Inlägg från: Christel83 |Visa alla inlägg
  • Christel83

December Bebis 2010 :)

Hej! Är också ny här! Är i vecka 6, hur mådde i i vecka 6?
    När ska ni på inskrivning hos bm?

Förutom att jag tror jag känner mig lite mer hungrig och ibland får problem med magen så mår jag hyfsat bra, kan hoppas jag slipper illamåendet!

• Christel83

Hej! Har också läst er tråd ett tag och alla verkar får sina bebisar innan bf?!!
    Själv är jag beräknat till fredag 17 dec är vårt första sån nu går man och letar känningar hela tiden :)
    Var hos bm idag och hoppas det var sista gången fick en ny tid den 23:(! Vill ju gärna att bebis kommer innan jul!

Rör era bebisar sig mycket i magen??

• Christel83

Min bebis rör sig mycket speciellt kvällstid då
    Bökar han runder en hel del! Har ställt in mig på att gå över tiden då jag hört att det är vanligt bland först föderskor!
    Han kan ju lika bra vänta 2 veckor om han tänkt vänta 1 vecka så fyller han år tidigt på året istället!

För er som känt av förvärkar kan ni beskriva hur det känns?

Jag har ibland känt att sammandragningarna känns rejält och det trycker ihop sig och håller i ett bra tag för att sedan släppa och inte hända igen!

Nu ska jag försöka sova!

• Christel83
    LillSnurr82 skrev 2010-12-15 13:52:56 följande:
    I
    Nån som vet när man kan bada dem första gången? Fått olika besked så har inte vågat mig på att bada henne ännu. En del säger att man kan bada dem med en gång medans andra säger att man måste vänta tills navelsträngen släppt..Obestämd
    Min svärmor som jobbar på bb sa att om man vill kan man bada bebisen direkt när man kommer hem, hon sa även att vissa luktar inte så gott så ibland gör det ett snabbbad redan där!

Så bada du henne om du känner att det behövs, ska inte vara någon fara!
    Längtar tills jag får bada min!
  • Christel83
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    14/12 nikka (25 år) första barnet, Västerbotten
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    17/12 Christel83 (27år) första barnet utanför Landskrona
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), Skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
    La till mig 17/12 christel83 första barnet!

nu har mina hormoner börjat tagit fart, kan bli tvär och sur för ingeting, försökte sysselsätta mig hela dagarna för att inte tänka så mycket!!
    idag har vi snöstorm här nere inget kul om man skulle behöva köra till bb i detta vädret, men jag hade ju gärna gjort det :)
  • Christel83

Vår väntade till 00.26 inatt så ingen julafton bebis här heller men en liten tomtenisse blev det!

• Christel83

Mina förvärkar kom på torsdagen och då var det full rulle i magen nästan hela dagen, på fredagen var det lugnare i magen och han föddes natten till söndagen

• Christel83

God fortsättning till er alla!!
    Har en liten fundering kring amning! Hur ofta ammar ni och hur länge suger de då?

• Christel83

Min är 1 vecka gammal och nu när amningen funkar bra så äter han var 3 timme men han äter i ca 45 min varje gång! Så det tar sin tid! Sen äter han iof bara en gång på natten!

• Christel83

Hej!

Har läst eran tråd sen början och tycker det är jätte intressant att läsa om er! Min pojke kom den 25 dec med urakut snitt!
    Bor utanför Landskrona är det fler i tråden runt mina trakter?

Sen måste jag fråga er alla vilka blöjor använder ni och vilken storlek är ju rena djungeln :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)