad det blir idag hehe
    Sen göra en god paj till sambon och busarna
    Kommer in senare puss på er alla.

• Mammatilldig

Knipövningar hmm ta in rumpan när du står och sitter samma sak gäller då du kissar

• Mammatilldig
    Jessika82 skrev 2010-08-09 19:53:03 följande:
    Var till bm idag och hon hörde extra ljud på hjärtat så jag fick åka till östra sjukhuset (göteborg) och kolla upp det....
    Hur gick det ?
    Kram
  • Mammatilldig

Nu måste jag berätta säger bara att min garv järna haha den är helt kass på att glömma saker och ting hihi

Men nu så vi var och kollade på ett hus igår villa och det är en 5 rummare alltså 5 rum 3 rum till barnen 1 rum till oss kök vardagsrum toa tvättstuga och 2 utomhus platser fram och bak
    Gissa om vi tackade ja till detta hahaha såklart så 1 oktober som ''höggravid'' flyttar vi

Vi bor nu på en radhus med 4 rum
    2 rum till barnen 1 rum till oss vardagsrum kök tvätstuga

MEN här vi bor nu är hyran på 5000kr med då änlagt el och vatten
    På NYA huset är det 5100kr med gasvärmare BILLIGARE och vatten

• Mammatilldig
    Jaya skrev 2010-08-09 20:09:28 följande:
    Kanon ju! Det är jobbigt att flytta, men samtidigt kul med nytt som passar er bättre!
    Grattis till huset!
    Tack gumman det var som värsta huset som var ganska ny byggd.
    Köket var allt av ask eller björk ''ljust'' massa yter till skåp och föråd ojojoj och fönster som man kunde se barnen leka ute på framsidan

Toan ja den var allt av kakel golvet och väggen och fönster fanns det och en lång hylla uppe så man kude ställa blommor handdukar osv där uppe

Rummet till alla 3 barnen var stora ''lika stora'' med heltäknings matta på alla rummen + våran rum.

Vardagsrummet var med heltäknings matta med men vi planerar att kanske ta bort detta då barnen spiller ganska mkt och sen bebisen som kommer att spy

Tvätstugan ja den var liten men plats till sätta ihop kläder och tvättmaskin tork tummlare osv ..

Sen bil hus till våran bil och en liten stuga till utomhus leksaker trädgårds saker osv

Inte det minsta 1 min från ebbas dagis hahah hon beöver bara gå ut från tomten för bi ett hus ''grannen'' och sen dagiset
    Medans didos har då bara över våran tomt över vägen till andra huset där var dagmamman
  • Mammatilldig
    Jessika82 skrev 2010-08-09 20:03:26 följande:
    Fick göra ultrljud, vaginaltultraljud och en vanlig gynundersökning innan allt var klart som visade att det inte var något fel som han kunde se.
    Gud vad skönt
  • Mammatilldig
    NhjärtaD skrev 2010-08-09 20:24:33 följande:
    Varför vad??

usch då, tråkigt!
    delifi2 skrev 2010-08-09 15:35:41 följande:
    jag sjukskrev mig så fort jag kände av foglssningen, man MÅSTE lyssna på sin kropp, man kan inte gå omkring med foglossning, och sammandragningar eller ont i ryggen.
    Ni som har såna problem vänd er till eran bm och be att få få en tid till en sjukgymnast.

Vet inte hur det är där ni bor men här så hänger allt samman om man så säger, dvs om jag behöver gå till läkaren under min grav så säger jag till min bm samma med sjukgymnast då skickar hon mig till en sjukgymnast som har det ihop med mvc.

Tänk på att det kan ge bestående men om man inte lyssnra på sin kropp.

Ni som har sd jag hoppas verkligen att ni är hemma och är sjukskivna.

Jag har själv jobbat på neonatla och spec bb så jag har sett många mammor som ska vara duktiga och slitit ut sig, det är tung påfrestning för kroppen att bära på ett nytt liv.
    S skönt för er som känner er bra under grav, det gjorde jag under min första grav sen så de andra 4 så har jag haft foglossning av olika grad.
    Men jag har fått för mej att det är svårt att bli sjukskriven för typ foglossning osv, graviditet är ingen sjukdom säger juh mångaObestämd
    Tänkte på har dom kommit frm till varför du har så jobbigt som gravid ?
    Blir du sjukskriven helt ?
  • Mammatilldig
    Jaya skrev 2010-08-09 20:28:01 följande:
    Men du! Detta låter ju kanon ju! Glad 
    Visst gör det men en sak bara vi har en kanin i bur helt okej ! men vi har en katt våran allt vårt liv vårt allt bara och honom får vi inte ha i huset
    Men han som äger huset tills vi köper den han är faktist snäll så kanske man kan övertala honom..
    Men vi måste bara flytta dit så att tacka nej till detta ja då e man sjuk
  • Mammatilldig

Förlovnings ringen är också bort tagen då jag får den i men inte bort sen men vi ska se framåt vi ska ta med oss ringen till BB när våra barn är ute så kommer ringarna oxå fram

• Mammatilldig

Vet ni vad flickor nu ska jag baka morgons bröd till mig och barnen sambon åkte precis i väg
    för att jobba så nu blir det att baka en liten kaka

Svar på tråden December Bebis 2010 :)