Inlägg från: Lmks0910 |Visa alla inlägg
  • Lmks0910

December Bebis 2010 :)

hejsan allihoppa :)

Jag har följt eran tråd ända sen den startade! Både snacktråden och bilderna :) Jag fick själv mitt andra barn nu i december, har fortsatt följt den även efter alla har fått nu, har fått massor med bra tips som jag läst! Vet inte varför jag inte skrivt tidigare, ångrar mig nu för ni verkar ha sån sammanhållning och det låter verkligen som ni alla känner varandra i erat skrivande :) Jag känner igen mig såå mkt med många av er! Vet inte heller varför jag skriver, hoppasdes kanske på att få hoppa in så här sent eller nått, men framför allt så ville jag skriva GRATTIS till er all :) Ha det bra !

• Lmks0910
    mamma smurfen skrev 2011-02-06 14:43:29 följande:
    väkommen=)
    Blev det tjej eller kille som tomten delade ut? 
    tack :D

det blev en liten lillebror åt syrran :) Han kom med igångsättning dagen efter BF !
  • Lmks0910
    mamma smurfen skrev 2011-02-06 18:50:20 följande:
    va härligt=) med en av varje*ler*
    Vad var det som gjorde att ni blev igångsatta, om man får fråga?
    å hur långt är det mellan barna?

(får gärna skriva lite om dig själv...om du vill) 
    Ja det tycker jag med =) Men trodde nästan att det var en tjej till som skulle komma ut :P
    Det är bara att fråga vad som helst =) Jag blev  igångsatt p.g.a av min foglossning, kunde knappt gå längre. Var ensam hemma med dottern hela dagarna, kunde knappt ta han om mig själv längre, så då frågade jag bara när jag var på spec-mvc och dom kände och jag fick välja om jag ville bli igångsatt dagen efter ( var helt omogen ) eller inte. Så då valde jag självklart det =) Trodde det var mkt svårare att få en igångsättning. Tjejen är född i januari 2009 och pojken född nu i december 2010 =)

ok, gör jag gärna! Jag heter Linda, 21år. Bor med min sambo och 2 barn 2mil från västerås. Vi har varit tsm sen 2004. Vet inte vad jag ska skiva mer, fråga gärna om de är nått =)
  • Lmks0910
    NhjärtaD skrev 2011-02-06 17:56:26 följande:
    Grattis själv

Och vad kul att du fått tips, bara häng med med din underbara bebis, vad har du för kön på dina små?
    tack Jag har en flicka och en pojke  
    Ja det har varit jätte mkt till hjälp, och sen kunna läsa och känna igen sig i så mkt! Våran son har troligtvis kolik :( misstänkte komjölksallergi först. Så vi har kört med 2 olika mjökfria ersättningar. Innan testade vi minifom, semperdroppar, gripe water, windi m.m Inget hjälpte speciellt mkt. Men nu med de mjölkfria så är han mkt mkt bättre i magen men inte helt bra, så då sa läkarn att det nog är kolik! :( men men, det går ju iaf över snart förhoppningsvis, hellre det än allergi faktiskt. Jobbigt bara imellanåt, känner sig så värdelös när man inte kan hjälpa han, och så blir man helt slut! Känns som man går in i nån slags bubbla och väntar på att han ska sluta skrika någongång.
  • Lmks0910
    LokesMammi skrev 2011-02-06 20:20:26 följande:
    Var bor ni? Vi bor i västerås! =)
    aha då bor vi rätt nära :) Hallstahammar bor vi i :)
  • Lmks0910

haha men då joinar jag också ;P fast jag väntar in andra mensen! Första höll på i 14 dagar :O höll på bli tokig! när man äntligen sluppit bindor o allt så kommer det maaaassor hur länge som helst :P

• Lmks0910

dramaqueen84: Varför ska hon få akupunktur om de håller på i 3mån?

Min har börjat sova ganska bra på nätterna nu, somnar  vid 22-23 och sover oftast fram till 4-5 för att äta och sen somna igen. Men det är jobbigt på kvällarna, börjar skrika runt 19  och gör det nästan fram tills han somnar där vid 22. Och det är pga magknip, hör verkligen hur det kurrar och bubblar i magen!

• Lmks0910

dramaqueen84: ok, vad jobbigt för henne! Hur är det på dagarna? Här får man inte mkt gjort alls, han somnar super bra i famnen hela tiden, men så fort man lägger ifrån sig han så vaknar han och så får man göra samma sak om o om igen :( och när han somnar så är i de 5min sen vakna av magen i ca 2min och sen somna om igen, kan hålla på så hur länge som helst! känner mig så otillräcklig på dagarna, dottern får vänta hela tiden och kan inte göra och hjälpa henne med allt jag vill för att han ska vara i famnen hela tiden :(

• Lmks0910
    NhjärtaD skrev 2011-02-07 10:03:10 följande:
    Usch vad jobbigt Speciellt när du har rätt tätt, min son är med född i jan-09 & lillan november. Sonen kräver rätt mycket fortf så det kan vara tufft bara det....stackare...
    Hade storasyster med det?
    Så är det här med. Fast hon är väldigt bra på att kunna sitta i sitt rum och leka själv, vill först att man följer med sen kan hon sitta där inne. Nej hon hade inte det, magknip hade hon o så, men långt ifrån så som det är med sonen nu.
  • Lmks0910
    Anairda skrev 2011-02-07 11:30:14 följande:
    förstår inte varför hon börjat bråka under matning :( kanske magont men hon tror hunger?
    så gör min pojke med! Han slänger med huvudet fram och tillbaka, spottar ut, börjar han suga och märker att det kommer mat börjar han skrika! Våran läkare på bvc sa att det är typisk för kolikbarn! Dom vill ofta ha något i munnen och suga på, och som förälder så tror man barnet är hungrigt fast dom bara vill suga på något! Sen att dom är hetsiga vid matning är också typisk sa läkarn
Svar på tråden December Bebis 2010 :)