Inlägg från: TvåBlir3 |Visa alla inlägg
  • TvåBlir3

December Bebis 2010 :)

Hej allesammans! {#lang_emotions_smile}
    jag är ny här så ni får ursäkta om jag bara "hoppar" in här.
    Jag och min fästman beräknar att få vår första bebis i december, ser verkligen fram emot det, dock är det lite långtråkigt om dagarna då min andra hälft är och jobbar, jag är ensam hemma och arbetslös.
    Någon som har något förslag på sysselsättning som också är lärorikt jag kan sysselsätta mig med, helst lite mer info om graviditeten. Vänar ju mitt första barn så jag är lite "lost". {#lang_emotions_undecided}

:)

• TvåBlir3

Hej allihopa! Undrar en sak, det här med att det är olika från person till person om vad man gör hos sin barnmorskan, läste här i inlägget som Ondar skrivit, att du ska lyssna på bebisens hjärtslag. RIktigt kul :) Jag har inte hört om något sånt "erbjudande" hos min barnmorska. Är det olika beroende på om man tidigare varit gravid, eller är det någonting man måste begära för att få ta reda på? :S Är lite lost här. Det är bara en av sakerna jag kan komma på just nu som skiljer sig från person till person. Tacksam för svar :)

• TvåBlir3
    delifi2, Stefanie, ondar: Jaha skumt det där. Då jag har vart hos barnmorskan så har jag inte fått reda på någonting om de kommande besöken jag ska göra där. Och det där med barnets hjärtljud kanske kommer? I hope so iaf! Kan knappt bärga mig tills han pluppar ut. Tyst
    Tack för svaren iaf tjejer!
  • TvåBlir3
    Ondar: Ja lite konstigt tycker jag. Kanske får höra något nästa gång jag ska till BM. Jag är precis i början av vecka 24 nu. Vilken vecka var du i när du först hörde hjärtslag och vilken vecka är du i nu?

Stefanie:
    Kuligt! Jag har vart där två gånger jag med (3 om man ränkar med läkarinfo:t man fick när provsvaren kom). Får se, nästa gång kanske jag får chansen!
  • TvåBlir3
    Ondar, Momalicious:
    Okej jag är ju i vecka 24+1 nu så förhoppningsvis får jag göra det nästa gång :) Får hålla tummarna.

Igår så kände jag verkligen av lillen i mig, han pressade sig mot ena sidan av magen så att det kändes. Det spändes mer än vanligt och just bara på ena sidan av magen. Ropade på min fästman för att han skulle få chansen att känna innan bebisen ändrade ställning i magen. Han blev lika om inte gladare än vad jag blev. Glad
    Längtar efter sin lilla bebis
  • TvåBlir3

Har fått en barnvagn av min kusin som hennes barn har växt ur, det är både en ligg och sittvagn. Nu fattas bara liggdelen som jag inte har fått ännu, hon tror att den var sönder :( Får se om hon hittar den  annars undrar jag om någon får man väl dra och köpa en ny. Vet någon vart man kan köpa vissa tillbehör/delar till en barnvagn samt på ett ungefär vad priset kan ligga på? Det skiljer nog sig en del beroende på märke och modell skulle jag tro och har ju inte vagnen här just nu så det kan jag inte kolla. *klurigt* Obestämd

• TvåBlir3
    delifi2 skrev 2010-08-24 09:43:22 följande:
    annars kan du ju kanske bara köpa en lift och ha i sittvagnsdelen om det går. Annars är det barnvagnsaffärer och på blocket som gäller
    Ja det ska jag kolla efter, vore synd att behöva köpa en helt ny vagn bara för liggdelens skull. :) Tackar för tipset
  • TvåBlir3
    we wish for a baby skrev 2010-08-24 14:35:33 följande:
    Hej tjejer!
    Härligt att se att går bra för er!

Jag är på banan igen nu med BF 2 Maj -11
    Lite tidigt än men jag ska göra som sist njuta av var dag jag får!

Kram Kram
    Vad kul! Lycka till :) Njut av tiden (hoppas illamåendet inte drabbar dig.)
  • TvåBlir3
    Lillkillen skrev 2010-08-25 21:34:59 följande:
    Ny onsdag o jag sitter här o tårarna rinner som bara den.
    Kan inte tänka mig hur det skulle vara o åka från sjukhuset o lämna sin nyfödda där!!!!!!!!!!!!????????????
    Syfftar du på tv "serien" p kanal 5? Såg på den jag med, tyckte så synd om dessa mödrar/fäder som måste lämna kvar bebisarna sina på sjukhuset :( Så små och hjälplösa :(
  • TvåBlir3

Oj gud vad trist jag har det. Sån himla ångest över att man inte har något jobb och det blir ju svårare att åtgårda det nu när man är i 6.e månaden. Rynkar på näsan
    Är så himla rastlös att jag inte äns får ro att somna om nätterna. Är det normalt tro?
    Gud känner mig saom värsta gnällspiken just nu. Inte tillräckligt med sömn får man och så är man så himla tom på ideér så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Ger mig inte, söker jobb som bara den men så som det ser ut på arbetsmarknaden just nu så kan jag bara fortsätta drömma. *suck*

Svar på tråden December Bebis 2010 :)